طرح پرورش ماهیان خاویاری در خوزستان آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فتح الله ابوعلی عصر امروز جمعه در نشست خبری پیرامون دهمین نمایشگاه نهاده ها، تجهیزات آبیاری، لوازم باغبانی و گلخانه در خوزستان با بیان اینکه شیلات در این استان جایگاه ویژه ای دارد، اظهار کرد: در خوزستان این موقعیت وجود دارد که همه چیز وجود دارد. فعالیت های حوزه شیلات کشور در این استان انجام می شود.

وی افزود: در شمال ترین نقاط استان امکان تولید ماهیان سردابی و در جنوب و مرکز استان ماهیان گرمابی را داریم، 11 درصد کل تولیدات کشور را در اختیار داریم و در جایگاه سوم کشور هستیم.

مدیر کل شیلات خوزستان عنوان کرد: در کشور حدود 60 درصد از کل تولیدات شیلات در حوزه صید و صیادی و 40 درصد آبزی پروری است که در خوزستان این نسبت برعکس است.

وی با بیان اینکه در حه ایادی مقام چهارم را داریم، مشخص کرد: با توجه به شرایط اقلیمی موجود در بااخ آبزی پروری با آبزی پروری با اختلاف مقام اول کشور را دام اول کشور را دام اول کشور را بام باخ کشور را بام باخ. باختلاف مقام با ل ل ل ل ل روروری

ابوعلی کرد: حدود ۲۰ درصد کل تولیدات آبزی پروری کشور در خوزستان وجود دارد در خوزستان وجودی گارد درصد کل تولیدات ابوعلی عنوان کرد. ای است که با توجه به سیاست های جهانی مبنی بر کاهش فشار بر ذخایر دریاری موراوع پرورای وآر کای است که با توجه به جهانی مبنی بر کاهش.

مدیر کل شیلات خوزستان تشریح کرد: در طرح های آینده نزدیکی داریم که امسال با بررسی جامعی که از ظرفیت های استان انجام شده است، طرح تولید 1 میلیون تنات شیلاتی استان را ارائه می دهد.

وی بیان کرد: اکنون یک میلیون و 260 هزار تن تولیدات شیلاتی در ون آشور وجود دارد.

ابوعلی ادامه داد: از کل تولیدات استان 52 هزار تن از محل صید و صیادی و 90 هزار تن آبزی پروری است که 72 هزار تن آن ماهیان گرمابی بوده است، که معادل یک سوم تولید ماهیان گرمابی کشور است.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: در زمینه سردآبی کارهای اولیه شروع و هم اکنون یک هزار و 400 تن ماهی سرد آبی در شمال استان داریم که در آینده نزدیک به بیش از پنج هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در زمینه میگویم جهش سه برابری در تولید داشته باشیم، نام کرد: ۲۷۰ تن در سال ۹۹ و امسال ۸۰۰ تن و در سال آینده به بالای دو هزار تن تولید خو.

ابوعلی بیان کرد: پرورش ماهیان خاویاری را تازه شروع کردیم که به ندود ودی برخی یرحر هو.

وی با بیان اینکه 38 بیان می کند که 38 هزار طرح طرح های تولیدی ساحلی شیلات را در روزهای گذشته با معاونت اقتصادی استانداری و فرمانداری و فرمانداران شهرستان های ساحلی کلید زده است. imعنوان کرد: طرح جامع شیلات برای مناطق استانی ما طراحی شده است که یکی از شاخص های مهم آن عدم نیاز و با کمترین نیاز به آب شیرین است که مناقش ها برای آن نیاز ندارند.

مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به مناطق استان خوزستان در منطقه شیلات گفت: 220 کیلومتر ساحل داریم که میتوانیم با استفاده از آن و بهره مندی از آب میگو و ماهیان دریایی تولید کنیم.

وی در خصوص استفاده از آبهای نامتعارف بیان کرد: در تولید آبزیان با مشارکت همکاران تحقیقاتی در سالهای گذشته طرح آبزی پروری با استفاده از زه آب نیشکر مطالعه شد که با توجه به نتیجه مثبت آن، طرحهایی در این راستا آماده شده است که در نقاط مختلف استان تهیه شده است. اجرا شود امسال در خرمشهر ۱۱۰ تن میگو با این روش تولید و به اروپا صادر شد.

ابوعلی ادامه داد: چاههای کشاورزی بسیاری در استان دادی و استان داریم و استان آب چاهها را از چاههای کشاورزی کشاورزی و باغها برای پرورش ماهی استفی و باغها برای پرورش ماهی استفاده می کنند.

وی در خصوص پرورش سدها توضیح داد: دو مشکل برای انجام این کار انجام شده است و در حال حاضر در حال پیگیری سدهای استان هستیم که مارون پیشرفت داشته است.

ابوعلی بیان کرد: میزان بالایی در خوریات و منطقه بحرکان داریم که می‌توانیم حدود 16 هزار تن آبزیان در قفس داشته باشیم.

وی ادامه داد: صید ترال یک تهدید برای همه نقاط کشور به حساب میآید و با خاطیان برخورد می شود.

مدیر کل شیلات خوزستان اظهار کرد: تیلاپیا همچنین به صورت عام یک تهدید است اما به صورت خاص ونه دارد که اگر با تکنولوژی روز و با محیط های بسته ایجاد کنیم برای محیط زیست نمی شود.

وی بیان داشت: بیش از هفت میلیون تن تیلاپیا در دنیا تولید می شود و در کشور مصر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان این ماهی است و در اروپ است و در اروپ است و این ماهی است و در اروپا، آمریکا و آفریقا نیز تولید می شود.

ابوعلی گفت: هزار آزمایش ویروس ۳۰ تن سالانه تیلاپیا به کشور وارد می‌شود و این ظرفیت وجود دارد که در داخل تولید و صادرکننده نیز باشی باشد.

وی با بیان اینکه خشکسالی همیشه زیان خود را به صنعت آبزی پروری میرساند، بیان داشت: بر اساس محاسبه به عمل آمده دو هزار و 700 زمین از 14 هزار آسیب دیدند.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: در آبادان خریداری کروکودیل را داریم که درحال دریافت مجوزات لازم جهت شروع به کار است.

خروج از نسخه موبایل