چشم گربه در تور تلسکوپ فضایی هابل افتاد+عکس

ثبت کمشناخته‌ترین سحابی؛

در حدود 300 سال نوری از زمین، یکی از پیچیده‌ترین و کم‌شناخته‌ترین سحابی‌ها قرار دارد، منظره‌ای چرخان از گاز و غبار که در پی مرگ یک ستاره باقی مانده است. تجسم رایانه های جدید ساختار سه بعدی سحابی چشم گربه را نشان می دهد.

ه گز اش د داش و فای خای آازی باز زیازی یجی اساس ص ای پ فض ایی ه ه ه ه قه ط اط طاف های. رایان کلیرمونت و همکارانش در گزارش ماه اکتبر انجمن سلطنتی نجوم گزارش می دهد که حلقه ها احتمالاً توسط گازی تشکیل شده است که از دو ستاره در مرکز سحابی پرتاب شده است.

ک داشج کاش ای د اشگاه ، ، ی گ که م ز ز ازاو ۹۰ ط طاه جای ای ایای اجاج اام اام اام. سال گذشته، زمانی که دانش‌آموز دبیرستانی در سن دیگو بود، با چند اخترفیزیکدان در یک شرکت تصویربرداری علمی به نام Ilumbra که نرم‌افزاری برای بازسازی ساختار سه‌بعدی اجرام نجومی نوشته بود، تماس گرفت.

این تیم تصاویر هابل را با مشاهدات زمینی نور در طولانی مدت ترکیب کرد که این تیم تصاویر هابل را با مشاهدات زمینی نور ترکیب کرد. فهمیدن کدام قسمت ها به سمت زمین حرکت می کنند و از آن دور می تاوند، به ڌشکار کشکار شمیدن این را می کنند.

این تیم دو حلقه جزئی را در دو طرف مرکز سحابی شناسایی کرد. حلقه‌های تقارن و ماهیت ناتمام‌ها را نشان می‌دهد که آنها بقایای یک پلاسما هستند که از قلب صحابی پرتاب می‌شوند و قبل از اینکه یک دایره کامل ایجاد کند، از بین رفته است. ولفگانگ استفن، شریک ایلومبرا، که در کایزرسلات، آلمان مستقر است، می‌گوید: چنین حلقه‌هایی معمولاً از طریق بین دو ستاره که به دورن می‌چرخند تشکیل می‌شوند.

این اثر برای کلیرمونت جایزه ای را در نمایشگاه بین المللی علم و مهندسی سال ۲۰۲۱ به ارمغان آورد، مسابقه ای که سالانه توسط انجمن علوم برگزار می شود و Science News آن را منتشر می کند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل