«چهره‌پرداز» به بخش مسابقه جشنواره روسی راه یافت

فیلم مستند «چهره‌پرداز» ساخته‌شده جعفر نجفی به بخش مسابقه بین الملل جشنواره «فلاهرتیایا» روساخته‌ جعفر نجفی به بخش مستند «چهره‌پرداز»

به گزارش گزارشگر یک، بیست و دومین دوره جشنواره «فلاهرتیانا» از ۱۶ تا ۲۲ سپتامبر (۲۵ تا ۳۱ شهریور) در شهر پرم روسیه برگزار می‌شود و مستند «چهره‌پرداز» در بخش مسابقه بین الملل این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

اصلی این رویداد سینمایی نمایش مستندهایی با ساختار زیباشناسی در واقع آدای دینی به «رابرت فلاهرتی» از پایه‌گذاران سینمای مستند و خالق فیلم مستند «نانوک شمالی» است.

مستند «چهره‌پرداز» روایت‌های بی‌وقفه زن جوانی است که در آن منتشر می‌شود» روایت‌های بی‌وقفه زن شوانی در رشته چهرهرهرهم شردا است. «چهره‌پرداز» دومین تجربه کارگردانی جعفر نجفی است که پیش از این ساخت مستند «آشو» را در کارنامه دارد که موفق به کسب جایزه بهترین مستند کودک و نوجوان از جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) شده است.

«چهره‌پرداز» بهترین فیلم داخلی برنده‌جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف و بین‌المللی شده است که از جمله می‌توان جایزه انجمن جهانی اول فیلم «فیپرشی» از جشنواره بین‌المللی فیلم مستندستردام (ایدفا)، برنده جایزه بهترین فیلم آسیایی یاماگاتا ژاپن، فیلم مستند بین الملل را دریافت کرد. جشنواره فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) اشاره کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل