علائم بیماری «نارسایی قلبی» – گزارشگر یک

نارسایی بیماری به دلیل عدم وجود قلب در پمپاژ کافی خون برای رفع نیاز بافت‌ها به دستگاه و مواد مغذی، ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ να‌ να‌ να‌ να‌steste‌،‌ می‌‌‌‌‌‌‌‌

به گزارش گزارشگر یک، نارسایی بیماری به دلیل عدم وجود قلب در پمپاژ کافی خون برای رفع نیاز بافت‌ها به دستگاه و مواد مغذی ایجاد میششود. به دنبال نارسایی بیماری، احتقان و پر خونی وریوی و سیستمیک ایجاد می‌شود.

علائم بیماری نارسایی قلب عبارت است از تنگی نفس به هنگام دراز کشیدن و حمله تنگی نفس، سرفه خشک کفهای شبانه، وجود خلط‌آلود و گاهی اوقات رنگ، گیجی، احساس و عارضه، تعریق بی قراری، سیاه شدن لب‌ها و ناخن‌ها، پوست. سرد و رنگ پریده، عارضه شبانه، افزایش وزن به علت افزایش حجم بدن در بدن، بزرگی بیماری، مشکلات گوارشی مانند بی‌اشتهاشای، سایت، سای، س هي …

روشهای درمانی قلب نارسایی

باید توجه کرد که درمان نارسایی قلب برای بهبود، درمان دارویی که از سوی پزشک می‌شود و رژیم غذایی استوا می‌شود.

اگر به نارسایی قلب مبتلا هستید، باید به یکسری نکات توجه داشته باشید:

– توصیه می‌شود در مرحله حد در طول روز استراحت کافی داشته باشید و در زمان استراحت، برای کاهش تنگی نفس بهتر است سر ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر بالا برده و در حالت نشسته یا نیمه نشسته قرار بگیرید.

– در صورتی که در حالتی که در حال تنگی نفس می‌شوید، بهتر است لبه تخت بنشینید و پاهای خود را روی صندلی قرار دهید و دست‌ها و سر خود را روی میز بالای تخت قرار دهید.

– محمان پs os کntentnerle شden bیmarی ، ف alaalیt خwd بhestگی و beha کmک کmک کnahrana شnیd کnیd و کm کm کm کm کm کm کm کm کm کm کm کm کm کnیd

– برای جلوگیری از سرگیجه تغییر وضعیت از نشسته به ایستاده باید به آهستگی بگیرد.

– پس از هر بار فعالیت، کمی اقامت نیاز دارد.

-اان ر زشایی ن پی اه، ش ش ا ا ا ا ا ا د شی شی شی و و که ق ق ق ق ق ق ق ق ف ف ف ف ف ف ف ف ف ف ف ا ی. .

– از قار ف م م ی ی ی و ی ی ی ی ی ا ا ا و و ه ی ی و و ه ه ااب ال لاس واس واس. بهتر است فعالیت خود را در موقعی از روزی که هوا معتدل است انجام دهید.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیماران نارسایی قلب

توصیه می‌شود نمک مصرفی در مواد غذایی به یک گرم در روز محدود شود. یعنی به هنگام طبخ و صرف غذا به آن نمک اضافه کنید و از مصرف غذاهای نمک‌دار نیز خودداری کنید. برای خوش طعم کردن غذاها می‌توانم از آبلیمو، گیاهان معطر مثل میخک، فلفل فرنگی و مرکبات استفاده کنم.

همچنین از مصرف مواد غذایی با سدیم فراوان شامل گوشت های نمک سود شده، گوشت های آماده و غذاهای کنسروی شده، سوسیس، همبرگر، انواع سس ها، ترشی، شورها، ادویه ها و برخی پنیرها خودداری کنید.

دانلود

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، کنترل وزن روزانه باید انجام شود. بابای ه ز س س ات شخص ز ز ز ث ث ث د د د د ه ه فز فز افزایش برای جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از رفتن به محل‌های آلوده و شلوغ و تماس با افراد عفونی خودداری کنید. تزریق سالیانه واکسن آنفلوآنزا در ابتدای پاییز نیز برای شما توصیه می‌شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل