کاش ایجنت‌ کی‌روش را داشتی!

گروهی از طرفداران رونالدو عقیده دارند او باید ایجنت خودش را با دلال‌های کارلوس کی‌روش عوض می‌کرد!

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «این چند روز یک عبارت بامزه در فضای فوتبالی پرتکرار شده است. داستان این است که برخی از هواداران کریستیانو رونالدو می‌گویند بزرگ‌ترین اشتباه عمر او کار کردن با ایجنت فعلی‌اش بو.ده است. رونالدو برای سالیان طولانی جزو بهترین بازیکنان دنیا بود و مثل آب خوردن گل می‌زدن. بنابراین در آن شرایط تیم پیداکردن برای او کار بسیار آسانی بود و جناب ایجنت فقط در سودهای کلان کریس شریک می‌دش.

از آن سو وقتی رونالدو از نظر فنی در سرازیری قرار گرفت، دیگر کاری از دلال او برنیامد و بدترین تصمیمات ممکن را بسار ؛.سی. آنقدر ضعیف و کمرشکن که حالا کار کریس را به حضور در النصر عربستان می رساند و مایه خنده و تمسخر در سراسر جهان است. این گروه از طرفداران رونالدو عقیده دارند او باید با دلال‌های کارلوس کی‌روش عوض می‌کرد. شگفت‌انگیز است که بیشتر از ۳۰ سال است می‌توان یک مربی ناکام را شکست داد و تیم پیدا کرد! به شکل غریبی، مدت‌های بسیار طولانی است که کی‌روش شغل دارد و به‌ندرت پیش‌آمده خانه‌نشین می‌شود. مربی مربی پرتغالی از این شرایط در حالی است که آخرین موفقیت فوتبالی را کسی به یاد نمی‌آورد. حتی بهترین مربیان دنیا هم گاهی بدون شغل می‌مانند اما کی‌روش یا سر کار است یا مشتری دارد. آیا این «جادو» نیست؟

قطر؟ با کدام کارنامه؟

این چند روز شایعه حضور قریب الوقوع کارلوس کیروش روی نیمکت تیم ملی قطر بسیار داغ شده است. فضا آنجا بوده است که گفته می‌شود طی چند ساعت آینده خبر پیوستن کارلوس به قطر به‌طور رسمی اعلام خواهد شد. برخی هم می‌گویند این حرفها، فقط جنبه بازارگرمی دارد. سرمربی پیشین عنابی‌ها فلیکس سانچز اسپانیایی بود که با این تیم به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا هم دست یافت، اما در پی کسب نتایج بسیار ضعیف و دور از انتظار در جام جهانی از کار برکنار شد. حالا قطری‌ها دنبال یک مربی جدید به جای او هستند و در این میان مطرح‌شده نام کارلوس کی‌روش بسیار عجیب است.

مربی پرتغالی در سه سال گذشته سه تجربه ناکام در کلمبیا، مصر و ایران داشته است. او دو تیم اول را در جام جهانی قرار داد و زمانی که با بلیت دراگان اسکوچیچ و به عنوان قهرمان تیم ایران این مسابقات شد، سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی در جام جهانی را تجربه کرد. کار د کاه ه ب خ خ ا ا ا ا ی ای ی ی ا ا ا ا ا یز یز ق ق ق ق ق ق ا ا یق یق یق یق یق ج prom ر جها گذا ال گذا ال گذا ال نمایش‌های بسیار ملال‌آور مصر با کی‌روش، طوری بود که محمد صلاح به‌طور کلی محو شد. در جام ملت‌های آفریقا تنها استراتژی مصر همه مسابقات را به وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی می‌دادند. خیلی‌ها برای تمسخر می‌گفتند کی‌روش با سیستم «شش، چهار، صفر» و بدون بازی می‌کنند که این طعنه‌ها یک بار خودب ادی باش. حالا بفهمیم قطر چگونه دنبال این مربی 7 ساله است، به نظر نمی‌رسد. آنها در جام ملت‌های آسیا با سانچس سه گل به ژاپنی زدند که خودش سه گل به ایران و کیروش زده بود. حالا قرار است کی‌روش جانشین سانچس شود!

فرصت خوب برای ایران

فارغ از این که کارلوس کی‌روش و تیم ملی قطر به کجا خواهند کشید، راصد افکار عمومی در این مدت می‌دهد مربی پرتغالی از تیم ملی ایران با استقبال نسبی قابل توجهی از هواداران فوتبال در کشور است. به هر حال کی‌روش نه از نظر فنی و نه از نظر سایر مسائل، دیگر جای دفاع برای خود باقی نگذاشته است و خیلی‌ها عقیده دارند زمان آن رسیده است که یک تفکر جدید بر نیمکت تیم ملی حاکم شود.

حالا ه ا ات رای ف ه ه ه ذ ذ ذ ذ ذ ا ا ا ا ا ا ه ه ه ک ی ا او ر ا ا ای ا ا ای. سال‌ها پیش هواداران سینه‌چاک کی‌روش در موردش می‌ند یا آن‌قدر به ایران علاقه‌مند است که بعد از پایان پایان پایان پایان پاشارش دهر سکشاشو. زمان اما نشان داد همه اینها بازی بوده است. کارلوس بعد از ایران روی نیمکت کلمبیا و مصر نشست، یک دوره دیگر به تهران بازگشت و حالا هم گویا مسافر دوحه است. هر زمان شرایط اقتضا می کند مثل آب خوردن از ما می گذرد، چرا ما یک بار برای همیشه نباید از آن بگذریم؟»

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل