میلیون‌ها نفر در ترکیه و سوریه نیازمند کمک فوری هستند

با گذشت پنج روز از وقوع زمین لرزه‌های ویرانگر در شهرها و شهرک‌های مرزی ترکیه و سوریه، امدادگران دست از تلاش برای نجات بازماندگان برنداشته‌اند.

به گزارش گزارشگر یک به نقل از شبکه تلویزیونی “ان اچ کی”، منابع خبری تاکنون مرگ بیش از ۲۴ هزار تن را در دو کشور تایید کرده‌اند و میلیون‌ها نفر همچنان نیاز مبرم به کمک‌های فوری دارند.

گزارش‌ها حاکیست که بازه ۷۲ ساعتی پس از وقوع زلزله برای نجات افراد از زیر آوار حیاتی است اما حتی با گذشت چند روز بعد از این مدت، همچنان کسانی زنده از زیر آوار بیرون آورده می‌شوند.

با این حال امدادگران می‌دانند که زمان برای یافتن بقیه افراد و ارائه مراقبت‌های مورد نیاز به آنها رو به اتمام است.

یکی از نجات یافتگان در استان “هاتای” ترکیه گفت: خدا نکند هیچ کسی چنین اندوه و دردی را تجربه کند. ما هزاران، ده‌ها هزار تن، کشته داده‌ایم.

پزشکان و پرستاران سخت تلاش می‌کنند تا به فعالیت‌های خود ادامه دهند. آنها در مراکز بدون برق و آب کار می‌کنند. ذخایر داروی آنها نیز رو به اتمام است.

بازماندگان شامل خانواده‌ها، کودکان و خردسالان در شهر قهرمان ماراش ترکیه برای درمان با پروازهایی به آنکارا، پایتخت این کشور انتقال داده می‌شوند.

هزاران نفر از کسانی که همچنان در این شهر هستند، همه چیز خود از دست داده‌اند. آنها به کمپ‌های موقتی که دولت و سازمان‌های بین‌المللی بر پا کرده‌اند منتقل شده‌اند.

همچنین ورود امدادگران و اقلام امدادی از خارج از ترکیه نیز شروع شده است. با این حال دست اندرکاران امدادی برای کمک به نیازمندان با دشواری روبرو شده‌اند زیرا هم خودشان و هم بازماندگان با سرمای زیر صفر درجه مواجه هستند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل