عکس | چینی ها اسرار جدید از خورشید فاش می کنند؟

چین قرار است امروز اولین رصدخانه خورشیدی اختصاصی خود را شبه فرست وره امرستد وره امربای ه چین قرار است امروز اولین رصدخانه خورشیدی اختصاصی خود را دارد. این فضاپیما می‌خواهد اطلاعاتی را گردآوری کند که در کشف اثرگذاری میدان مغناطیسی خورشید بر خروج جرم از تاج آن و سایر فوران‌های ماده از این ستاره به ما کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارش طبیعت، رصدخانه خورشیدی پیشرفته فضایی (ASO-S) از سه ابزار بهره برداری می‌برد که در انجام این فضاپیما به انجام آن کمک می‌کند. ماشین ساخت این رصدخانه 126 میلیون دلار بوده و از مدت ها پیش در دست تولید قرار داشته است.

داش ان ا از ی ان ی طیان غ ااث ب ا اژی از یای ASO-S به‌صورت همزمان با بررسی طول موج های مختلف می‌پردازد تا از ارتباط این فوران‌ها با عوامل مختلف پرده بردارد و دلقوقا مشخنو کیدی.

خورشید و زمین

پژوهشگران چینی اسم مستعار «کوآفو-1» را برای ASO-S انتخاب کرده است که الهام گرفته از غولی در اساطیر چرد است که به سمت مخو می رود. این ماموریت چهار سال به طول خواهد انجامید و از فاصله 720 کیلومتری زمین به رصد خورشید می‌پردازد.

«ویکوان گن»، دانشمند ارشد این مأموریت می‌گوید این زمان‌بندی با اوج چرخه خورشید در سال 2024 و 2025 مصادف خواهد شد که به‌طور متوسط ​​11 سال طول می‌کشد: «ما در سال‌های اوج می‌شویم. [چرخه] می‌توانیم فوران‌های بسیاری را ببینیم.»

انفجارهای چین را ارزیابی می‌کند

ASO-S ص اص بای فیزیک ا افجاه هاژی یی که ن ان شاه ش ه خ ه خ ی،، ت سپس از پژوهش‌های این پروژه برای فهم سایر پدیده‌های کیهان استفاده خواهد شد.

این مأموریت همچنین قرار است نقش شراره‌های خورشیدشد و خروج جرار یام را تعیین کند. کوآفو-1 می‌تواند آب و هوای فضایی را هم پیش‌بینی کرده است و به احتمال زیاد اجازه دهد بداند که این فوران‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که می‌بینند که این فوران‌ها برامای اتفاق می‌افتند.

ASO-S در میان ابزارهای خود یک مغناطیسسنج دارد که میدان مغناطیسی خورشید را بررسی می کند. دوربین X-Ray هم قرار است به ارزیابی انتشار پرتوهای پرانرژی توسط الکترونهای شراره های خورشیدی یک تلکسوپ تاجنگار هم پلاسمای حاصل از شراره‌ها و خروج جرم از تاج را بررسی خواهد کرد. از این رو، کوآفو-1 برای اولین بار به وسط تاج خورشید نگاه می‌کند، و همان جایطی کهیط

227227

خروج از نسخه موبایل