چرا ایران پیشوای جریان جهانی مقاومت است؟

راههای راههای که حزبا … لبنان امروز طی کرده و پیروزی بزرگی که به دست آورده است، مرهون مجاهدت و تلاشهای شهدایی است که از جان خود برای رسیدن به هدفها این گروه، یعنی بیرون راندن از سرزمینهای اسلامی و آزادی قدس شریف. یافتند. یکی از برجسته ترین شخصیت های تاریخ حزبا … که از بنیانگذاران، فعالان و شکل دهندگان اندیشه مقاومت در این جنبش بزرگ اسلامی می شود، شهید سیدعباس موسوی است; مبارزان بدون مرزی که سال‌های عمر خود را با رژیم‌های زندگی زندگی خود صرف نمی‌کنند که سال‌های عمر خود را با رژیم غذایی مرور کنید.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: شهید موسوی شاگرد بروروته شهید مشهید محمد باقر شر گزارش، روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: شهید موسوی شاگرد مامامز او بعد از برخی از سستیها در میان جریانهای مبارز شیعه لبنان که در پی ناپدیدش امام موسی صدر به آن بود، با همکاری دوستانی مانند شهید شیخ راغب حرب، سید حسن نصرا و … … … دست به تشکیل حزبا شد. لبنان زد. گروهی که امروز، وزنه‌های سنگین را در معادلات منطقه‌ای می‌سازند ونو اسباب وحشتناک غهایا کایمی گروهی که در مقایسه با آنها سنگین است. شهید موسوی، تقریباً با همه جریان‌های مبارز مسلمان در ارتباط بود؛ مجاهدان افغانستانی که با نیروهای شوروی میجنگیدند، مبارزان فلسطینی، مبارزان عراقی که علیه صدام و رژیم بعث دست به مبارزه زده بودند و …. او‌ویژگیهای یک فرمانده پرشور و تیزبین را داشت و به همین دلیل، دبیرکلی رمانده پرشور وتیزبین دلیل، دبیرکلی رحزبیا… موجی که شهید موسوی ایجاد کرد، چنان توفنده و تأثیرگذار بود که باعث ایجاد شروی شد، چنان که توفنده ود که باعث شرد خییی شد. او روز ۲۷ بهمن سال ۱۳۷۰، در حالی که در مراسم سالگرد شهید شیخ وراغب حرباز تیوی شیز آن‌ها خودروی وی را، با راکت بالگرد هدف قرار دادند و در این اقدام، همون وی را، با راکت بالگرد هدف قرار دادند و در این اقدام، همون وی فرزند خریدند. آیتا … خامنه های در دیداری که حدود یک ماه بعد از شهادت سیدعباس موسوی، با اعضای اعضای مرکزی حزبا … لبنان بودند، به ویژگی های شخصیتی وی اشاره کردند و گفتند: «مرحوم شهید سیدعباس موسوی شخصیت برجسته بود; در او خصوصیات بسیار خوبی با هم جمع شده بود. دین و تقوا و متانت را، با هوش و شجاعت همراه کرده بود. ما فداکاری او را در صحنه‌های لبنان تجربه کرده بودیم. ما در این جا خودمان از نزدیک جوش و خروش و همّ و غم او را برای بحث و لبنان لمس کرده است. من آن روزهای سخت و محنتبار درگیری های داخلی لبنان را فراموش نمی کنم که آنها اینجا پیش ما آمدند و تقریباً هفت ساعت با ما در یک جلسه نشست، برای اینکه به نتیجه برسیم; و من می‌دیدم که چقدر ایشان پُرخروش و مهتم به مسائل مردم و مجاهدان بودند. خداوند او را رحمت کند و با اولیایش محشور کند و به این مظلومیتی که علاوه بر شهادت برای او پیش آمد، اجر وافری به او و به کسانش بدهد.»

درباره این مصاحبه

اما درباره مصاحبه پیش روی شما این مصاحبه، گفت‌وگوی اختصاصی روزنامه خراسان با شهید سیدعباس موسوی است. مصاحبه‌ای که در ۲۳ آذرماه سال ۱۳۶۶ و در صفحه ۶ روزنامه منتشر شد. آن مرحوم برای شرکت در همایشی با عنوان «امنیت و قداست حرم»، با موضوع شرایط حاکم بر حرمین شریفین در مکه و مدینه، به ایران آمد و علاوه بر این کنگره، در نشست مهمانی که برای آشنایی و هماهنگی میان مبارزان مسلمان در سراسر کشور انجام شد. دنیا برگزار شد، شرکت کرد. در این کنگره، یکی خبرنگار خراسان، فرصت را مغتنم شمرد و با طرح سوال‌هایی، دیدگاه‌هارود ر ایراروز ایراروز ایررگ… نکاتی که باید هنگام مطالعه متن مصاحبه به آن توجه داشته باشید، از این قرار است:

نخست: بحث اصلی مصاحبه درباره موضوع اداره حرمین شریفین و فقدان صلاحیت آل‌سعود تدر این. کمی پیش از برگزاری این کنگره، واقعه خونین مکه اتفاق افتاد و زائران حرم امن الهی، توسط عوامل رژیم سعودی به خاک و خون کشیده شدند. شهید موسوی، دیدگاهی بدون تعارف و صریح دارد که نشان دهنده اعتقادات انقلابی او و دغد، شهید موسوی است.

دوم: نگاه ویژه شهید موسوی به امام خمینی (ره) و دانستن اطاعت از دستورهای ایشان و نیز، اعلام رهبری امام بر همه جنبشهای آزادیبخش و مردم آزاده، ریشه در دیدگاههای گذشته و آشنایی کامل شهید موسوی با اندیشه امام دارد. او هنگام تبعید خمینی (ره) در دیدار نجف، ایشان رفتند و بارها از امامان اصلی حزبا … نیز، به دفعات برای مشورت برای مشورت به دیدار رفتند. یکی از این دیدارها، درست سه ماه بعد از این مصاحبه، در ۹ اسفند ۱۳۶۶ انجام شد.

سوم: شهید موسوی در سخنان خود، مقاومت و جهاد را اصلی ترین وظیفه هر مسلمان در مقابله با وجود استکبار میداند و همین روحیه را در میان مبارزان حزبا …، باعث شاخص بودن آنها در میان گروه های دیگر میشمارد. این در حالی است که در آن زمان، هنوز حان زمان، هنوز حزبا … دوران شکل گیری خود را به شکل بلوغ درآورد به مرحله بلوغ و به مرحله بلوغ و تاثیرگذاری جدی در منطقه، فاصله داشت. اما گویی شهید موسوی، آن‌چه را که دیگران در آینه می‌دیدند، در خشت خام می‌دیدند. اعتقاد به پیروزی در این مسیر را باید یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین درونوخ بخش‌خرای من اعتقاد به پیروزی در این مسیر را باید یکی دانست.

گفت‌وگوی اختصاصی خراسان با رهبران حزب‌ا… لبنان

دلایلی که خوانندگان محترم مستحضر هستند، مدتی پیش از جمهوری اسلامی ایران کنگره بررسی وضعیت و امنیت حرم و همچنین، هسته های مقاومت حزبا … در تهران در برپا شد که طی آن شخصیت های مسلمان و انقلابی مختلف به بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات مربوط می شود. حمله به حرمین شریفین و عملیات ضداستکباری مسلمین پرداختند. در همین رابطه مصاحبهای ترتیب دادیم با دو تن از شرکت کنندگان در این مراسم، برادران سیدعباس موسوی و عفیف النابلسی از رهبران حزبا … لبنان که ترجمه آن در ادامه نظر شما عزیزان میگذرد.

برادر سیدعباس موسوی در پاسخ به سوال ما پیرامون نتایج کیرامون نتایج کنگره امنیت و امنیت داست و در اظهار نظر داشت: در این جلسه این کنگره، گروه ها و انجمن های بسیاری از حضمن های بسیاری حضور داشتند. از جمله شخصیت‌هایی از ۴۳ دولت اسلامی شرکت کرده‌اند. این گروه‌ها و انجمن‌ها و احزاب اسلامی همگی از رهبران مسلمین جهان و ملت‌های اسلام‌بای اسلامی وس. کنگره و حرم از امنیت بسیار مهمی بود. البته این اجلاس باید قبل از کشتار خونین در مکه مکرمه ترتیب می‌یافت. به دو دلیل اساسی و مهم: اولا به خاطر عظمت و مهم حرم برای امت اسلام، چنان که خداوند تبارک و تعالی در قرآن بیتا … الحرام را «قیام للناس» معرفی می کند. چنین موقعیت عظیمی برای مکه مکرمه، امت اسلام را بر آن داشته تا در مورد قداسو گ امنیت. دوما، طی سالیان گذشته خیّی آلسعود نسبت به مردم و نسبت به قضایا و جریاناتی که در عالم روی داده، خصوصیات فلسطینی اشغالی که از اهمیت زیادی برای امت اسلام است، به عنوان خائن تبدیل شده و آلسعود به جهان اسلام شناسانده شده است. به خاطر این دو دلیل، بهتر بود که این کنگره اسلامی را قبل از اینکه آل سعود مرتکب چنین جنایت و چنین جنایت و کشتار عظیمی شود، سازنده باشد.

به هر حال امت اسلامی باید سردمداران آلسعود را که در رأس ادارات حرمین شریفین قرار دارند، به خاطر چنین کشتار بیرحمانه های زندان را می کنند و از این رو ما اجلاس را بسیار مهم می کنیم. این کنگره می‌تواند نتایج پرباری را به دنبال داشته باشد؛ نتایج در خصوص موضوع حرم و همچنین، درباره امت اسلامی. آلسعود به دلیل در اختیار داشتن حرمین شریفین، مدعی رهبری جهان اسلام شده است، اما آنها سخت سرسپرده آمریکا هستند و میخواهند جهان اسلام را دو دستی تقدیم آمریکایی ها کنند. این هدفی است که آل‌سعود آن را تعقیب می‌کند. اما به خدای برتر این کنگره از امام خمینی حفظها … را به عنوان رهبر مسلمین آزاده جهان معرفی کنید و پیشوای جمهوری اسلامی را در جهت مقاومت به تصمیم گیری کنید. آل‌سعود شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارند. آن‌ها حرمت این مکان مقدس را شکستند و این مکان مقدس را در نظر نگرفتند. تمام شرکت‌کنندگان کنگره تهران، درباره بی‌لیاقتی آل‌سعود متفق‌القول هستند و به جماعت ر.

برادر سیدعباس موسوی در پاسخ به سوال دیگری درباره نتایج اجلاسیه هسته های مقاومت حزبا … که در تهران برگزار شد و همچنین وضعیت لبنان، گفت: به فضل خدای برتر این اجلاس تعداد بیشماری از نهضت های آزادیبخش اسلامی را گرد هم آورد. در خصوص لبنان باید گفت که لبنان به فضل خدا با کمی وسعتش آمده‌رست گراید ​​گفت که لبنان به فضل خدا در خصوص لبنان باید گفت که در کمی. این ضربات به صورت پیگیر و مستمر وارد شده است. برای تقویت اعتقادی و روحیه افراد حزبا … دوره های فرهنگی آنچه درد مقدس درد مقدس وجود درد، در شهر صور و بعلبک نیز، به وجود آمده است. موضوعی که به دلیل شرایط خاص حاکم بر لبنان، حزب‌ا… را شاخص میسکند، همان حالت جها. این مقاومت است که ما را در مسیر بزرگمان پیش می‌برد. وی بیان کرد: در حال حاضر، حمایت از امام خمینی و حفظ آنها بسیار مهم و ضروری است. ما با اجرای رهنمودهای او، زمینه محافظت از راهش را فراهم کنیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل