قالیباف: ماه رمضان فرصت بزرگ خودسازی است

مجلس شورای اسلامی با طرح این پیشنهاد که بهترین نمایشگاه قرآن کریم در قالب جشنواره در طول کل ماه رمضان برگزار می شود، رئیس جمهور گفت: بهترین فرصت برای خودسازی هم در بعد فردی و هم در بعد جمعی در سطح جامعه به تعداد می رود. .

به گزارش گزارشگر یک، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن (ع)، بیان کرد: یاد شهید دلها، سردار سلیمانی و همه شهدای گران را گرامی گرامی می دارد. میداریم. ما دو سال از برگزاری این نمایشگاه محروم بودیم. جا دارد به خاطر داشته باشیم از پرستاران و پزشکان و کادر درمانی که زحمت کشیدند کهدایی را تقدیم کردند و ما امروز این نمایشگاه برگزار می شود. تقدیر می‌کنیم از مدیران و زحمتکشان و دولتمردانی که با تلاش و مجاهدت توانمند کیران و کیان و دولتمردانی که با تلاش می‌کنند. ماه رمضان، ماه خودسازی است. بدون شک همین خودسازی مهم ترین پایه برای جامعه سازی است.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی از بزرگان دین ما بر این باورند که ماه رمضان ماهی است که دلها و عقل ها آنچنان را آماده می کنند که درک و درکی از قرآن و شب قدر داشته باشند. این ماه عزیز فرصت بزرگی است. به نوعی بهار مومنان و فرصت خودسازی به شماره می رود. همه باید قدر بدانیم. خوشا به حال کسانی که توفیق دارند در طول سال و به ویژه رجب و شعبان مقدمات ورواد به این ماه خوشا به حال آنها که توفیق دارند در طول سال و به ویژه رجب و شعبان.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قرآن با این عظمت که در واقع پیام برای دلان زنده جامعه و در این ماه عزیز و این مکتبی است که در پایه قرآن می بینیم شرایط را بعد از فردی و اجتماعی برای همه ما فراهم کرده است که می شود. هم در این ماه و هم در ماه های بعد که هم خودمان به صورت فردی و هم به صورت گروهی ڌمی کم ی هم در این ماه و هم در ماه های این ماه برخواسته از معنویت و خود به خود آرامش به جامعه داده و روح افراد را متوجه خود می کنند.

وی رمضان در ادامه تاکید کرد: بنده در دوره ای که توفیق خدمت در نیروی انتظامی به عینه دیدم که معنویت ماه و پاکی آن باعث می شد بیش از 70 درصد در کشور کاهش یابد. بدون اقدام نسبت به ماه های قبل می گیرد. توجه به فرهنگ قرآنی و استفاده از این ظر فیت برکاتی است که در ابعار د مادی او معنو معنو معنوی ی فر اگر امروز انقلاب اسلامی ما با این عظمت در مقابله با ستمگران ایست ادهز ها تکیه. اگر هر کدام از این فشارها و جوادثی هستند که در بعد سیاسی که برای وقایع نظامی برای ما اتفاق افتاد، برای رخداد جامعه ما رای رخ میداد آن را رخ میداد آن را متلاشی میکرد متلاشی میکرد. انقلاب ما به برکت مکتب قرآن و اعتقاد به سنت های الهی و مردمی بودن این انقلابی انق. فرهنگ قرآنی است که تحمل و صبر را به جامعه ما اعطا کرده است.

وی افزود: از همه دست اندرکاران در برپایی بیست و نهمین نمایشگاه قرآنی تشکر میکنم. ما ۲۹ روز ماه رمضان را داریم. با ویژگی هایی که خالق هستی در آن قرار داده شده است. از سوی دیگر در ماه رمضان قرآن به عنوان کتاب زندگی بشر نازل شده است. قران کتابی است برای امید و آرامش می باشد. اگر ما این نمایشگاه را به یک مجموعه جشنواره تبدیل کنیم و از همه مکان های موجود در کشور مخصوصاً در عرصه هنر را انتخاب کنیم و از مردم استفاده کنیم; نتیجه بهتری خواهد داشت. دو عنصر خداباوری و مردم باوری همیشه ما را به پیروزی رسانده است. هرجا موفقیتی این دو ویژگی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد:هر موضوعی که لباس فادم مشم هنر را به آن پ. ما مردم و کاربران را داریم. زبان و باور قرآن و زبان هنر را داریم. اگر ما را به طور کامل جشنواره یک ماه برگزار کنیم که آثار آرودر را به طور کامل جشنواره ای که آثار آرودر زندگی یک کی گر ما یک کیک را برگزار می کند. همه اقشار جامعه ما و همه آزادی خواهان دنیا از فرهنگ قرآنی اثری می پذیرند که می پذیرند. بنده و امثال بنده باید به این موضوع توجه کنیم. روح جامعه در ماه رمضان باید متفاوت از ماه های دیگر شود. چطور در ماه محرم همه توده های مردم می آیند. فرهنگ قرآنی جامعه عمومی تری دارد و نور قرآن در قلب همه انسان ها میتواونو اثرگذار یاش ا. یادی از مرحوم سلحشور کردم که با فیلم یوسف پیامبر ده‌ها میلیون نفر را در دنیا تحت تاث قرار دادند این یک اثر بهره برداری از هنر در جامعه است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر یک جشنواره قرآنی در زندگی همه جامعه برگزار شود اثر. دل جامعه با نور قرآن روشن می‌شود. باید دست به دست هم داد و در این مسیر حرکت کرد. آموزه های قرآنی تمام نیازهای مادی و معنوی بشر را پاسخگو است. آخرین جمعه ماه رمضان که حضرت امام آن را به عنوان روز قدس انتخاب کردند نشان روحیه اسم یه آخرین جمعه ماه رمضان که حضرت امام آن را به عنوان روز قدس انتخاب کردند نشان روحیه. بدون شک موضوع مسئله اول اسلام است. امروز در فلسطین که همه تلاش می کنند تا از رژیم غاصب اظهار نظری حمایت کنند و حتی برخی از کشورهای عربی به دنبال عادی سازی با روابط رژیمی هستند که رفته اند; نور قرآن در دل جوانانی که حتی در آن روز جنایت و اشغال نبودند تابیده و باعث نفرت از رژیم غذایی می شود و یک مرکز قدرت آن ها حضور و مبارزه می کنند. این برخاسته از فرهنگ قرآنی است. باید از این فرصت استفاده کنیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل