قرآن کتاب هدایت و انسان‌سازی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی شامگاه یکشنبه در جلسه تفسیر قرآن در سخنانی با اشاره به کتاب قرآن، کتاب سعادت تعیین کننده مسیر زندگی فردی و اجتماعی است که اظهار داشت: با وجود اینکه در قرآن از علوم دیگر هم وجود دارد. یاد شده، اما قرآن کتاب هدایت و انسان سازی است.

قرآن کتاب هدایت و انسان سازی

وی با اشاره به آیه «ذَٰلِکَ الْکِتابُ لَا رَیْبَ ۛ فِیهِ ۛ هُداًی لِلْمُتَّقِینَ» بیان داشت: قرآن کتاب انسان سازی است، برای کسانی که به قرآن عمل می کنند.

نماینده ولیفقیه در لرستان با تاکید بر اینکه راه آورد فلاح و رستگاری، عمل به تعالیم و معارف اسلامی است عنوان کرد: در برابر قرآن حکیم، سه نوع واکنش مشاهده می شود، کسانی که به آیات قرآن ایمان دارند و می کنند، کسانی که در مقابل آیات قرآن میستند، مانند مشرکین و کفار و گروه سوم نیز، منافقین هستند که به ظاهر میگویند ما با شما مؤمنین و عموم مردم هستند، وقتی هم به مشرکین هستند. می رسند، اعلام می‌کنند که ما با شما هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه کتاب قرآن، هدایت است برای انسانهای برای انسانهای با تقوا افزود: هدایت تکوینی در آفرینش همه موجودات، انسانها و … هست، همچنین هدایت تشریحی، هدایت قانون گذاری و هدایت است که به صورت عمومی است، همچنین هدایت تشریحی، هدایت قانون گذاری است.

وی بیان داشت: خداوند در هدایت تشریحی، ادیان آسمانی و تپیامبران را می‌فرسهد ا، خداونا مشریحی، ادیان وی بیان داشت. نام، محرمات، مکروهات، راه مستقیم، راه ضالین، راه مغضوبین و… را هم به صورت مکتوب و هم به صورت پیشنهادی می‌دهد.

قرآن کتاب هدایت برای انسانهای با تقوا

نماینده ولیفقیه در لرستان با تاکید بر این که قرآن کتاب هدایت برای انسانهای با تقوا است افزودن: انسانهایی که تقوا پیشه کردند، به قرآن عمل کردند، هدایت خاص هم نصیبشان می شود، خداوند به آنها توفیق می دهد که در هدایتهای خاص مشمول می شوند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه وجود مقدس اسلام، هدایت را با قرآن پیامبر آغاز کرد، آیاتی که نازل میشدند را بر مردم تلاوت میکردند و توضیح این آیات را هم میفرمودند افزود: امام علی (س) شان نزول این آیات و تفاسیر آنها را از زبان پیامبر یادداشت می‌کرد.

وی گفت: در این مسیر هدایت، ابتدا آن اقلیت در مکه شکل گرفت، کانون آن هم وجود مقادس وی گفت:س) و حضرت خدیجه (س) بودند، اما به این اقلیت رو به گسترش رفت، سه سال طول کشید تا آن اقلیت در مکه شکل گرفت، در ادامه با هجرت، این هدایت قرآنی به اکثریت تبدیل شد و در نهایت منتهی به حکومت اسلامی در مدینه شد.

نماینده ولیفقیه در لرستان با اشاره به اینکه رمز موفقیت پیامبر اسلام در این هدایت قرآنی اخلاق نیکو بود بیان کرد: همچنین در مدت سه سال آنها کادر سازی و انسان سازی کرد، کار خود را با انسانهایی شروع کرد که استعداد و آمادگی لازم را برای این کار انجام داد. کار می کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه این تحقیقات تربیتی را به هم پیوند داد و ایجاد وحدت کرد، گفت: با مجموعه این اتفاقات، برای جهاد، ترویج و گسترش اسلام آماده شد.

جامعه نیازمند مهربانی و کمک به همکاری است

وی با اشاره به اصول هدایتی پیامبر اسلام، گفت: عبادت، دانش، مهربانی و محبت، تواضع و فروتنی، صداقت و راستی، ساده زیستی و به دور از تجمل گرایی، احسان و کمک به نیازمندان و حسن معاشرت از جمله این اصول است و همه اینها برگرفته از قرآن است.

نماینده ولیفقیه در لرستان با تاکید بر این که پیامبر از هر کاری که بوی تکبر میداد، دوری میکردند و فرمودند هر کس با تکبر بر راه روی زمین و آنچه بر روی زمین و زیر زمین است او را. لعن و نفرین می‌کند افزود: در لحن سخن گفتن، در نوع وظیفه، در خدمت به مردم و… این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: کسانی که بی نیاز هستند و دارند کلمه و توان باشد و این را در مسیر صالح و درست به کار گرفتن طبیعتا مالش، مالی است که به تقوای او کمک کند، مالی است که به او رشد معنوی می دهد، کسی که برای من نیاز به برادر مؤمن خود را کوشش کند مانند این است که 9. هزار سال خداوند را عبادت کرده است در حالی که روزها روزها بوده و شبها را در شب ارت مشغول می کنند.

وی با تاکید بر این سیره و روش پیشوایان معصوم این بوده است ادامه داد: اسلام با این خلق و خوی گسترش پیدا کرده و جامعه نیازمند این محبت است، باید نسبت به همدیگر مهربان باشیم، خلق و خوی پیامبری و هدایت قرآنی این است. چنین است، باید معدل زمان گفتگوی سالم را در استان خودمان بالا ببریم، آسیب ها و پرونده های نشان دهنده این است که به دور از آموزه های قرآنی و هدایت قرآنی هستیم.

نماینده ولیفقیه در لرستان گفت: ماه رمضان ماهی است که این بستر را فراهم می کند تا همه نسبت به هم حسن معاشرت، مهربان و محبت دیگر داشته باشند، از خداوند بخواهم این فضای معنوی رمضان را به ماهها نیز گسترش دهد.

خروج از نسخه موبایل