منتظری: در قیمت‌های آب و انرژی به عنوان یک عامل کنترل کننده تجدید نظر شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آبی کشور گفت: باید در قیمت‌های آب و انرژی به عنوان یک عامل کنترل کننده نظر باشد و با افزایش هزینه‌های مصرفی، برای رعایت اصول مصرفی مصرف‌هایی در نظر گرفته شود.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با گزارشگر یک، با بیان اینکه «یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم در سطح ملی موضوع است»، اظهار داشت: الان کشوهای همسایه ما بخش قابل توجهی از آب شرب خود را از طریق شیرینی سازی تامین می‌کنند و می‌خواهند که با همکاری وزارتخانه همکاری کنند. نیرو شکل گرفته، همین موضوع است و در بسیای استان‌ها این اقدام آغاز شده است که گام مثبتی است.

وی افزود: موضوع دیگری که آنچنان باید مورد توجه قرار گیرد و در برنامه توسعه ششم نیز پیش بینی شده باشد، این است که آب شرب را از سایر آب‌های مصرفی جدا کنیم. کمتر کشوری با این مشکل است. نباید برای مصارف خانگی و بهداشتی و همچنین مواردی مانند شست و شوی خودرو از آب شرب استفاده شود. کمیسیون مربوطه باید در این زمینه به وظایف نظارتی خود عمل کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم استفاده از آب‌های سطحی، عنوان کرد: درست است که نگران کننده است اما آیا می‌توان از این آب روان استفاده کرد. وضعیت سفره های زیرزمینی آب نگران کننده است اما ما از روی ناچاری در حال استفاده از آبهای آن هستیم.

منتظری با تاکید بر اینکه ایران جزوه پرمصرف‌ترین‌ها در حوزه انرژی است، ادامه داد: در کنار این زمینه، فرهنگ‌سازی نیز در مورد مصرف مورد توجه قرار گیرد. نیاز است که دستگاه‌های مختلف از رسانه‌ها و آموزش و پرورش به این موضوع ورود کنند.

وی در پایان اعمال سیاست‌های کنترل مصرف از تغییر قیمت را از سایر پیشنهادات خود در زمینه مدیریت منابع آب عنوان و اظهار کرد: باید در قیمت‌های آب و انرژی به عنوان یک کنترل‌کننده نرخ نظر و افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده برای مصرف‌کنندگان انجام شود. رعایت اصول مصرف مصرف‌هایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل