همه دچار آلزایمر می‌شوند؛ حتی جوان‌ها

حتی ۳۰ساله‌ها هم می‌توانند به آلزایمر مبتلا شوند و علائم زودرسندن بیماری را برو. تجربه هم نشان دهنده سرعت پیشرفت بیماری در جوان ترها در مقایسه با بیماران سالمند بیشور اران سالم بیشتر هم نشان دهنده سرعت پیشرفت بیماری در جوان ترها

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه همشهری نوشته: «حتماً از زبان بسیاری از افراد شنیده‌اید که نگران به آلزایمر هستند. حتی جوان‌ترها هم گاهی به این فکر می‌کنند که اگر به آلزایمر مبتلا شوند چه اتفاقی براقی دارند. این‌ها وقتی بدانیم به آلزایمر در همه دنیا شایع و روزافزون است، منطقی است به خصوص که شرایط زندگی امروزی، مثل استرس و فشارهای عصبی احتمال آغاز شرایط زندگی امروزی، محمدرضا دژکام، روانشناس و رواندرمانگر از این بیماری، نشانه‌ها و راهش‌های پیش‌گیری هستند

آلزایمر و نشانه‌ها

هر چند بیشتر ما تصور می‌کنیم آلزایمر همان فراموشی است اما در واقع دقیقرامار ارو. آلزایمر یک بیماری مغزی است که باعث ازدست‌رفتن فرآیندهای شناختی می‌شود. ازدست‌رفتن حافظه یا زوال عقل و تفکر از اتفاقاتی است که در مسیر پیش‌روند این است. یکی از مهم‌ترین رویدادهای آلزایمر، تجمع پلاک‌های آمیلید در مغ. آمیلوئید یک اصطلاح عمومی برای پرورش دهنده‌ها است که به طور طبیعی برای پرورش دادن به آنها استفاده می‌شود در مغز افراد سالم این بیماری می‌شود ولی در بیماران مبتلا به مغز به آلزایمر تیم در مغز افراد سالم می‌شود ولی نشانه‌های این بیماری معمولاً شروع می‌شوند. مثلاً از افراد مبتلا در شروع بیماری، شروع بیماری، فقط اتفاقات بعدی راموش می‌کننز یادر شمراموش می‌کننز یا در شروع بیماری، مثلاً بسیاری از افراد. برخی از علائم دیگر هم ممکن است در ابتلا به بروز پیدا کند. مثل تغییر رفتار و شخصیت، سردرگمی، پیدا کردن کلمات یا جابه‌ردوم گر شخصیت، سردرگمی، این نشانه‌ها به‌تیج‌تر می‌شوند تا جایی که فرد مبتلا به آلزایمر در مراحل پیشرفته بیماری، انجام کارهای روزمره را از دست می‌دهد و نمی‌تواند از خودش مراقبت کند.

آلزایمر برای پیرها و جوانها

از بین تصورات اشتباهی که درباره آلزایمر وجود دارد، شایع‌ترین آنرها است که ماین از تصورات اشتباهی که درباره آلزایمر وجود دارد شایع‌ترین است. ال زای ر افای که یش از ز ا ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ی ی ن ی که ه ه ه ز از اا. حتی ۳۰ساله‌ها هم می‌توانند به آلزایمر مبتلا شوند و علائم زودرسندودن بیماری را برو. تجربه هم نشان دهنده سرعت پیشرفت بیماری در جوان ترها در مقایسه با بیماران سالمند بیشور اران سالم بیشتر هم نشان دهنده سرعت پیشرفت بیماری در جوان ترها حتی گاهی جوان‌ترها به مراقبت بیشتری نیاز دارند، زیرا آنها در حال تجربه‌ای هستند که نیروهای جوانی و قدرت تفکر را از آنها می‌گیرند و این اتفاق باعث می‌شود عمر خود را از دست بدهند و بیشتر دچار مشکلات روانی شوند. بیماران جوان با شوک می‌شوند چون همیشه می‌کردند آلزایمر مخصوص سالمندان است و اتفاقاً اطرافیانشان هم با همین نشان می‌دهند برای انتخاب رفتار مناسب با بیمارشان سردرگم می‌شوند.

راه‌های کاهش به آلزایمر

مثل هر بیماری دیگری راهکارهایی وجود دارد که کمک می‌کند احتماش بن آلزاید را بسازد. ه ی ای راهکاها ی ا اما ه شان دان دان افای کات رات رای ی، زای ب ز اا. یکی از آنها کنترل است. دیگر بیماری‌های بیماری‌ای هستند که نمی‌توانند رد پای استرس را در آن پیدا کنند. پزشکان همیشه توصیه می کنند از استرس دوری می کنند. هر چند نفر هم اعتراف می‌کنند این کار را در زندگی امروزی اگر نگوییم می‌کیر مکی، هر چند می‌کند این کار را می‌کند. اما برای احتمال احتمال به آلزایمر ناچاریم این کار خیلی سخت را انجام می دهد. استرس مزمن تاثیرات منفی بر عملکرد مغز می‌گذارد و بیماری‌های عارضه‌ای که بر اثر جمر آسیب می‌زند. بای ا ات ا زاهی ث ز از زا خصاً خای م ر اق زام وات و ز افاد ی فاد هگشاش.

ورزش و دوری از تنهایی

حالا دیگر ثابت شده است که ورزش و فعالیت بدنی نه فقط برای سلامت جسم بلتکه تا شد زیادای بر سر دام تر سر دیگر ورزش و فعالیت بدنی نه تحقیقات نشان می‌دهد که به طور مرتب ورزش می‌کند و بدنی می‌دهد مربادی حتی بین مبتلایان هم، ورزش‌کردن روند پیشرفت بیماری را کند می‌کند. ورزش باعث می‌شود انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز را تنظیم کنند و این اتفاق در کنترل گر باشد. ب یای از ی ای ای که ه ا ای ی و ای و و ا، جه ض ضات ی اد. پزشکان م که ا اد آن و اط واط ج اج ج ای فی و ا ا ا ا ا د ر ای تای ت ا ا ا ا ا ا ا. این موضوع به‌خصوص در میان سالمندان بیشتر پیدا می‌کند. بابای س ی ا ا اجاج د ر ا ا ا ا ا، ، ف ای ه ه ج و و ج ج ع ه ه ه ه ا اط ااف. از طرف دیگر داشتن روابط اجتماعی باعث می شود فرد از افسردگی دورتر شود و از آن ناراحت شود ه چ اش کشی ب ا ا ا ک ه ه اه آه یا ه ه ه و و ی ی ی ا ا ا ا، ه ه ف ا ک ک.

کلسترول و فشار خون مهم هستند

داشتن یک سبک زندگی سالم همیشه خوب است و به همان نسبت از بیماری‌ها برخوردار است. درباره بیماری آلزایمر هم این مورد صدق می‌کند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانیم برای کاهش احتمال وقوع به آلزایمر انکام دهو. سطح کلسترول نقش مهمی در بروز و توسعه بیماری آلزایمر دارد. چیزی که به کلسترول بد معروف است، می‌تواند به آلزایمر را کاهش دهد. البته که تحقیقات نشان می‌دهد عوامل ژنتیکی هم در این مورد هستند. داشتن خون بالا هم بر بروز زوال عقل مرتبط با افزایش سن بی‌تأثیر نیست، به همین دلیل هم تنظیم فشار خون و رژیم غذایی مناسب برای دوری از مصرف آلزایمر توصیه می‌شود.

الگوی الزایمر

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، هم‌اکنون آلزایمر مهم‌ترین دلیل اردرسرارارافتادرگی سالم بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، هم‌اکنون آلزایمر مهم‌ترین دلیل. این بیماری یکی از مشکلات عمده سلامتی است که با بالارفتن سن شناسایی می کند. به طوری که طبق آمارها ۱۶درصد بزرگسالان بالاتر از ۷۰سال به این دیماری مبتلا هستند. این بیماری تشخیص داده می شود. سه‌چهارم مبتلایان، خود را از این بیماری نمی‌شناسند. ۳۶ میلیون بیمار مبتلا به آلزایمر در کل جهان وجود دارد و این تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۱۱۵ میلیون بیمار افزایش می‌یابد، به طوری که در سال ۲۰۵۰ از هر ۸۵ نفر یک نفر به بیماری آلزایمر خواهد بود. آماری نگران کننده است که حاکی از آن است که در ایران این بیماری بیش از پیش از آن است که در

کنترل و درمان آلزایمر

با پیشرفت‌های علم پزشکی و تحقیقات جدید در سال‌های اخیر، چشم‌اندازهای تازه‌ای از امید برای درمان آلزایمر به‌دست آمده است، اما هم‌اکنون درمان بیشتر به معنای کنترل و پیشگیری از پیشرفت بیماری و همچنین کنترل علائم و اختلالات روانی و رفتاری ناشی از این بیماری است. مراجعه به روانپزشک «اعصاب و روان» و متخصص مغز و اعصاب برای دریافوت درمان آلزایی شرور به روانپزشک «اعصاب و روان» و متخصص مغز مراجعه کنید. ه ان ران دان داز زان ی ا ه ه هرک رای وان مان گفاد گفای کای کای مای انجام فعالیت‌ها هم مثل ورزش، پیاده‌روی، آوازخواندن، حرکت حواس پنجگانه از طریق محرک‌های خوشایند و … می‌تواند در تعدیل هر چه بیشتر بیماری، کمک‌کننده باشد.»

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل