چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در قم برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین امیر رضا عبدی نژاد صبح روز چهارشنبه در نشست خبری در دبیرخانه خبرگان رهبری در قم اظهار داشت: چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی از امروز فراخوان خود را ارائه کرده و در قم برگزار خواهد شد.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی کانون چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی را پایان نامه‌های سطح ۴ و دکتری دفاع در سال ۱۴۰۰ و کتاب‌ها و مقالات علمی – پژوهشی منتشر شده در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

وی برگزارکننده همایش را مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی عنوان کرد و افزود: حمایت و پشتیبانی از نویسندگان کتاب‌ها، مقالات پایان و نامه‌های برتر حکومت اسلامی، شناسایی کتاب‌ها، مقالات، پایان نامه‌ها و نویسندگان برتر حکومت اسلامی و معرفی آنها به جامعه علمی و کمکی به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب حکومت اسلامی از برگزاری همایش هستند.

وی با اشاره به سایر موارد همایش گفت:
در راستای اولویت‌های نظام اسلامی و ترویج فرهنگ‌های راهبردی در موضوعات حکومت اسلامی در میان حوزویان و دانشگاهیان دیگر هدف‌های برگزاری همایش کتاب سال حکومت اسلامی است.

دبیر چهارمین همایش سال حکومت اسلامی گفت: محورهای برگزاری کتاب این همایش آن تیش آن یم بال

عابدی نژاد گفت: زیرشاخه های محور اندیشه سیاسی نیز شامل مبانی نظری اندیشه سیاسی در اسلام، فلسفه سیاسی اسلام، کلام سیاسی، اخلاق سیاسی در نظام اسلامی، جامعه شناسی و آینده پژوهی سیاسی انقلاب اسلامی می شود.

وی مبانی و مسائل حقوق اساسی اسلامی، حقوق بشر اسلامی، دولت اسلامی و حقوق عامه و حقوق بی الملل اسلامی را به عنوان زیرشاخه‌های کانونی حقوق عمومی همایش ذکر کرد.

عابدی نژاد همچنین زیر شاخه‌های متمرکز فقه حکومتی را فلسفه مبانی و مسائل کلان فقه حکومتی، ساختارهای اجتماعی و نهاد حکومتی، فقه قواعد و سیاست‌های اداره نظام و ولایت و نظام سیاسی و اجتماعی عنوان کرد.

وی مهلت ارسال آثار به همایش را تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ ذکر کرد و افزود: امید است با انجام به موقع داوری‌ها بتوانیم همایش را بهمن ماه امسال در دبیرخانه خبرگان رهبری در قم برگزار کنیم.

عبدی نژاد به شرایط ثبت نام در همایش اشاره کرد و گفت: همه پژوهشگران ابتدا در سامانه همایش به آدرس اینترنتی www.rcipt.ir ثبت نام کرده و سپس ۲ نسخه از خود را به دبیرخانه همایش ارسال می کنند.
وی افزود: پژوهشگران می بای آثار د اا ه د داه ق ه شای یان یال ،اب لای ل خاه خ گان

خروج از نسخه موبایل