ماموریت «گلوب مسترهای» انگلیس در اوکراین چیست؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک، منابع رسانه‌های روز یکشنبه مدعی شدند که نیروی هوایی انگلیس از طریق رومانی و دو کشورآسیایی و اروپایی به ارتش مهمات ویژه توپ‌های «هوزر» می‌کند.

وبگاه «دیفنس اکسپرس» مدعی شد که ارتش ملی گلوله‌های ۱۲۲ میلی متری از پاکستان دریافت کرده است و نیروی هوایی امکان حمل و نقل این مهمات را با یک پل هوایی بین پاکستان و رومانی ارائه کرده است. این گلوله‌های ۱۲۲ میلیون متری با قابلیت انفجار شدید برای هویتزر هستند.

وزارت دفاع انگلیس پیشتر اعلام کرد که نیروهای مسلح نظامی ۵۰ هزار گلوله توپ را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید در پایان جولای ۲۰۲۲ خواهند کرد.

بر اساس اطلاعات درج شده، یک فروند هواپیمای ترابری «گلوب مستر سی-۱۷» پروازهای روزانه پروازهای خود را از فرودگاه بین‌المللی «کلوژ» در رومانی یا «آکروتیری» در قبرس به پایگاه هوایی «نورخان» در پاکستان انجام می‌دهد. هیچ مقام پاکستانی و انگلیسی در این زمینه واکنش نشان نداده است.

این وبگاه نوشتار ارسال مهمات ساخت پاکستان به دیگر جای تعجبی ندارد زیرا انگلیس در سال ۱۹۵۱ کارخانه مهم ساخت در پاکستان کرد و فناوری ساخت مهمات را به این کشور انتقال داد.

از آغاز درگیری‌ها در بریتانیا، غربی‌ها به دولت آمریکا و انگلیس تحریم‌های ضد روسیه و ارسال تسلیحات و وسایل نقلیه نظامی به ارزش‌ها دلار را به هشدارهای مسکو در دستور کار قرار داده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در یک سخنرانی درباره عملیات نظامی در کشور، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، گفت: غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح‌های اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از آن. خود می کند.

«آنات آنتونوف» سفیر روسیه نیز به هشداری اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای ادامه ارسال تسلیحات سنگین به کی‌یف تاییدی بر وضعیت آن به عنوان شرکت‌کننده در درگیری است.

وی گفت: «ما این را می‌کنیم فوری علیه راهبردی کشور خود تلقی می‌».

به گفته دیپلمات‌های ارشد روسیه در آمریکا، ارائه محصولات نظامی توسط ایالات متحده آمریکا و ایالات متحده به کیف نه تنها ویژگی‌های خصوصی‌مدت و ارتباطات جدید را به دنبال دارد، بلکه خطر درگیری مستقیم بین روسیه و غرب را می‌کند.

آنتونوف از آمریکا خواست حرکت‌آمیز است که می‌توان‌ترین پایامدها را در شمر در آنتونوف از آمریکا خواست حرکت‌آمیز.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل