محوطه سازي طراحی باغ ویلا 1000 متری

1.طراحی باغ ویلا 1000 متری به سبک کلاسیک

یکی از سبک های  طراحی داخلی خانه ویلایی  1000 متری، سبک کلاسیک می باشد که از گذشته تا کنون دارای طرفداران بسیاری است. طراحی سبک کلاسیک در محوطه ای مملوء از درختان و گیاهان با استفاده از ستون هایی با ارتفاع زیاد، مجسمه های تزئینی، طاق های بلند، قوس های بسیار زیبا، انواع تزئینات و استفاده از متریال سنگ به صورت متقارن امکان‌پذیر می باشد.

2.طراحی ویلا روستیک

دکوراسیون داخلی مغازه با ام دی اف: از دیگر ایده های طراحی باغ ویلا، طراحی ویلا به صورت روستیک می باشد که هدف از آن طراحی ویلا و باغ به سبک روستایی و طبیعی است. این نوع سبک مناسب افرادی است که به حس زندگی روستایی علاقه مند هستند و می خواهند ویلایی به سبک روستایی با استفاده از مصالح طبیعی را در دل یک باغ داشته باشند.

حس نوستالژی باغ ویلاهایی به سبک روستیک با استفاده از متریال هایی شامل سنگ، چوب، منسوجات، فلز، سفال و … القا می گردد.

3.طراحی باغ ویلا 1000 متری مدرن

امروزه بسیاری از افراد به ویژه جوانان، به سبک مدرن علاقه مند می باشند. در این سبک، سادگی زیبایی را خلق می کند و همین موضوع آرامشی را بر فضا حاکم می نماید.

در طراحی باغ ویلا 1000 متری مدرن، سعی می شود غالبا از رنگ های خنثی استفاده گردد و حداقل جزئیات به کار گرفته شود. این سبک مناسب افرادی است که به سبک مینیمال علاقه مند هستند.

توجه به آب و هوا در طراحی باغ ویلا 1000 متری

قیمت طراحی داخلی مسکونی: با توجه به گسترش زندگی آپارتمانی، افراد زیادی مایل هستند در مناطق خوش آب و هوا، ویلا داشته باشند تا در آخر هفته ها از شلوغی شهر به باغ ویلا های خود پناه ببرند و از مناظر طبیعی بهره‌مند شوند. از مهم ترین عواملی که باید در طراحی باغ ویلا در نظر گرفته شود، آب و هوا و اقلیم منطقه مورد نظر می باشد. در واقع باید از مصالح مناسبی برای ساخت بنای ساختمان و همینطور گیاهان مناسبی برای باغ و مناسب با شرایط آب و هوایی استفاده گردد.

شما عزیزان می توانید برای طراحی باغ ویلا 1000 متری در مناطق کوهستانی، ساحلی، جنگلی، مناطق بادخیز و … از مهندسین بام ساز مشاوره دریافت کنید و باغ ویلای خود را با اصولی ترین روش ممکن طراحی و اجرا نمایید.

نکات طراحی باغ ویلا 1000 متری

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، طراحی باغ ویلا در متراژ های مختلف زمانی کارایی لازم را برای ساکنین خواهد داشت و در عین حال زیبا خواهد بود که اصول طراحی باغ ویلا در آن رعایت شده باشد. از همین رو در ادامه به برخی از مهم ترین نکات در طراحی باغ ویلا اشاره کرده ایم:

 1.پیوستگی میان عناصر به کار رفته در باغ

لازم است در طراحی باغ ویلا، میان تمامی عناصری که در محوطه ویلا و باغ استفاده می شود، ارتباط و پیوستگی وجود داشته باشد. در واقع در یک نگاه کلی تمامی المان ها به گونه ای متناسب با یکدیگر در کنار هم قرار گرفته باشند.

2.نور پردازی باغ ویلا

برای اینکه باغ ویلا در طول شب نیز زیبا به نظر برسد و همینطور قابل استفاده باشد، نور پردازی در آن امری ضروری می باشد. به همین دلیل می توان از چراغ های روشنایی با ارتفاع های مختلف در انواع گوناگون در قسمت های مختلف باغ استفاده کرد. می توان برای اینکه زیبایی باغ دو چندان شود، نورپردازی را به روشی هوشمندانه انجام داد تا بر روی المان های خاصی متمرکز باشد.

3.استفاده از سنگفرش در محوطه باغ در طراحی باغ ویلا 1000 متری

یکی از جذابیت های باغ ویلا که بر روی زیبایی آن تاثیر گذار است، استفاده از سنگ‌فرش در محوطه باغ می باشد. در واقع لازم است طراح مسیری را از ورودی در و از داخل باغ به سمت در ورودی ویلا طراحی و اجرا کند. می توان برای پوشش این مسیر از سنگ و یا چمن های مصنوعی نیز استفاده کرد.

4.رعایت ریتم

 زمانی مجموعه ویلا و باغ در کنار یکدیگر زیبایی لازم را خواهند داشت که بتوان با استفاده از المان ها و وسایلی تکراری، ریتمی را در باغ ایجاد کرد. به طور مثال می توان با استفاده از چندین درخچه های یکسان در ارتفاع های کوتاه و بلند، یک ریتمی تکراری را در باغ ایجاد نمود.

5.حداقل استفاده از آب برای آبیاری

بسیار حائز اهمیت است که برای آبیاری باغ از سیستم آبیاری مناسبی استفاده شود که بتوان به کمک آن آبیاری گیاهان و درختان باغ را به صورت روزانه انجام داد.

6.ایجاد آلاچیق و یا سایه بان

هدف از طراحی باغ ویلا 1000 متری استفاده از باغ و نشستن در محوطه بیرونی آن می باشد. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که طراح در محوطه بیرون ویلا در داخل باغ، اقدام به طراحی یک و یا حتی سایه بان نماید. این کار امکان لذت بردن از منظره باغ در روزهای بارانی را نیز فراهم می کند.

7.انتخاب مصالح مناسب در طراحی باغ ویلا 1000 متری

از دیگر نکات مهم در طراحی باغ ویلا انتخاب مصالح مناسب برای ساخت ویلا و محوطه سازی حیاط ویلا و باغ می باشد. در واقع باید مصالح به گونه ای انتخاب شوند که با شرایط اقلیمی و جغرافیایی باغ سازگاری داشته باشند.

 8.ساخت استخر

از گزینه های مناسب برای طراحی باغ ویلا 1000 متری ساخت یک استخر در محوطه ویلا است. شنا کردن در روزهای بهاری و تابستانی در میان درختان باغ ویلا، قطعا هیجان انگیز است. بنابراین سعی کنید حتی اگر فضای کمی را برای اینکار در نظر گرفته اید، به کمک طراحان فعال در این زمینه اقدام به طراحی استخر ویلایی کوچک نمایید. برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد ساخت استخر ویلایی کوچک، می توانید از مهندسین بام ساز راهنمایی دریافت کنید.

9.ایده آبنما در طراحی باغ ویلا 1000 متری

یکی دیگر از المان ها که به نوعی به باغ ویلای شما روح می دهد، استفاده از آب نما است. آب نماها در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارند که از متریال های مختلفی تولید می گردند و همین موضوع دست شما را برای انتخاب مدل و اندازه آب نماهای مختلف باز می گذارد.

10.استفاده از گیاهان رونده

 می توان با استفاده از گیاهان رونده، باغ ویلا را به فضاهای منحصر به فرد تبدیل کرد به طوری که دیوار های باغ با استفاده از گل و گیاه های رونده تزئین شوند. این نوع از گیاهان رونده، ضمن اینکه نیاز به آبیاری کمتری دارند، بسیار مقرون به صرفه نیز می باشند.

11.تخصیص اصولی فضا در طراحی باغ ویلا 1000 متری

تخصیص فضا در باغ ویلا باید به اصولی ترین روش ممکن انجام شود؛ به این معنی که اگر مایل هستید یک باغ میوه داشته باشید، باید بخش بندی باغ و محوطه ویلا را به گونه ای انجام دهید که درختان با یکدیگر سازگاری داشته باشند و همینطور رفت و آمد از میان آن ها به آسانی انجام شود.

از سویی دیگر باید تخصیص فضا به گونه ای باشد که نور خورشید به اندازه کافی به درختان برسد و بنای ویلا مانعی برای رسیدن نور خورشید به درختان و گیاهان نباشد.

مراحل طراحی باغ ویلا 1000 متری

 برای طراحی باغ ویلا 1000 متری ، باید مراحل لازم طی گردد تا نتیجه به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد. در ادامه به مراحل طراحی باغ ویلا پرداخته ایم:

طبقهبندی پلان ویلا

متناسب با نظر و خواسته کارفرما، مساحت زمین، منطقه قرار گیری باغ ویلا و … می توان چهار پلان کلی برای ویلای مستقر در باغ ویلا در نظر گرفت:

ویلای فلت : در این پلان، طراحی ویلا در یک طبقه است که ضمن اینکه زمان ساخت آن کوتاه تر است، اقتصادی تر نیز می باشد و کاربری آسانی برای ساکنین باغ ویلا دارد.
ویلای نیم دوبلکس : این ویلاها با ایجاد نیم طبقه، بزرگ‌تر می شوند که ضمن فراهم کردن فضای بیشتر برای ساکنین، هزینه های بسیار ویلای دوبلکس را نیز ندارد.
ویلای دوبلکس : در این سبک از ویلاها، هدف تفکیک بخش های مختلف می باشد که طبیعتا می توان با در نظر گرفتن سقف های بلند، فضاهای بزرگ تری را نیز طراحی کرد.
ویلای تریبلکس : این ویلاها در سه طبقه با فضاهای بزرگ طراحی می شوند و امکانات بسیاری دارند که بدیهی است هزینه ساخت بالایی نیز دارند.

فضای داخلی در طراحی باغ ویلا 1000 متری

 در طراحی باغ ویلا 1000 متری بخش های مختلفی در فضای داخلی متناسب با پلان ویلا، در نظر گرفته می شود.

اتاق نشیمن ویلا : معمولا در طبقه هم کف و نزدیک به در ورودی است.
اتاق غذا خوری : اتاقی در نزدیکی آشپزخانه و در ویلاهایی با متراژ بالا طراحی می شود.
اتاق خواب ویلا : طراحی و تعداد اتاق خواب ها وابسته به نظر کار فرما است و معمولا در ویلاهای نیم دوبلکس و دوبلکس در طبقه دوم طراحی می شوند.
آشپزخانه : این فضا نیز برای دسترسی آسان تر ساکنین به آن در طبقه هم کف باغ ویلای 1000 متری طراحی می شود

خروج از نسخه موبایل