پیش‌بینی افزایش سفر در نوروز ۱۴۰۱/ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با دستور کار طرحی و اجرای پویش سراسری همراهان سفر ایمن گفت: با توجه به اینکه در دو سفر انجام می شود. سال گذشته به دلیل کاهش سفرها را شاهد بودیم پیش بینی می شود با افزایش سفر همراه باشد از این رو باید همه امکانات و امکانات استان در اجرای طرح نوروزی و پویش سراسری «همراهان سفر ایمن» بسیج شود.

اجرای پویش «همراهان سفر ایمن»

وی با اشاره به اهداف و برنامه های پویش «همراهان سفر ایمن» گفت: سازمان راه اندازی بناداری در طرح نوروزی 1401 از 25 اسفند تا 15 ماه، با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی، پویشی را تحت عنوان «همراهان سفر ایمن» در 23 مجتمع خدماتی دارد. رفاهی کشور برگزار می کند که در این پویش با بهره مندی گرفتن از مجموعه های فرهنگی، هنری، موسیقی و … نسبت به ترویج فرهنگ ایمنی، رعایت نکات ایمنی و توقف در هنگام اقدام خوا.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان خواستار شیفت بندی و حفظ و نگه داشتن تمام وقت کشیک های نوروزی و گشت زنی مستمر، شناسایی روزهای پیک سفر و برنامه ریختن برای مدیریت ترد، بازدید مستمر از پایانه های بار و مسافر، آماده سازی مجتمع های خدماتی رفاهی و راهدارخانه ها برای پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی با تاکید بر نظافت و به روز رسانی نمازخانه ها به ویژه در مسیرهای اصلی، تهیه فرهنگی و تبلیغات محیطی، ساماندهی و ایمن. ساخت و سازهای مواصلاتی و گردشگری، استفاده منظم و مهندسی از ماشین آلات، بسیج امک… شد.

کاهش تصادفات در سال ۱۴۰۰

شرفی افزود: با توجه به اینکه در 30 کیلومتری ورودی شهرها بیشترین تصادفات رخ می دهد و از انجام زیباسازی ورودی شهرها برای نوروز، پاکسازی این محدوده به صورت جدی انجام می شود.

وی با تاکید بر تداوم گشت و گذار در ایام نوروز و جلوگیری از برپایی چادر و رستوران های سیار در حریم راه که منجر به تصادف می شود، گفت: سال 1400 کاهش خوبی در تصادفات و در 10 ماهه موفق شد رتبه ششم کشور را به دست بیاوریم و امیدواریم با تلاش همکاران در دو ماهه باقی مانده به جایگاه بهتری دست یابیم و سالآ ۱۰۰

ضرورت ایمن سازی راه های مواصلاتی

عارف امرایی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز با بیان اینکه شاه بیت ماموریت سازمان در طرح نوروزی، ایمان سازی راه های مواصلاتی است، گفت: باید با تصمیمات اثربخش و استفاده از توان ماشینی درون سازمانی و فرا سازمانی، مدیریت سرعت. و روان سازی ترافیک این طرح را به نحو احسن برگزار می کند و خدمات شایسته ای دارد ای به مردم ارائه کنیم.

وی راهداری زمستانی و ادامه اکیپهای سیار اکیپهای سیار، مناسب سازی فضای راهدارخانه ها، ثبت فعالیتهای روزانه در سامانه rms، عملیات راهداری معمول مانند لکه گرفتن، دریواسیون, لایروبی و تنقیه پلها, پاکسازی پارکینگها, پیش بینی تصور مدیریت بحران با توجه به محتمل بودن سیلاب, جلوگیری از دستفروشی در حریم راه, مکاتبه با راه و شهرسازی برای ایمن سازی محوطه های کارگاهی, نصب تابلو و علائم مسیر نما, اطلاعاتی و ایمنی ، تعمیر گاردریل و خط کشی و … را از لزوم در مدت زمان باقی مانده تا طرح نوروزی عنوان کرد و از تکمیل روشنایی منطقه یک مرکز خرم آباد- بروجرد از لرم آباد تا ««ل هوو» و اجتماع خرم آباد – پلدختر محدوده «شوراب» تا پایان امسال و عملیاتی شدن پروژه روشنایی منطقه دو از «پل هوو» تا پلیس راه «چالانچولان» و «پل سفید» خبر داد.

لزوم ارتقای وضعیت زیرساخت ها و خدمات دهی پایانی مسافران

رضا عبدی سرپرست معاونت حمل و نقل این اداره کل نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پایانه های مسافر، کالا و فعالیت های این حوزه گفت: مکاتباتی با شهرداری ها برای ارتقای وضعیت خدمات زیرساخت ها و دهی پایان نامه های مسافرتی در ایام طرح نوروزی در پلیس مشترک است. راه، رصد لحظه‌ای ناوگان اتوبوس با سامانه سپهتن و از توان حمل و نقل و استفاده از حمل و نقل و نظارت مستمر بر فعالیت های این بخش و با هدف ارائه خدمات مطلوب به حمل و نقل عمومی و میهمانان نوروزی در دست اقدام است.

وی خواستار بین بخشی در ارتقای ایمنی سفر در طول راه های استان شد و گفت: تمام تمهیدات لازم برای ساماندهی سفرهای نوروزی اندیشیده شود تا بتوانیم به اهداف کاهش هزینه ها و حفظ ایمنی کاربران جاده های دست یابیم.

نیاز به ایمنی سفر در طول طرح نوروزی

مصطفی ملکی صادقی معاون فنی و راه‌های روستایی این اداره کل نیز با تبیین خدمات و نیازهای مورد نیاز در مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: مهم ترین وظیفه ما از هزینه سفر در طول طرح نوروزی است که باید در استمرار فعالیت‌های گذشته صورت گیرد. پذیرش

وی نظارت مستمر مدیران و ناظران شهرستان با ستاد هماهنگی اقامه نماز بر نمازخانه های مجتمع خدماتی رفاهی و رسیدگی به تعمیر و تجهیز و نظافت این مجتمع ها و رسیدگی به پروتکل های بهداشتی، معرفی و بهره برداری گرفتن از سامانه و اپلیکیشن 141 و سامانه پیام کوتاه 1000141 (با امکان ارتباط دوطرفه) در اطلاع از وضعیت راهها، معرفی مراکز خدمات دهی مجتمع مجتمع خدماتی برای سلامتی بین راهی و موقعیت های سوخت، راهدارخانه ها، مدیریت سرعت، ارسال آنی و حوادث سریع جاده ای به مرکز مدیریت. راه‌ها توسط مدیران شهرستانی، همه بخش‌ها در برگزاری کیفی طرح پویو همراهان همکاری همه بخش‌ها توسط مدیران شهرستانی، را از ضروریات طرح نوروزی عنوان کرد.

پرویز کرمی معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل نیز با اشاره به اهمیت ناظر راهدارخانه ها در ایام نوروز از رؤسای ادارات شهرستانی خواست در رابطه با استان نسبت به تجهیز راهدارخانه ها و خدمات دهی مطلوب در ایام نوروز اهتمام داشته باشند.

خروج از نسخه موبایل