فعالیت ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه/۵۰ هزار نفر در امامزادگان خدمت می‌کنند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار نفر در بقاع متبرکه خدمت می‌کنند، گفت: ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه فعال و خدمت می‌کنند و مراکز خوداشتغالی نیز در برخی مناطق فعال شده که در پی توسعه و رونق این حوزه هستیم.

به گزارش گزارشگر یک، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز (۴ خرداد) در آیین بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ها برای دستیابی به سعادت و قرار گرفتن تحت لوای ائمه اطهار باید در ابتدا به وجود متبرک این انبیاء و اولیاء آگاه باشند و سپس با کسب معرفت از این بزرگواران توفیق یابند.

وی افزود: مدافعان حرم به تأسی از حفظ حرم امام حسین (ع) توسط حضرت زینب (س) با هدف جلوگیری از صدمه بر مضجع شریف و دفاع از حریم حرم حضرت زینب (ع) می‌روند و در زمان شهادت به ائمه متوسل می‌شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: امامزادگان از خاندان عصمت و مانند انواری در شب‌های تار هستند که ما در لوای آنها قرار می‌گیریم، اما از آنجا که این انبیا و اولیا در نزد خداوند عزیز هستند در دهه کرامت می‌خواهیم فضای جامعه را عطرآگین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: در کشور ما بیش از ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه متبرکه موجود است که اغلب جزو امامزادگان هستند و با خاندان عصمت و طهارت نسبت داشته و چراغ‌های هدایت هستند.

وی افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که امامزادگان باید قطب فرهنگی و اجتماعی باشند، در مدت چهار سال گذشته مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی افق در امامزاده‌ها شکل گرفت و در امامزاده عبدالله شهرری با توجه به حیاط‌های متکثر امکان بارگذاری‌های فرهنگی و تبدیل این بقعه به قطب فرهنگی منطقه‌ای وجود دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: از ۸ هزار و ۷۶۷  بقع متبرکه، ۶ هزار و ،۶۰۰ بقعه متبرکه مربوط به امامزادگان منسوب به ائمه اطهار و ۳۹ پیامبر در ۳۴ بقعه در ایران مدفون هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به خدمات اجتماعی بقاع متبرکه، تصریح کرد: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته کمک معیشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در قالب ویژه برنامه‌ها و آیین قرار دوازدهم اجرایی شد.

وی تأکید کرد: ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه فعال و خدمت می‌کنند و مراکز خوداشتغالی نیز در برخی مناطق فعال شده که در پی توسعه و رونق این حوزه هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار نفر در بقاع متبرکه خدمت می‌کنند، گفت: مراکز قرآنی در این مجموعه‌ها اعم از کرسی‌های تلاوت حلقه‌های حفظ و مفاهیم تفسیری در جریان است و باید برنامه‌های در حال اجرا سرعت و حجم بیشتری داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: ۲ هزار بقعه متبرکه شاخص در کشور داریم که ظرفیت بزرگ و کاربری مقدس فرصت مغتنمی برای توسعه خدمات است و می‌توانیم در فعالیت‌های جهادی رونق بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل