عدم مدیریت اصولی پسماند در «گهر» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی سالاروند امروز پنج شنبه در نشست مشارکتی و آموزشی با دهیاران، شوراها و جوامع محلی محلی حاشیه منطقه ای «اشترانکوه» با اشاره به نقش رنگ دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و معتمدین محلی در بهبود وضعیت حفاظتی منطقه حفاظت از محیط زیست. «اشترانکوه»، خواستار مشارکت آنها در این امر مهم است.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری آموزشی اداره کل حفاظت محیط زیست با دانشگاه لرستان گفت: بر اساس این تفاهم نامه و با توجه به نقش مهم فرهنگ سازی و آموزش حفاظت از محیط زیست، اساتید این دانشگاه با حضور در بین جوامع محلی آموزش های لازم و چهره به چهره را در خصوص حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به آنها ارائه می‌دهند.

مدیرکلستان‌های حفاظت از محیط زیست لر علت بسیاری از بیماری‌های حیات وحش را ورود دام‌های واکسینه نشده اهلی به مناطق تحت مدیریت و استفاده از منابع آبی و غذایی مشترک با حیات وحش عنوان کرد و اظهار داشت: باید برای جلوگیری از ورود این دام‌ها به مناطق ضروری نباشد. تحت مدیریت (مناطق امن و حساس) می گیرد.

سالاروند با انتقاد از عملکرد شرکت کارگزار گردشگری دریاچه گهر در خصوص ورود به دریاچه گهر و عدم مدیریت اصولی پسماند در این منطقه حفاظت شده، خواستار بازنگری در تعرفه ورودی به این دریاچه و توجه جدی به الزامات زیست محیطی در جمع آوری و حمل پسماند این منطقه است. گردشگری شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مدیریت پسماند در روستاها گفت: با عنایت به ماده ۷ قانون پسماند، مدیریت پست های تولیدی در شهرها به سرپرستی شهرداری ها و در روستاها برای مدیریت بخشداران و دهیاران است و بخشداری و دهیاری ها نسبت به این موضوع نقش مدیریت بهتری دارند. ایفا کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: قطع اشجار و از بین بردن پوشش جنگلی و مرتعی از عوامل اصلی فرسایش خاک و تشدید خسارات سیلاب می‌شود، حفظ این منابع خدادادی با ایجاد زیرساخت‌های ضروری و ارائه خدمات مورد نیاز از جمله روستاهای منطقه گازکشی. نوشته شده «اشترانکوه» می‌تواند در کاهش اشجار برای زال گرفتن نقش اساسی و مهم داشته باشید.

سالاروند با اشاره به مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و حیات وحش منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» خواستار همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی برای حفاظت از این مکان‌ها بدیل برای بهبود معیشت جوامع محلی شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جمعیت جمعیت گراز در برخی از مناطق با اشاره به این موضوع که اکوسیستم و حیات وحش یک زنجیره به هم پیوسته است و حذف هر جانوری ممکن است به طغیان گونه دیگری بیانجامد گفت: برهم خوردن بین انواع شکار و شکارچی و به طور واضح در این منطقه کاهش می یابد. جمعیت پلنگ که تعدیل کننده جمعیت گراز است باعث افزایش جمعیت گرازها شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان در این نشست در ویژه صورت گرفته برای حفاظت از چشمه «وقت ساعت» گفت: با رایزنی و ارائه مستندات لازم پیگیر تبدیل این جاذبه طبیعی به اثر طبیعی ملی برای حفاظت بیشتر هستیم.

خروج از نسخه موبایل