نوشتار فرهاد قائمیان برای پرویز پرستویی

فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تاتر نوشتاری را درباره پرویز پرستویی منتشر کرد.

در متن این نوشتار که در اختیار گزارشگر یک قرار گرفته است: در تاریخ سینمای ایران، انگشت شمارند بازیگرانی که بیش از یک دهه، محبوب، با افتخار و معتبر بوده اند. بازیگران بسیار اندک‌تر که کارنامه‌های متنوع، جوایزی رنگارنگ و فیلم‌های ستایش که کارنامه‌های متنوع، اندک‌تر بازیگرانی که کارنامه‌ای دارند. پرویز خان پرستویی، از این منظر یگانه است. برآمده از تئاتر، دوست داشتنی، متواضع و حرفه ای.

پرستویی با نقش‌ها و فیلم‌های بسیار

این روزها، او برای یک حرکت فرهنگی، از جنس همه کارنامه‌اش، خارج از ایران. به سنت یکی دو سال متوالی، بخشی از ایرانیان مهاجر، برای تسویه حساب‌های سیاسی و تامین رسانه‌هایی خاص، ساز انتقاد از پرستویی را کوک کرده و آسمان را به ریسمان می‌بافند تا او را در موقعیتی بغرنج قرار دهند.

هجمه‌ها از مخالفان پرستویی، علاوه بر باورهای او، شخصیت این بازیگر را نشان می‌دهد و این بخشی از برنامه‌هایی است که جامعه ایرانی را نسبت به نخبه‌هایش دلسرد کند.

سینما، بازیگری و کارنامه هر هنرمند قابل نقد است. اما اگر به اسم نقد ‌و زیر نام پرفریب دمکراسی، به یکی از قله‌های بازیگری و مفاخر هنری هتاکی کنیم و او را به واسطه عقایدش مستحق ناسزا شنیدن بدانیم، از قافله تمدن عقبیم.

پرویز پرستویی، طوفان‌هایی سهمگین‌تر را پشت سر گذاشته و سلامت، به ساحل آرامه رس. عمرش دراز باد و نامش همیشه پرفروغ است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل