قوه قضائیه باید ملجاء همه تظلم‌خواهان باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین از مرکز قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ه‌ای در نشست با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نسبت به اختصاص وقت ملاقات با همسر یک امنیت از ناحیه رئیس قوه قضائیه گلایه داشت، افزود: من باید تا آنجا که می‌توانم حرف هر فرد تظلم‌خواهی را استماع کنم و تفاوتی بین تظلم‌خواهان قائل نشوم؛ اعتقاد من این است و این اعتقاد را شفاف می‌گویم که قوه قضائیه باید باشد ملجاء همه تظلم‌خواهان باشید فقط از این نظر تظلم‌خواه چه کسی است یا از چه جناح و گرایشی است؛ که چون فرد تظلم‌خواه، فلان سابقه یا کارنامه را دارد، کاغذ تظلم‌خواهی‌اش را در خُردکن بیندازیم و به او وقت ملاقات ندهیم را من قبول ندارم.

عدلیه ادامه داد: از اختصاص وقت ملاقات به آن فردی که نام برده شد (همسر یک امنیت امنیتی) پشیمان رئیس نیستم و اگر موارد مشابهی نیز پیش از ملاقات با آن فرد می‌دهم.

وی در همین راستا گفت: در طول شبانه‌روز حداقل صد پیامک تظلم‌خواهی از داخل و خارج کشور برای من می‌آید و برخی از آنها را می‌گیرند می‌کنم و با فر تظلم‌خواه شخص تماس میگیرم بدون اینکه آن خانم یا آقا را بشناسم. به گونه‌ای که آن فرد باور نمی‌کند که رئیس قوه قضائیه با او بواسطه پیامکش تماس می‌گیرد همچنین فردی را نیز مسئول کرده است ام که به این پیامک‌های تظلم خواهی نتیجه کند و راهنمایی های لازم را به فرد تطلم خواه انجام دهد.

دستگاه های قضائی با اشاره به ملاقات کثیری که از ناحیه خود وی و مقامات عالی قضائی با اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان انجام می دهند، گفت: اگر وقت آن را می دیدم و می توانم با همه. تظلمخواهان ملاقات می‌کردم و سخنان آن‌ها را استماع کرده و راهنمایی‌های لازم را باید انجام دهند.

تاکید بر مهم مقوله قوانین متقن و همهجانبه نگر
محسنی اژه ای اظهار داشت: یکی از قضاوت‌های ما در هر مقوله‌ای است که باعث تحکیم و تقویت امنیت سرمایه‌گذاری، تولید، مصرف و استفاده از آن می‌شود.

وی در سخنانی ضمن اشاره به متقن بودن قراردادهای دولتی در شراست ردر امنایت سرم قرادهای باید دولتی در زمره مستحکم‌ترین و متقن ترین قراردادها نباید به گونه‌ای باشند که این قراردادها با آرد۹د و رفت یک م دیر ی معتبر باشد

رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی یک بنگاه صنعتی و تولیدی سرمایه می‌شود و فرد سرمایه‌گذاری می‌کند در آن بنگاه سرمایه‌گذاری می‌کند و سپس اعلام می‌کند که در این طرح عیب و نقص وجود داشته باشد، این سوال مطرح می‌شود که در اینجا مشکلی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد یا سرمایه‌گذاری می‌شود. که آن بنگاه را تملک کرده است؟ در اینجا چه کسی باید تاوان دهد؟

محسنی اژه ای در همین راستا بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در قوه قضائیه، توجه و اهتمام به هر مقوله‌ای است که موجب تحکیم و تقویت امنیت سرمایه‌ها، تولید، توزیع و مصرف را فراهم می‌کند.

رئیس عادلیه با اشاره به مهم‌ترین مقوله رفع مشکل کسب و کار، بیان می‌کند: مهم‌تر از اینکه به چرخه تولید باز می‌گردد، یک واحد تولیدی و کارخانه‌ای تعطیل شده یا نیمه‌تعطیل می‌شود، آن هم این است که علل و عواملی است که باعث توقف و توقف بنگاه‌های تولیدی، کارخانجات و کارگاه‌ها می‌شود. شناسایی کنیم.

وی با اشاره به اهتمام قوه قضائیه برای ساماندهی چرخه ها و تولیدات در کشور با مساعدت و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، گفت: با گذشتی که طی یک سال گذشته در ساماندهی بنادر، گمرکات و انبارهای سازمان اموال تملیکی گرفته شده است، روند. واردات کالا و ترخیص و توزیع آن‌ها در کشور و رساندن کالاها به مصرف مصرف، بهبود و افزایش قابل ملاحظه‌ای است و این مرهون همراهی و همکاری هر سه قوه است.

رئیس قوه قضائیه به مهم مقوله تصویب قوانین متقن و همهجانبه نگر که دارای تعارض است، ابهام و اجمال و تناقض نباشند، تأکید کنند و بر همین اساس از نمایندگان مجلس خواست تا با همراهی و همکاری دولت و قوه قضائیه با پیش بینی ها و ارزیابی ها و کارشناسی های لازم به تدوین و قوانین شفاف و صریح. قابل دوام اهتمام داشته باشند و امور تقنینی ه های پیش که ی ی ی ه و ص اصاح ق ا ا ظ ۶ م اه یایک ساش ناش

محسنی اژه‌ای با بیان این نکته که مقوله‌ها خود را عالی قضاوت می‌کنند با مردم در جریان سفرهای استانی از سوی وی در دوره اولی پایه‌گذاری شده، توضیح می‌دهد: در دوره‌ای که معاون اول قوه قضائیه بود خطاب به رئیس وقت دستگاه قضا در جریان سفرهای استانی. اعلهم مظم به جای حضور در نشست با مسولان برای من محلی را د نظر تصمیم بگیرید که در آن محل به صورت مبسوط با مردم مراجعه کنید و به مراجعین به دستگاه قضائی با چهره به چهره برخورد کنید و مسائل و مشکلات آنها را بشنوم و در جهت رفع آنها در حیطه اختیارات قانونی تصمیم گیری کنید.

وی ادامه داد: این رویه اکنون نیز پایدار است و در جریان سفرهای استانی 4 – 5 نفر از اعضای شورای عالیه قضائیه هر کدام ساعت برای شنیدن حرف مردم وقت می‌گذارند. آه ی ای ، یکی ز از م لان عای قضائی ا اتاط ط ا ا ائیه ض ض اض ی ت اض ی ا ات

رئیس قوه قضائیه به دور از حاشیه، انجام مثبت و سازنده‌ای را داده‌اند
کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در طول مدتی که مسئولیت خطیر دستگاه قضا را بر عهده گرفت، به دور از حاشیه رئیس، غیرممکن و سازنده‌ای را انجام دادند و کاملاً در آن انجام شد. کشور مشهود است.

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از آن حیث که دارای توجه قابل توجهی در مجلس یا سایر دستگاه‌های اجرایی کشور هستند، از تشخیص کافی نسبت به بخش‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف کشور هستند.

ح ض ی ای ک ب ش اشاه ه شک شکات ج ی یان و و اقاف خ ا ار یش ز اه قضائی ه ی ای.

زار ض ک ن ا، و و حاسات ج س خ ای خاسار خاج ااع قان ز از ز گائی راس یای شکات.

شهبازی عضو این کمیسیون نیز برای توسعه کار در کشور به ویژه برای فارغ‌التحصیلان تاکید کرد و از دستگاه قضائی خواست که با انجام دیگر مقتضی، مشکل پیش روی این مهم را از میان بردارد.

میرتاج الدینی سایر اعضای این کمیسیون نیز در این جلسه با اشاره به ویژگی‌های مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: اِشراف می‌تواند به موضوعات و مسائل مختلف قضائی توجه کند و همچنین مستمرها و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی را مورد توجه قرار دهد. ایشان در قوه قضائیه است.

وی همچنین از بررسی دستگاه قضائی

میرتاجالدینی ر اد از خ کاش کاش د ا ا و ا اکام زاد ز زا باطه باه

رحمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز طی سخنانی در این جلسه، خواستار استفاده از تدابیر قضائی مناسب در آن دسته از پرونده‌هایی بود که جمع‌آوری شده و قابل توجه مردم در آنها ذی‌نفع هستند.

مفتح دیگر عضو این کمیسیون همچنین با بیان اینکه اِشراف و آگاهی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر مسائل مختلف قضائی که برگرفته از تجارب بالای قضائی ایشان است، در افزایش کارایی عدلیه بسیار بوده است، گفت: دستگاه قضائی باید به طور جدی در برخورد با قضاوت و قضاوت خود عمل کند. سریع با متخلفان را استمرار ببخشد.

وی عنوان نیز کرد: حجم بالای پرونده‌ها در قوه قضائیه و مشخص کردن زمان معین برای پایان دادن به روند رسیدگی به پرونده‌ها، مغایر با اصول مربوط به دقت در تصمیم‌گیری است.

کوچک‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در این وگا میم گاخی برون برنامه، بودجه و كاداستر در استان گیلان پرداخت.

گودرزوند چگینی دیگر عضو این کمیسیون نیز طی سخنانی، انتظارات از حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نسبت به سایر رؤسای دستگاه قضا را بسیار زیاد و متفاوت دانست و گفت: رئیس فعلی عدلیه از درون سیستم قوه قضائیه به مقام این قوه رسیده است و همین امر، انتظارات. را از ایشان بالا برده است.

ی ی ه ی ص:: با ه ق ق اق ای کش ض د ا ا آن اه ئ ئ ئ ئ ه ه ه ه ه ه ه ای وان وان یژهاه

رضاخواه عضو کمیسیون، بودجه و محاسبات مجلس نیز با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که از ناحیه اسناد جعلی در حوزه املاک به وجود آمده است، خواستار ارائه لایحه‌های از سوی قوه قضائیه برای ساماندهی وضعیت اسناد در حوزه املاک شد.

کرمی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در این جلسه، طی سخنانی اظهار داشت: وجود قوانین متناقض و متعارض در برخی حوزه‌ها مانند قوانین تجارت و تصمیم‌گیری مبارزه با قاچاق کالا، هم برای دستگاه قضا و هم برای مردم مشکل‌آفرین است و لازم است. است که در این زمینه تدابیر و تصمیمات عاجلی گرفته شود.

آقایان زنگنه و فرزانه و همچنین خانم محمودی از دیگر اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، خواستار بهبود برخی از عملکردها در سازمان بازرسی شدند.

خروج از نسخه موبایل