کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

گزارشگر یک/ کرمان وزیر بهداشت از راه اندازی دانشکده پزشکی جدید در دانشکده پزشکی خبر داد.

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند «سلیمان سلامت» گفت:

وی ادامه داد: نیروها و تلاش های ما در دو سال تمام نمی شود، در دفاع سئونگ سو، پزشکان ما به همراه رزمندگان ارتش خوبی تشکیل دادند، اما این مشکل ثبت نشد و وارد صنعت سرگرمی نشد، بنابراین حتماً این اتفاق افتاده است.

عین اللهی ادامه داد: در دفاع مقدس گروه های پزشکی از نزدیک ترین نقطه خدمات زیادی به دشمن انجام دادند و این حماسه بعد از انقلاب ادامه یافت و شکل گرفت.

وی ادامه داد: کرونا با وجود این فاجعه خیلی چیزها را فاش کرده و گویا غبار کشور برداشته شده است. کشورهایی که توانستند مردم خود را از این بحران نجات دهند، قدرت خود را نشان دادند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قدرت واقعی یک کشور مردم آن هستند، گفت: قدرت واقعی کشور ما در دوران کرونا ظهور کرده است.

عین اللهی گفت: ما به اندازه جمعیت امارات در یک هفته واکسن زدیم.

وی تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا، دشمنان تلاش کردند کادر پزشکی را پایین بکشند اما کادر پزشکی حماسه آفرید و در کرونا ظاهر شد. در اوایل انقلاب بسیاری از خدمات پزشکی به کشورهای خارجی وابسته بود، اما امروزه کمتر دیده می شود.

عین اللهی گفت: هویت ما ملتی معتقد به خدمت به استان ها و مردم است. وزارت بهداشت همیشه به روی هنرمندان باز است و رسالت روابط عمومی ما ارتباط با هنرمندان است. زیرا خدمت به هنر متبلور است و ما آمادگی داریم به هر طریق ممکن از هنرمندان حمایت کنیم.

وی گفت: کیفیت ایجاد شده در علم پزشکی داخلی باید ادامه داشته باشد و باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم. برخی از بیمارستان های ما نمی توانند کمتر از اروپا و آمریکا، نتیجه استقلال ما صحبت کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما در مرحله دوم انقلاب نیازمند الگوی ایثار، فداکاری و معرفت هستیم که سردار سلیمانی الگوی بسیار موفقی است. تاکنون 205 شهید در بخش کرونا وجود دارد.

وی با اعلام خبر ایجاد رشته هنرهای پزشکی در دانشکده پزشکی گفت: پزشکی این رشته را برای ارتباط با هنرمندان ایجاد می کند و بالعکس. این جشنواره شروع خوبی است و امیدوارم هر سال برگزار شود.

وزیر بهداشت گفت: کرمان با تابش نور به دنیا به نام سردار سلیمانی اوج کشور شد. ما همیشه به عهد و پیمان خود با مردم پایبند هستیم و بدون تردید این حرکت را تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل