فیلم مرد عنکبوتی که تفنگ دارد

مرد عنکبوتی در فیلم (به : Spider-Man in film)

این سری‌فیلم در سری‌فیلم‌های می‌شود، شخصیت تخیلی ، یک که توسط و خلق شده و در به نمایش درآمده است، مرد عنکبوتی به عنوان شخصیت اصلی نیز در چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی ظاهر شده‌است.

قیمت لباس دختر کفشدوزکی و گربه سیاه: اولین بار در نقش در فیلم ساخته شده برای تلویزیون در سال ۱۹۷۷ بازی کرد و دو بار دیگر نیز در نقش این شخصیت ظاهر شد. در سال ۱۹۷۸، یک اسپین آف تئاتری از را با بازی در نقش ایجاد کرد. تا سال ۱۹۹۹، حقوق فیلم این شخصیت را به دست آورد و تا سال ۲۰۱۴ دو مجموعه فیلم ساخت که عبارت اند از: با بازی و فیلم‌های با بازی .

قیمت لباس گربه سیاه: در فوریه ۲۰۱۵، ، و قراردادی را برای به اشتراک گذاشتن حقوق فیلم مرد عنکبوتی منعقد کردند که منجر به معرفی و ادغام نسخه جدیدی از مرد عنکبوتی در شد. این قرارداد به اجازه داد تا به مالکیت، تأمین مالی، توزیع و کنترل خلاقانه نهایی فیلم‌های مرد عنکبوتی ادامه دهد، و این فیلم‌ها را با دیگر بازیگران او توزیع کرد. این نسخه از مرد عنکبوتی را به تصویر می‌کشد و تا به امروز در شش فیلم، که عبارت اند از: (۲۰۱۶) تا (۲۰۲۱) ظاهر شده‌است. در سپتامبر ۲۰۱۹، پس از یک بن‌بست کوتاه که منجر به فسخ قرارداد قدیمی شد، دیزنی و سونی از اعتراض طرفداران تسلیم شدند و به توافق جدیدی دست یافتند که نسخه هالند حداقل دو حضور دیگر داشته باشد: در یک فیلم انفرادی دیگر، (۲۰۲۱) و یک فیلم تیمی دیگر.

لباس ملکه زنبوری: برنامه‌های یک انیمیشن سینمایی مرد عنکبوتی در آوریل ۲۰۱۵ به‌طور رسمی توسط سونی اعلام شد که در نهایت به (۲۰۱۸) از تبدیل شد. صداپیشگی را در این فیلم بر عهده دارد، همراه با نسخه‌های مختلف دیگر از پیتر پارکر و نسخه‌های جایگزین مرد عنکبوتی از چند جهان نیز ظاهر می‌شوند. برای این انیمبشن دنباله‌ها و اسپین آف‌هایی نیز برنامه‌ریزی شده‌است.

فیلم‌های مرد عنکبوتی عموماً با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. آنها در مجموع بیش از ۶٫۳ میلیارد دلار در گیشه فروش جهانی کسب کرده‌اند و اولین فیلم مرد عنکبوتی است که بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته‌است و همچنین پرفروش‌ترین فیلم سونی در تاریخ است. علاوه بر این، برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد.

فیلمهای تلویزیونی اولیه[]

مجموعه مرد عنکبوتی شگفتانگیز (۱۹۷۷۱۹۸۱)[]

مرد عنکبوتی (۱۹۷۷)[]

در سال ۱۹۷۷، قسمت آزمایشی مجموعه تلویزیونی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز توسط کلمبیا پیکچرز به عنوان مرد عنکبوتی در خارج از ایالات متحده منتشر شد. کارگردانی آن را ، نویسندگی آلوین بورتز و نیکلاس هاموند به عنوان شخصیت اصلی، دیوید وایت در نقش جی. جونا جیمسون و جف دانل در نقش می پارکر ساخته شده‌است. این فیلم در ۱۴ سپتامبر ۱۹۷۷ از شبکه CBS پخش شد و در سال ۱۹۸۰ نسخه VHS را دریافت کرد.

مرد عنکبوتی ضربه متقابل میزند (۱۹۷۸)[]

در سال ۱۹۷۸، قسمت دو قسمتی «گرد و غبار مرگبار» از مجموعه تلویزیونی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز دوباره ویرایش شد و در خارج از ایالات متحده به عنوان یک فیلم داستانی، مرد عنکبوتی ضربه می‌زند، منتشر شد. نیکلاس هاموند دوباره در نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی بازی می‌کند و رابرت اف سایمون جایگزین دیوید وایت در نقش جی جونا جیمسون می‌شود. این فیلم در ۸ مه ۱۹۷۸ در سینما اکران شد.

مرد عنکبوتی: چالش اژدها (۱۹۸۱)[]

در سال ۱۹۸۱، فیلمی ساخته شده از آخرین سریال تلویزیونی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز «وب چینی»، با استفاده از همان روشی که برای ساخت مرد عنکبوتی به کار گرفته شد، با عنوان مرد عنکبوتی: چالش اژدها در سرزمین‌های اروپایی منتشر شد. نیکلاس هاموند و رابرت اف سایمون به ترتیب در نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی و جی. جونا جیمسون بازی می‌کنند. کارگردانی آن را ران ساتلوف و نویسندگی رابرت جینز بر عهده داشت. از دیگر بازیگران می‌توان به روزالیند چائو، بنسون فونگ و الن برای اشاره کرد.

فیلم سال تولید بازیگر اصلی کارگردان نویسنده داستان توسط تهیهکننده
  ۲۲ ژوئیه ۱۹۷۸ (۱۹۷۸-07-۲۲)   کویچی تاکموتو سوسومو تاکاکو سابورو یاتسوده سوسومو یوشیکاوا

مرد عنکبوتی (۱۹۷۸)[]

در ۲۲ ژوئیه ۱۹۷۸، اسپین آف تئاتری از را در جشنواره کارتون توئی منتشر کرد. کارگردانی این فیلم بر عهده کویچی تاکموتو بوده که هشت قسمت از این مجموعه تلویزیونی را نیز کارگردانی کرده‌است. یک هفته پس از اکران فیلم، شخصیت معرفی شده در فیلم به نام جوزو مامیا (با بازی نوبورو ناکایا) در قسمت‌هایی از سریال تلویزیونی ظاهر شد. مانند بقیه سری، این فیلم برای پخش در وب سایت رسمی مارول در سال ۲۰۰۹ در دسترس قرار گرفت.

فیلمهای سم ریمی (۲۰۰۲۲۰۰۷)[]

لوگوی مجموعه فیلم سم ریمی که از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ استفاده شد.

 

مرد عنکبوتی (۲۰۰۲)[]

مرد عنکبوتی پیتر پارکر (توبی مگوایر)، یک دبیرستانی یتیم را دنبال می‌کند که به دنبال دختر محبوب همسایه مری جین واتسون (کرستن دانست) می‌رود. در حین سفر علمی در دانشگاه کلمبیا، یک «عنکبوت فوق‌العاده» با مهندسی ژنتیک پیتر را گاز می‌گیرد. در نتیجه، پیتر توانایی‌های مافوق بشری، از جمله افزایش قدرت، سرعت، و توانایی در مقیاس‌بندی دیوارها و تولید تارهای ارگانیک را به دست می‌آورد. پس از اینکه عموی محبوبش بن (کلیف رابرتسون) به قتل می‌رسد، نوجوان متوجه می‌شود که باید از توانایی‌های جدید خود برای محافظت از شهر نیویورک استفاده کند. در همین حال، نورمن آزبورن (ویلم دفو) صنعتگر ثروتمند، پدر بهترین دوست پیتر، هری آزبورن (جیمز فرانکو)، خود را در معرض یک سرم آزمایشی تقویت‌کننده عملکرد قرار می‌دهد که شخصیتی دوپاره روان‌پریشی و قاتل ایجاد می‌کند. نورمن با پوشیدن لباس جنگی نظامی، تبدیل به یک «گرین گابلین» عجیب و غریب می‌شود که شروع به ایجاد وحشت در شهر می‌کند. پیتر، به عنوان مرد عنکبوتی، اکنون باید با گابلین بجنگد، در حالی که با موقعیت‌های شخصی در زندگی خانگی و زندگی عاشقانه خود سروکار دارد.

مرد عنکبوتی ۲ (۲۰۰۴)[]

دو سال پس از وقایع فیلم اول، پیتر تلاش می‌کند تا بین ابرقهرمانی و زندگی خصوصی خود تعادل ایجاد کند و هنوز هم به دنبال مری جین واتسون است که اکنون نامزد کرده‌است. هری آزبورن همچنان معتقد است که مرد عنکبوتی مسئول مرگ پدرش نورمن آزبورن است. مرد عنکبوتی با دانشمندی به نام اتو اکتاویوس (آلفرد مولینا) که با نام دکتر اختاپوس نیز شناخته می‌شود، مبارزه می‌کند، که در ابتدا به آموزش آلتر-ایگوی خود می‌پردازد و چهار شاخک مکانیکی دارد که به دنبال یک آزمایش ناموفق مبتنی بر همجوشی به ستون فقراتش جوش می‌خورد و قصد دارد همان را بازسازی کند. می‌تواند بسیاری از شهر نیویورک را نابود کند.

مرد عنکبوتی ۳ (۲۰۰۷)[]

مرد عنکبوتی ۳ یک سال پس از اتفاقات فیلم دوم شروع می‌شود. پیتر هنوز با مری جین واتسون است، در حالی که هری آزبورن جانشین پدرش به عنوان گرین گابلین جدید (معتبر به عنوان گابلین جدید) است. ادی براک (توفر گریس)، که مانند پیتر، عکاس دیلی باگل است، قصد دارد مرد عنکبوتی را بدنام کند و او را متهم کند. در همین حال، فلینت مارکو (کلیسای توماس هادن)، یک محکوم فراری، در یک شتاب‌دهنده ذرات می‌افتد و تبدیل به یک هیولای شنی تغییر شکل می‌شود که به نام Sandman شناخته می‌شود. پیتر بعداً متوجه می‌شود که مارکو کسی است که عمو بن را کشته و باعث رشد نیات تاریک خود پیتر شده‌است. این انتقام با ظاهر ماده همزیست بیگانه اسرارآمیز سیاه که به پیتر پیوند می‌زند، تقویت می‌شود و در نتیجه یک لباس سیاه جدید شکل می‌گیرد. هنگامی که پیتر خود را از بیگانه جدا می‌کند، میزبان جدیدی به شکل براک پیدا می‌کند که در نتیجه ونوم ساخته می‌شود و پیتر پارکر باید در پایان با شرورها مبارزه کند.

فیلمهای مارک وب (۲۰۱۲۲۰۱۴)[]

لوگوی مجموعه فیلم مارک وب از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ استفاده شد.

پس از لغو بازی Spider-Man 4، سونی اعلام کرد که این فرنچایز با یک کارگردان جدید و بازیگران جدید راه اندازی مجدد خواهد شد. مارک وب هر دو فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز را کارگردانی کرد.

مرد عنکبوتی شگفتانگیز (۲۰۱۲)[]

این فیلم بر روی پیتر پارکر (اندرو گارفیلد) تمرکز دارد که توانایی‌های خود را در دبیرستان و رابطه اش با گوئن استیسی (اما استون) توسعه می‌دهد. او با مارمولک، شکل هیولایی دکتر کرت کانرز (ریس ایفانس)، شریک سابق پدرش و دانشمند در Oscorp مبارزه می‌کند.

مرد عنکبوتی شگفتانگیز ۲ (۲۰۱۲)[]

داستان فیلم دو سال پس از اتفاقات فیلم اول می‌گذرد. پیتر پارکر از دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شود، به وظایف مبارزه با جرم و جنایت خود به عنوان مرد عنکبوتی ادامه می‌دهد، در حالی که با الکترو دستکاری کننده الکتریسیته (جیمی فاکس) مبارزه می‌کند، رابطه خود را با گوئن استیسی احیا می‌کند و با دوست قدیمی خود هری آزبورن (دین دی هان) روبرو می‌شود. کم‌کم بر اثر یک بیماری ژنتیکی می‌میرد.

کمپین #MakeTASM3[]

پس از حضور او در ، یک کمپین بزرگ از طرفداران در توییتر با ۸۶ هزار توییت در آخر هفته افتتاحیه فیلم تحت نام #MakeTASM3 ترند شد و از سونی خواست تا سومین فیلم از سری مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز را با بازی اندرو گارفیلد بسازد. همان‌طور که نام او نیز در آن آخر هفته با بیش از ۵۰۰ هزار توییت در ترند بود. برخی پیشنهاد کرده‌اند که تکرار گارفیلد از مرد عنکبوتی می‌تواند برای مبارزه با ونوم در دنیای مرد عنکبوتی سونی باشد.

قرارداد با مارول استودیو[]

مجوز سال ۱۹۹۸ سونی که تمامی فیلم‌های مرد عنکبوتی (شامل ۹۰۰ شخصیت مربوط به مرد عنکبوتی) را پوشش می‌دهد، دائمی است، مشروط بر اینکه سونی حداقل هر ۵٫۷۵ سال یک بار یک فیلم جدید از مرد عنکبوتی منتشر کند.

زمانی در سال ۲۰۱۴، قبل از اکران مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲، بحث‌های غیررسمی بین امی پاسکال و کوین فایگی، رئیس استودیو مارول در مورد اینکه آیا جهان و شخصیت‌های فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (از جمله نسخه اسپایدر اندرو گارفیلد) در جریان بود. می‌توانست به‌طور عطف به ماسبق در دنیای سینمایی مارول (MCU) ادغام شود، اما بحث‌ها به نتیجه نرسید. پاسکال و آوی آراد قبل از این بحث‌ها تلاش کرده بودند تا این دو فرنچایز را به هم متصل کنند، و این دو نشان دادند که قصد دارند مجوز طراحی برج اسکورت را از مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (۲۰۱۲) صادر کنند تا بتواند در نیویورک ظاهر شود. خط افق شهری فیلم (۲۰۱۲) که وجود مرد عنکبوتی و عناصر مرتبط را در MCU نشان می‌دهد. به دلیل اینکه طراحی ساختمان خیلی دیر در مراحل پس از تولید فیلم دوم نهایی شد، هرگز محقق نشد. سونی همچنین ایده ساخت یک فیلم متقاطع بین فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز و فیلم‌های سام ریمی با بازی گارفیلد و توبی مگوایر در حال بازی نسخه‌های مرد عنکبوتی خود را مطرح کرد و گفته می‌شود که ریمی کارگردانی آن را در نظر گرفته بود، اما این هرگز محقق نشد. در دسامبر ۲۰۱۴، پس از هک کردن رایانه‌های سونی پیکچرز، سونی و مارول استودیوز مشخص شدند که در مورد اجازه دادن به مرد عنکبوتی برای حضور در فیلم (۲۰۱۶) بحث و گفتگو کرده‌اند در حالی که کنترل حقوق فیلم باقی مانده‌است. با سونی مذاکرات بین استودیوها سپس شکست خورد. در عوض، سونی به بازگشت ریمی برای کارگردانی یک سه‌گانه جدید فکر کرده بود

 

خروج از نسخه موبایل