نحوه خرید و انتخاب پمپ آب خانگی با کیفیت – تاسیسات دات کام

یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارها به منظور تقویت فشار آب در واحدهای ساختمانی، به ویژه طبقات بالایی، استفاده از پمپ آب خانگی می باشد. متاثر از رشد و افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ، بسیاری از واحدهای ساختمانی با مشکل کاهش و کسر فشار آب روبرو هستند. با استفاده و خرید پمپ آب خانگی به راحتی میتوان کمبود و کاهش فشار آب در مجتمع های مسکونی را برطرف نمود. از آنجایی که رعایت اصول بهداشتی و استحمام نقش بسزایی در حفظ سلامتی انسان ها دارد، پمپ های آب با تامین آب موردنیاز، گامی مهمی در این زمینه برداشته اند.

لازم به ذکر است دستگاهی که با تبدیل نیروی الکتریسیته به نیروی مکانیکی، تقویت و افزایش فشار آب را در ساختمان ها محقق می سازد، در معنای و مفهوم پمپ آب خانگی تعبیر می گردد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تامین آب موردنیاز و جبران کسری فشار آب، از مهمترین موارد کاربرد پمپ های آب در فضاهای مختلف به شمار می رود. در پرتو استفاده از الکترو پمپ، معضل افت و نوسان فشار آب در واحدهای مسکونی به نحو مطلوب حل می شود.

پمپ آب خانگی در دسته پمپ های گریز از مرکز یا پمپ های سانتریفیوژ جای می گیرد. این پمپ ها غالبا برای مصارف مسکونی به منظور تقویت و افزایش فشار آب در طیف وسیع و گسترده ای مورد استفاده واقع می شوند.

نحوه انتخاب پمپ آب خانگی

در انتخاب و استفاده بهینه از پمپ آب مدنظر قرار دادن یک سری اصول و قواعد بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد.

توجه به تعداد طبقات و واحد ساختمان، از مؤلفه های مهم و حائز اهمیت در این زمینه قلمداد می گردد. از سوی دیگر، بررسی متراژ مجزای واحدهای ساختمانی در خرید پمپ آب خانگی متناسب با نوع نیاز افراد کمک شایانی می نماید.

از دیگر فاکتورهای کاربردی در این زمینه توجه به محل اختصاص یافته برای قرار گیری پمپ آب می باشد. همچنین، سایز و اندازه لوله ها و طول مسیر لوله کشی داخل واحد مسکونی نیز نباید مورد غفلت واقع شود.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که انتخاب پمپ آب دارای دبی بالا و فشار زیاد، ضمن آسیب زدن به تاسیسات واحد مسکونی، هزینه های اضافی و گزافی را به مصرف کننده تحمیل می نماید.

از سوی دیگر، انتخاب پمپ دارای دبی کم و پر فشار نیز تامین آب موردنیاز را با اختلال همراه می سازد. بنابراین، انتخاب پمپ آب باید متناسب با متراژ و تعداد طبقات ساختمان صورت گیرد.

نوع و مدل پمپ، جنس قطعات و متعلقات، سازنده و برند اعم از چینی و اروپایی، دبی و ولتاژ دستگاه، برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پمپ آب می باشند.

اگر به دنبال پیدا کردن ویژگی ها و مشخصات خرید پمپ آب هستید باید روی آن به دنبال پلاک معرفی باشید.

روی این پلاک کلیه ی اطلاعات مهم در مورد پمپ من جمله کارخانه ی تولید کننده ی آن، نوع پمپ، ولتاژ مصرفی پمپ، میزان قدرتی که پمپ دارد و بر اساس اسب بخار و یا کیلو وات KW بیان می شود، جریان مصرف شده به وسیله پمپ، تعداد دور موتور پمپ، بیشترین مقدار فشار آبی که پمپ می تواند تولید کند، اندازه ی لوله ی وارد و خارج شدن آب به پمپ و همچنین بیشترین میزان دبی خروجی پمپ آب موجود است.

مشخصات فنی پمپ آب خانگی

برخی از مشخصات تخصصی پمپ های آب خانگی که در هنگام خرید باید به آنها توجح داشته باشید.

نوع فاز تکفاز, سه فاز
کشور سازنده بسته به مدل متفاوت است
کشور صاحب برند بسته به مدل متفاوت است
جنس بدنه چدن با گرید ASTM A48-40 B EN-JL1040
جنس پروانه استیل 304
مشخصات کلی. حداکثر آبدهی ( دبی ) 22.5 m³/h
قدرت الکترو موتور kw 0.97 kw
حداکثر ارتفاع ( هد ) 18
دور موتور rpm 1450
کلاس عایق بندی F, H
کلاس محافظت IP 44
نوع آب بند سیل مکانیکال
نوع پمپ پمپ آب خانگی, سیرکولاتور
جنس شفت استنلس استیل
پروانه تک پروانه

نحوه انتخاب پمپ آب خانگی

در انتخاب و استفاده بهینه از پمپ آب خانگی مدنظر قرار دادن یک سری اصول و قواعد بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد. توجه به تعداد طبقات و واحد ساختمان، از مؤلفه های مهم و حائز اهمیت در این زمینه قلمداد می گردد. از سوی دیگر، بررسی متراژ مجزای واحدهای ساختمانی در خرید پمپ آب خانگی متناسب با نوع نیاز افراد کمک شایانی می نماید. از دیگر فاکتورهای کاربردی در این زمینه توجه به محل اختصاص یافته برای قرار گیری پمپ آب می باشد. همچنین، سایز و اندازه لوله ها و طول مسیر لوله کشی داخل واحد مسکونی نیز نباید مورد غفلت واقع شود.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که انتخاب پمپ آب خانگی دارای دبی بالا و فشار زیاد، ضمن آسیب زدن به تاسیسات واحد مسکونی، هزینه های اضافی و گزافی را به مصرف کننده تحمیل می نماید. از سوی دیگر، انتخاب پمپ دارای دبی کم و پر فشار نیز تامین آب موردنیاز را با اختلال همراه می سازد. بنابراین، انتخاب پمپ آب باید متناسب با متراژ و تعداد طبقات ساختمان صورت گیرد.

نوع و مدل پمپ، جنس قطعات و متعلقات، سازنده و برند اعم از چینی و اروپایی، دبی و ولتاژ دستگاه، برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پمپ آب خانگی می باشند.

منبع :

https://tasisat.com/product-category/pumps/pumps-home/

خروج از نسخه موبایل