وزیر اقتصاد: اسامی ابربدهکاران ۱۱ بانک دولتی اعلام شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از اعلام اسامی ابربدکاران ۱۱ بانک دولتی خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک، احسان خاندوزی گزارش کرد: یکی از مشکلات قدیمی این بود که چندین بخشی از منابع بانکی در دست عده از مشتریان بد حساب باقی می ماند و مانع دسترسی مردم به منابع بانکی می شد. با دستور رئیس جمهور، بانک‌های دولتی پیش قدم شدند که اسامی بدهکارود شن بدحساب را افشا کردند.

وی افزود: امروز اسامی بدهکاران بزرگ ۱۱ بانک دولتی اعلام شد. به غیر از بانک قرضالحه آنلاین و وسعه قرض الحسنه که بدهکاران را به حساب بالای 100 میلیون می دهند، همه بانک های دولتی اقدام به این کار کردند. گام بعدی دقیق کردن این فهرست و اعلام رقم دقیق بدهی های مشکوکالوصول بانک هاست. در قدم های بعدی برای اعلام اسامی بدهکاران کمتر از صد میلیارد تومان هم اقدام خواهد کرد

وزیر اقتصاد ادامه داد: طبق قانون بودجه 1401 تمام بانک های دولتی و خصوصی مکلف هستند اطلاعات بدهکاران بانکی را باختیار بانک مرکزی قرار دهند.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نیز نوشت: امروز برای اولین بار در بانکداری کشور، بانک های زیرمجموعه وزارت اقتصاد نام بدهکاران بدحساب (بدهی بالای 100 میلیارد تومان) را در سایت خود منتشر کردند. کاهش سهم بانکی بدحساب‌ها یعنی فضای بیشتر به تولیدکننده‌های خوش‌حساب و مردم خ.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل