وقتی سیف کارشناس ارزی صداوسیما می‌شود

موضوع میز اقتصادی امروز بخش خبر ۱۴ به «تجارب مدیریت ارزی» اختصاص داده شد و ولی‌ا.. سیف رئیس پیشین بانک مرکزی به عنوان مهمان و کارشناس این قسمت از بخش میز اقتصادی بود.

ایسناپلاس: بسیار پیش آمده و دیده‌ایم گاهی که خودش به برخی از اصول، ویژگی خاصی ندارد اما سایر افراد را به رعایت آن اصول میدشول

اواخ آذاه سال ب خشی ب ا ا نان یز ق اقای ه خ س ا ات ش ض اضافه ش ه با دعوت از بررسی آن حوزه می‌پردازد.

موضوع میز اقتصادی امروز بخش خبر ۱۴ به «تجارب مدیریت ارزی» اختصاص داده شده و ولی‌ا.. سیف رئیس پیشین بانک مرکزی به عنوان مهمان و کارشناس این قسمت از بخش میز اقتصادی بود.

بدون شک نقد سیاستهای ارزی و قیمت دلار در این روزها از سوی رسانه ملی و انتظار تمام مخواطبان فین سان ار کسی که خود را در سالهای 95 و 96 ارزپاشی می‌تواند توجه کند، نکته‌ای فراموش شده از رزومه کاری او بود.

ولی الله سیف برای قصور در دوره مدیریتی‌اش در بانک مرکزی پرونده‌های در دادگاه ویژه رسیدگی به امور اقتصادی در نظام اقتصادی هم چنین است که القاصی‌مهردادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه شورای عالی قضائی اردیبهشت سال گذشته از ارسال پرونده ولی‌الله سیف، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی (۹۲ تا ۹۷) ) به دادگاه ویژه اقتصادی به اخلال در نظام خبر داد. به القاصی آنلاین دادستان در نتیجه نقض قوانین و ترک فعل‌ها از سوی رئیس‌کل سابق بانک مرکزی، علاوه بر نظام اقتصادی تهران، ۳۰ میلیارد میلیون دلار منابع ارزی و ۶۰ تن ذخیر طلا تضییع شده است.

القاصی‌آنلاین در گزارش آخرین وضعیت پرونده مداخلات دولتی در فاصله زمانی سال 95 تا 97 عنوان شده است: در سال‌های 95 تا 97 نه‌تنها قوانین مرتبط با نظام ارزی کشور صادر شده است، بلکه تکالیف قانونی دایر بر لزوم تصویب مداخله آرزوی کشور است. فروش سکه های طلا در شورای پول و اعتبار برای پرداخت منابع ارزی به نیازمندان واقعی و جلوگیری از تشکیل بازار مرکزی ‎گری و دلالی نسبت به این منابع نیز رعایت نمی شود. یکی از پرونده‌های مهمی که در دادسرای تهران صادر شد و پرونده را با کیفرخواست به دادگاه ارسال کرد، پرونده مباده مباده شد.

به نظر می‌رسد حضور سیف در برنامه میز اقتصادی با عنوان تجارت مدیریت ارزی بیشتر از انتقال تجربه مدیریتی باشد. انتقال تجربه بی‌مدیریتی است و قصه همان‌هایی است که خود به اصول پایبند می‌آیند اما سایرین را به پایبندی به همان ادشنی به همان ادرشن ادرشن می‌گویند.

البته در این بین نیز ناگفته نماند؛ با وجود بالارفتن قیمت ارز در چند روز گذشته، تغییر مدیر بانک مرکزی و ارائه ارز نیمایی در بازار جو را تا حدودی رشد و به گفته معروف فعالان عرصه حرکتی مثبت در جهت مدیریت ارزی اقتصادی کشور است. از این رو حتی اگر قصد نادیده گرفتن کیفر خواست سیف در دادگاه ویژه رسیدگی به قانون اقتصادی را هم داشته باشید، پیش داوری‌ها درباره مدیریت جدید ارزی امری غیرکارشناسانه غیرحرفه‌ای است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل