کلید محافظ جان سه فاز

برق علاوه بر مزایای فراوانی که دارد می تواند بسیار خطرناک باشد و به دلیل برخی عیوب و خطاها جان کاربر و افراد را به خطر بیندازد. بنابراین، به همین دلیل است که محققانی که به فکر اجتناب از خطر و نجات جان مردم هستند، راهی برای نجات جان افراد ایجاد کرده اند.

سوئیچ سه مرحله ای که جان انسان ها را نجات می دهد چیست؟

هر روز داستان های زیادی در مورد قطع برق می شنویم و اگر استفاده از کلید نجات در دستور کار همه باشد، این داستان ها و تلفات کاهش می یابد. یک کلید سه فاز نجات دهنده از افراد در برابر نشت دستگاه های مختلف محافظت می کند.

این کلید محافظ جان آمپرال که وسایل حفاظتی نامیده می شوند به گونه ای عمل می کنند که دفعه اول و آخر را با هم مقایسه می کنند و در صورت یافتن اختلاف بین آنها مدار را قطع می کنند و این یعنی صرفه جویی در مصرف برق. زندگی انسان و منابع مختلف از برق گرفتگی جلوگیری کنید و آسیب های ناشی از آن را به حداقل برسانید.

به عبارت ساده، محافظ عمر سه فاز قطعی برق را تشخیص می دهد و بلافاصله موسیقی و برق را قطع می کند. خطاهای الکتریکی در دستگاه ها ممکن است به دلیل اتصال کوتاه بین فازها باشد یا ممکن است این اتصال کوتاه بین قسمت های مختلف مدار و بدنه دستگاه وجود داشته باشد.

این جریان های نشتی توسط فیوزها شناسایی نمی شوند و عدم استفاده از کلید سه فاز یا تک فاز می تواند باعث آتش سوزی های بزرگ و مرگ انسان شود. این اظهارات نشان می دهد که در صورت تجهیز تجهیزات برق صنعتی به این کلید می توان از آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

البته این کلید نام های دیگری نیز دارد مانند کلید دیفرانسیل، کلید جریان نشتی، کلید جریان باقیمانده.

کلید نجات غریق RCBO

اگر RCBO روی کلید ایمنی حک شده باشد، به این معنی است که می تواند مدار را از جریان نشتی و اضافه بار رادار محافظت کند. این نوع کلید به عنوان کلید نجات ترکیبی نیز شناخته می شود. حفاظت از مدارهای الکتریکی و جلوگیری از خسارات مالی و جانی، خرید کلید سه فاز نجات را آسان می کند که برای قیمت کلید سه فاز می توانید به فروشگاه های اینترنتی معتبر مراجعه کنید.

توجه: می توانید نقشه ای از کلید نجات غریق سه مرحله ای را روی قفل ببینید.

در چه مواردی باید از کلید امنیتی استفاده شود؟

با توجه به قسمت های قبلی و استانداردهای بین المللی استفاده از کلید ایمنی در تمامی مدارها ضروری است. در این قسمت به مواردی که باید از کلید نجات استفاده شود اشاره کرده ایم.

کلید ایمنی سه مرحله ای یا یک مرحله ای باید در صفحه کلید صنعت ورودی استفاده شود زیرا می تواند از بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

استفاده از کلید نجات در مکان های مرطوب مانند حمام و توالت ضروری است زیرا خطر برق گرفتگی در اثر رطوبت زیاد است.

در سوییچ ها وجود این کلید خطرات جانی و مالی را برای افراد و اپراتورها به حداقل می رساند.

خروج از نسخه موبایل