عملیات اجرایی احداث رآکتور تحقیقاتی اصفهان آغاز می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس ویژه سازمان انرژی اتمی ایران در بازدید از سایت UCF اصفهان، اظهار کرد: در مورد راکتورهای تحقیقاتی و جمهوری اسلامی که برای سایر راکتورها تست سوخت را انجام می دهد، برنامه ریزی هایی انجام داده است که بر اساس مطالعات انجام شده، در هفته های آتی عملیات انجام شده است. عملیات اجرایی راکتور تحقیقاتی به صورت رسمی در سایت اصفهان آغاز خواهد شد.

به گزارش گزارشگر یک، محمد اسلامی گفت: نخست و مهم، مهم است که در 20 سال گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده شده و در این مدت و به صورت پیوسته اقدام به عمل‌زنی‌، پراکنده‌گویی و جوسازی کرده‌اند و وانمود می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران در آن زمان. برنامه هسته‌ای خود دارای قابلیت غیرصلح‌آمیز است.

وی بیان کرد: در تمام این دوران و در هیچ‌کدام از بازرسی‌های انجام شده از سوی آژانس حتی در یک مورد، اعلام نشده است که ایران از نیت و برنامه خود را اعلام نکرده و یا پنهان کرده است. این اسناد است و بنابراین بیان این اخبار و مطالب جز با هدف اتلمدد وقت و خسته گرید لن کرید کرین این موارد مستند است و بنابراین بیان این اخبار و مطالب جز با هدف

معاون رئیس جمهور رئیس جمهور رئیس جمهور کرد: آژانس دائم در تاسیسات هسته‌ای کشور دو نظارت پاون رئیس کرد: آژانس همچنان در تاسیسات هسته‌ای کشور ار.
مهندس اسلامی بیان کرد: نکته دوم این است که برای اولین بار سند برنامه هسته‌ای کشور در جهت سند راهبردی ۲۰ ساله سازماندهی شده است و تحت عنوان CPF در اختیار آژانس قرار می‌گیرد. این مسئله بسیار مهم است زیرا اگر تا دیروز کسی اعلام کند که از برنامه اتمی ایران اطلاعی ندارد امروز به صورت مستند، مکتوب و رسمی از برنامه جمهوری اسلامی ایران مشخص است.

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰هزار مگاوات برق‌های هسته‌ای

ی عان ک: باه ن آه های ه ای ا اسای ایان ص اص ص ی ی م ی ا ا ا ا ا گ گ ای فزای فزای فزای تولید برق هسته‌ای پایدار برابر با هزار مگاوات است و همچنین ۲ هزار مگاوات برق را در دست تولید می‌کند و نسبت به تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای جدید برنامه‌ریزی کرده و این مسئله نیز در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز پیش‌بینی شده و در حال حاضر در سایت‌ها قرار دارد. به ویژه در جنوب کشور تا کنون مکان‌های مساعد و مستعدی وجود دارد که با الزامات نیروگاه‌های هسته‌ای سازگاری را، مورد بررسی قرار دادن و عملیات مطالعاتی و طراحی را آغاز می‌کند.

استقبال از مشارکت‌های بین‌المللی و داخلی در برنامه برق هسته‌ای

تاکید اسلامی: در این مسیر هم از مشارکت‌های بین‌المللی استفاده می‌شود و هم اینکه معطل کسانی که نخواهیم بود، زیرا به اندازه کافی ایران از ظرفیت‌های فاخر علمی، صنعتی و فناورانه‌ای است. شرکت‌های بزرگی وجود دارند که می‌توانند برنامه تولید ۱۰ هزار مگاوات برق را داشته باشند و ما نیز از هر شرکت و موسسه‌ای که در برنامه سازمان انرژی اتمی ایران مشارکت می‌کند، مشارکت کنند. استقبال میکنیم.

سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: درباره راکتورهای تحقیقاتی و ویژه راکتوری که برای سایر راکتورها تست سوخت انجام می شود، برنامه ریزی انجام شده است که بر اساس مطالعات انجام شده در هفته های آتی عملیات راکتور تحقیقاتی را به صورت رسمی در سایت اصفهان آغاز خواهد کرد. و ی ای ای ای ی ا ا ا ا ی ایای ات ا ا ا ا قیق قیق قیق زی ازی زی زی و ط ط ط ط ی ی ی ای اا خ هاه ک.

غوغاسالاری علیه ایران برای غنی سازی و چرخه سوخت

وی توضیح داد: چرخه هسته‌ای مهم از صنعت هسته‌ای است و باید به این غوغاسالاری‌ها توجه کرد که تماماً برای غنی‌سازی به راه افتاده است و مکان دیگری نیز صنعت چرخه سوخت می‌شود که به صورت تحقیقاتی و تا حدودی نیمه صنعتی از آن بهره‌مند می‌شود. هستیم و لازم به ذکر است که در این زمینه با ما همکاری نکردند و حتی برای انجام این پروژه‌ها انجام شد اما را نیمه تمام کار کردند و رفتند؛ در حالی‌که امروز با توجه به صنعت داخلی و تغییر مهندسی که در آن انجام می‌شود. سازمان انرژی اتمی و شرکت های دانش بنیان وجود دارد. ای ر ا ه س س زی زی زی هی هی ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ز ز ز ز ز ز ز ز ز ی گ اه گاه ه ار ا اصفه

ایجاد نیروگاه بومی‌سازی برای تولید برق هسته‌ای

اسلامیان کرد: باید دانست برق را به صورت طراحی و ساخت یکپارچه فقط در چند کشور جهان انجام دهند و به این دلیل که کشورهای دیگر در این زمینه با ما همکاری کنند، نمی توانند به تمام عیار اقدام به ساخت و ساز و بومی سازی به یاری حق تعالی کنند. شاهد توسعه در زیرساخت‌ها و ایده‌های خود باشید تا ملت ایران را از آن بهره‌برداری کرده و برق پاک کنید و بدون هیچ گونه‌گونه نوسان را به عنوان برق هسته‌ای و دستگاه‌های دریافت‌کننده داشته باشید.

صرفهجویی ۸۵ میلیون بشکه نفت با تولید برقهای

رئیس جمهور رئیس جمهور توضیح داد: برق از سال 1392 به صورت آزمایشی آغاز شد و از سال 1393، به صورت رسمی سیکل کارکردی را پشت سر گذاشت و بیش از 52 میلیارد کیلووات ساعت برق پایدار با فرکانس 50 هزارتز ثابت به شبکه تزریق و میزان داشت. صرفه‌جویی سوخت فسیلی آن برابر با حدود 85 میلیون بشکه نفت است که تأثیر زیادی در کاهش آلاینده‌ها و سلامت جامعه دارد و می‌تواند مانع از آسیب به محیط زیست کشور شود و به عنوان برق و پایداری مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل