مازندران به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل می‌شود

گزارشگر یک/مازندران مدیرکل میراث، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: در رویداد ساری ۲۰۲۲ مسئولیتی به میراث فرهنگی استان تبدیل شد، اولویت اصلی فرهنگی ما این است که مازندران‌عنوان قطب گردشگری سلامت کشور معرفی شود.

به گزارش گزارشگر یک، صادق برزگر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با دبیر کل توسعه صنعت اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه ما در میراث فرهنگی، علمی و پژوهشی است، اظهار داشت: در این نهاد تخصصی ابتدا آسیب شناسی. مشکلات درون سازمانی را مد نظر قرار دادیم تا سیاست‌های آمایش سرزمینی برای پالایش‌های استانی اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، با بیان اینکه بانک اطلاعاتی در حوزه دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در شهرهای استان در حال حاضر شکل‌گیری است، تاکید می‌شود: در این زمینه برای دریافت مجوز برنامه ها است.

برزگر یکی از سیاست‌های میراث فرهنگی در مازندران را نمایشگاه‌ها در حوزه صنایع دستی دانست و گفت: در مازندران ۷۰ رشته صنایع دستی و ۷۵۰۰ صنعتگر در این بخش فعالیت دارند.

وی با بیان ایجاد شبکه تهیه و تولید مواد اولیه در حوزه صنایع دستی برای فروش و برندسازی این محصولات در دستور کار قرار دارد، افزود: ۱۳ اثر صنایع دستی ثبت و ۳ اثر ثبت ملی شده است. درصد هستند تعداد این آثار را افزایش بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، دستی و گردشگری مازندران، صنعتی کرد: مازندران حدود ۳ هزار اثر میراثی دارد که ۸۰۰ اثر ملی در چهار ماهه آخر ۴۴ اثر میراثی ما در مرحله ثبت ملی است.

این مسئول با بیان گردشگری زیرشاخه‌های متعددی که مازندران از تمامی این ظرفیت‌ها دارد، افزود: با توجه به پتانسیل گردشگری کشاورزی و مذهبی در مازندران، درصدد هستیم با همکاری جهاد و اوقاف پروژه‌های قابل توجه کشاورزی را در این راستا تعریف کنیم.

برزگر یادآور شد: در رویداد ساری ۲۰۲۲ مسئولیتی به میراث فرهنگی استان پیشنهاد شد، اولویت اصلی ما این است مازندران به‌عنوان قطب گردشگری سلامت کشور معرفی شود.

وی به پیگیری‌های ملی و بین‌المللی برای اجرای سلامت در مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران بالقوه‌ای در حوزه گردشگری تندرستی دارد که امیدواریم با حمایت دولت سیزدهم این رویداد را در مازندران برگزار کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل