کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک واحد تولیدی کاملا ایرانی است

گزارشگر یک/خراسان رضوی بنياد مستضعفان گفت: با افتخار مي گويم كه كارخانه كنسانتره ن سنگان خوايان اكويكياد رئيس بنياد گفت: با افتخار مي گويم.

سیدپرویز فتاح در آیین بهره برداری از کارخانه کنسانتره شرکت فولاد شرق کاوه به بنیاد مستضعفان وابسته است که چهارشنبه، چهارم اسفند، در مجموعه معادن سنگ آهن سنگان خواف برگزار شد، اظهار داشت: در تامین قطعات و کار ساخت کارخانه کنسانتره حتی از یک نیروی خارجی و یک نیروی خارجی. ساعت کارشناس خارجی استفاده نشد و همه امور به صورت خوداتکایی کان دست مهنادان کایی ڌ ساعت فعالیت کارشناس خارجی استفاده نشد و همه امور.

وی بیان کرد: دشمن تصور می کند تحریم اقتصاد ما را میشکند و صنعت و کارخانجات فعال می شود اما مقاومت مردم در اقتصاد مقاومتی شکل گرفت و حالا پیام از کارخانه کنسانتره سنگان این پیام است که غیرممکن است.

مستضعفان گفت: پروانه بهره برداری شرکت فولاد شرق کاوه در معادن آهن سنگان 20 است و از استان خراسان رضوی و محلی شهرستان خواف میخواهم در صدور مجوزهای میدانی بیشتر به رئیس جمهور بدهد و در مراحل اداری و تامین زیرساخت ها به ویژه تامین آب مورد نیاز سنگ ها را تامین کند. نیاز به همکاری بیشتر داشته باشید.

فتاح تاکید کرد: فعالیت های بنیاد مستضعفان بر پایه منطق است و حورکت هادی فرهن گی. این مجموعه نسبت به سهم خود در توسعه زیرساخت های شهرستان خواف در حوزه های توسعه زیرساخت های انرژی، راه، کار و امنیت مردم مساعدت خواهد کرد.

وی بیان کرد: برای ساخت کارخانه کنسانتره حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه و ۲یییی

رئیس بنیاد مستضعفان اظهاران کرد: تولید این کارخانه ۲.۵ میلسم مون اخنسانتره اوست آن اخنسانتره این رئیس بنیاد مستضعفان بررسیان کرد: تولید این

فتاح در این آیین همچنین دستور ساخت کارخانه پنج میلیون تنی گندله شرکت فولاد شرق کاره را با اعتباری معادل 60 هزار میلیارد ریال و با پیشبینی زمان ساخت 2 سال صادر کرد.

عنوان وی کرد: بدون کمک هزینه، ساخت یک کارخانه دیگر کنسانتره با تولید 2.5 میلیون تن برنامه ریزی می شود که با این حال مجموع سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در نقطه مرزی خواف بالغ بر 140 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

فتاح کشوران کرد: تولید فولاد در 28 میلیون تن است که با بهره برداری از کارخانه کنسانتره 2.5 میلیون تنی مزبور سهم تولید فولاد بنیاد مستضعفان 1.5 میلیون تن از حدود 6 درصد از فولاد کشور است.

استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جریان اقتصادی به فعالان رضوی با فعالیت در آمدن تعداد زیادی که دارد، رونق می گیرد.

یعقوبعلی نظری از رئیس بنیاد مستضعفان خواست تا چرخه تولید فولاد را در منطقه سنگان.

وی خطاب به فتاح گفت: در این شرایط اقتصادی برای توسعه زیرساخت های خواف نباید منتظر اعتبارات دولتی بمانیم و از بنیاد مستضعفان انتظار داریم برای تامین آب، زیرساخت های راه، برق، انرژی و استفاده از تونل بادی خواف برای تولید انرژی های پاک سرمایه گذاری کند.

نظری به حوادث ناگوار جاده ای مسیر مواصلاتی سنگان خواف به تربت حیدریه اشاره کرد و از فتاح خواست نقش راهبری و جلوداری در ساخت راه های مواصلاتی خواف داشته باشد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در استفانی خواستاد از بنیاد مستضعفان از نیروهای بومی خواف در جریان استفاده های آن شرکت استفاده کرد.

حجتالاس اکبر احمدپور تاکید کرد: ترافیک در جریان استفاده از شاخص های بومی را به سطح استان خراسان رضوی می دهند و صرفا جویندگان کار شهرستان های خواف و رشتخوار جزوه های بومی ها می شوند.

وی گفت: اگر بنیاد مشتضعفان در راه اندازی توربین های بادی در کریدور بادی خواف سرمایه گذاری کند، هم از منافع اقتصادی آن حمایت و هم گشایش در توسعه پایدار و ایجاد خواف ایجاد می شود.

شهرستان 170 هزار نفری خواف در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز شرقی مشهد مرکز شراسان رضوی و شراسان رضوی و شراسان رضوی و شراسان رضوی و شراسان رضوی و شراسان رضوی و آهن سنگ آهن قرار دارند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل