لحظه به لحظه با تحولات قدس؛ یورش صدها نظامی صهیونیست به مسجدالاقصی

به سرویس بین الملل، بیت المقدس و از جمله صحنه های مسجد الاقصی، از جمعه گذشته، شاهد شدیدترین درگیری ها در یک سال گذشته در میان گزارش های نظامی فارس و نمازگزاران فلسطینی، از صبح امروز (یکشنبه) نیز شاهد حضور یورشکاران است.

این در حالی است که مقاومت فلسطی طی چند روز گذشته در چند مورد تشدید تنش در بیت المقدس به اشغالگران هشدار داده شده است و حتی دیروز، «هارون ناصر الدین« عضو دفتر سیاسی حماس یکی از مقامات اداری امور بیت المقدس در ویژه تجاوز به مسجد الاقصی. یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در صحنه های آن، به رژیم غذایی به رژیمی گفت: «حماس میانها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات] شمشیر قدس-2، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] قبلی است».

وی مخالف کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نسبت به رژیم غذایی فریبکاری از هوشیار است و اجازه نمی دهد که مسجد الاقصی آسیب ببیند یا در آن قربانی کند.

* استقرار صدها در صحنهای مسجدالاقصی؛ شهاب فلسطین، امروز با تصاویری از صدها نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در صحنه های مسجداقص به منظور زمینه سازی و تامین امنیت برای ورود شهرکنشینان انتشار خبر داد.

بنا بر این گزارش، صدها نظامی اشغالگر، وارد صحنه های مسجدالاقصی شده اند و تمام امکانات مسجد را تحت پوشش قرار داده اند برای یورش شهرکنشینان آماده باشند. یکی از نگهبانان مسجدالاقصی در گفتوگو با خبرگزاری شهاب تاکید کرد که بیش از 500 نظامی اشغالگر در صحنه های مسجدالاقصی مستقر شده اند و امور را تحت کنترل خود درآورده اند.

حمله نظامیان به مرابطین در تصاویر منتشر شده صبح امروز، نظامیان می‌نویسند، به مرابطین (نگهبانان) مسجدالاقصی نیز حمله کنند و به گفته منابع محلی، آنها را مجبور کرده‌اند که به نمازخانه‌های مسجدالاقصی بروند و با توسل به زور را مجبور به بستن درهای این نمازخانه‌ها کنند.

مقابله‌ها با فیلمبرداری از جنایاتشان؛ به گفته این منابع، اشغالگران با هر کس که با استفاده از تلفن همراه تلاش کند، جنایات آنها را مستند کند و از آنها فیلمبرداری کند، برخورد کنند.

تجمع شهرک‌نشینان مقابل باب المغاربه؛ از سوی دیگر، تصاویر منتشر شده نشان می دهد که تعداد زیادی از شهرکنشینان در مقابل باب المغاربه، تجمع کرده اند تا با باز شدن دروازه آن، به صحنه های مسجدالاقصی یورش برند.

در حال بروزرسانی…




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل