چشم تیزبین فرهاد – گزارشگر یک

ظلم است اگر در تشریح موفقیت‌های استقلال، نقش نگاه درست و دقیق فرهاد مج.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه دنیای اقتصاد نوشته: «استقلال صدرنشین قطعی سال ۱۴۰۰ خواهد بود؛ آخرین صدرنشین قرن چهاردهم خورشیدی. آنها مسابقه هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال را با یک گل از نفت شباداون بردند زفا اصله ششن. به این ترتیب از هر نتیجه‌ای که روز پنج‌شنبه در داربی تهران ردر امبی‌شده استقلی در روز انجام شود. آبی‌ها در این مسابقه هم به سنت‌های غالب‌شان در این فصل وفادار ماندند. این که گل نخورند و با استفاده از حداقل موقعیت‌ها، سه امتیاز را به دست بیاورند. استقلال بار دیگر به یک برتری یک‌ بر صفر رسید تا گام به گام، لحظه‌لون لحظه لحظه آن رید کی کسب استقلال بار دیگر به یک برتری یک‌ بر صفر رسید.

این تیم فصل موفق را پشت سر می‌گذارد و این توفیق، حتماً انتخابی دارد. برخی از نقش گابریل پین، دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی مخصوصا در زمینه استحکام بخشی به ساختار دفاعی سخن میگویند و هم رویه بالا و وحدت و همدلی استقلالیها برای شکستن طلسم ناکامی مانور میدهند. وریا غفوری یکی از همین آدم‌هاست. کاپیتان استقلال می‌گوید: «حس می‌کنم امسال تیم‌تر از فصول گذشته هستیم.» او راست میگوید. زمانی که خودش در مخالفت به طور مستقیم به رختکن می‌رفت اما اکنون مشکلی با نیمکنشی وریا در دقایق کوتاه حضورش در زمین، قید بستن بازوبند کاپیتانی را کاپیتانی را میزند و سعی می کند بیشتر انرژی و وانش را روی ارائه عملکردی بهتر بگذارد. همه استقلالی‌ها امسال عطش بیشتری دارند؛ با هم جلو می‌روند و برای هم میجنگند. فعلا حتی جدایی دو مدافع اصلی استقلال هم لطمه‌ای به این تیم نزدیک است.

با این همه اما، هنگام مرور اسرار موفقیت استقلال، حتما باید به تیزبینی و جسارت فرهاد مج. همین امیرحسین حسین‌زاده که در بازی با نفت آبادان گل سه امتیازه استقلال را زاد، که بازیکنی 21 ساله که ابتدای فصل با نظر مجیدی با نظر مجیدی با استقلال آمد، از همان اول در ترکیب اصلی قرار گرفت و فعلا پنج گل برای این تیم به ثمر رسانده است. بازیکنی مثل جعفر سلمانی هم انتخاب او بود که به هر حال برآیند در استقلال مثبت ازیکنی مثل جعفر سلمانی هم انتخاب او بود که به هر حال برآیند. این بازیکن به عنوان بال چپ، چهار گل برای استقلال به ثمر وارده؛ آیا کم است؟ در حقیقت می توان گفت غیر از رودی ژست که عملکرد موفقیتآمیزی نداشت و در همین بازی با نفت هم مجیدی مجبور شد او را از ترکیب اصلی کنار بگذارد، بقیه خریدهای فرهاد برای استقلال خوب بوده است. آیا زبیر نیک‌نفس به کار این تیم نیامده است؟ آیا رافائل سیلوا، مدافع برزیلی در همین بازی اول نمره قبولی نگرفت؟ آیا علیرضا رضایی گلر بدی است؟ در جایی که یحیی گل‌محمدی دروازه‌بانی مثل احمد گوهری ترا جذب گرداد فرهاد گجزه‌ای روازه‌بانی در نتیجه الان استقلال دو دروازهبان خوب دارد که هر کدام را می گوید خیال هواداران راحت است، پرسپولیس اما دو دروازهبان متزلزل دارد که هیچکس نمیداند بازی بعدی نوبت کدامیک از آنهاست که به میدان بروند. در نتیجه ظلم است اگر در تشریح موفقیت‌های استقلال، نقش نگاه درست و دقین فرهاد مجیدی رم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل