۳ تاثیر مهم نام‌گذاری روز قدس از سوی امام (ره)

به‌راستی می‌توانم رژیم غذایی امروز در شکنده‌ترین و متزلزل‌ترین شرایط را بگویم این شکندگی را ساکنان سرزمین اشغالی کاملا احساس کرده‌اند تا آنجا که صدای خرو این شکندگی سرزمین اشغالی کاملاً است.

به گزارش گزارشگر یک، «قدسنا» در ادامه: در آستانه روز جهانی قدس در نظر داریم با بهره مندی نظرات کارشناسی شخصیت ها و تحلیلگران سیاسی به تبیین هر چه بهتر یکی از مهمترین ابتکارهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بپردازیم; مسئله ای که مهم است آن هر ساله از پیش ادراک می شود.

در همین رابطه متن گفت‌وگو با علی متقیان مدیر خبرگزاری گزارشگر یک را می‌خوانید:

به نظر شما استمرار بزرگداشت روز جهانی قدس چه تاثیری در تغییر شرایط معادله در فلسطن نظر شما

قبل از پاسخ دادن به سوال جنابعالی از تحقیقات خبرگزاری قدس که در تمامی این افراد با سالهای رزمندگان فلسطینی برای دفاع از سرزمین قدس با رژیم شکست پذیری از مبارزه می کنند، قدردانی میکنم. امسال پس از دو سال وقفه بخاطر همه‌گیری ویروس منحوس، در نظر است رامروپیمایز ایمایز ایمارگ ایرگی امسال پس از دو سال وقفه بخاطر همه‌گیری ویروس پیشرفت و پیروزیها و قدرتنماییهای مقاومت در سرزمینهای اشغالی و شکستهای متعدد چندین مدعی در اختیار داشتن پیشرفتهترین سلاحهای جهان، در برابر دستان خالی و ایمان قوی و روحیه مقاومت و شهادتطلبی فلسطینیان در سالهای اخیر باگذشته قابل مقایسه نیست.

تأثیر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسردون امام خمینی یی (رهی)

اول این نامگذاری حکیمانه از بنیانگذار انقلاب اسلامی این است که ملت فلسطین پس از شکستهای چندین عرب و سرخوردگی از عقبنشینی حاکمان عرب در حمایت از ملت فلسطین، با این فراخوان جهانی، پشتوانه های عظیم بعد از دفاع از آرمانهای خود را پیدا می کند. اسلام را متوجه قضیه فلسطین کرد.

در واقع فلسطینیها پس از مشاهده سالها سکوت و سکون در مسجد عربی در ارتباط با مسئله فلسطین، با اقدام عالمانه امام خمینی (ره) دریافتند که تنها درمان و با این نامگذاری و استمرار خیزش ملتهای مسلمان در دفاع از فلسطین، آنها حمایت و پشتیبانی می کنند. پیش‌تر از حکام عرب جست‌وجو می‌کردند، با دم مسیحایی رهبر انقلاب اسلامی، در دنل امت اسلامت دم مسیحایی رهبر انقلاب.

بعد از این نامگذاری که یکی از ثمرات بسیار ارزشمند آن نیز هست را می توان در بیدار کردن ملتهای مسلمان و همچنین ایجاد اتحاد و همبستگی اسلامی یافت که این اطلاعات و اتحاد را اکنون پس از چند دهه در ایجاد گروههای مقاومت متعدد از ملیتها و زبانها یافت. مشاهده می‌کنیم که هدف همه آنها چیزی جز نابودی اسرائیل و آزادسازی قد شر است

بعد از سومین اقدام پسندیده حضرت امام نیز مشخص کردن مسیر و ریل گذاری برای جریانهای سیاسی کشور و همچنین ملت شریف ایران بود که همه بدانند مسئله فلسطین و قطع ید اشغالگران قدس، اولویت اول انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و هیچگاه سیاست انقلاب اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر، تغییر نخواهد کرد.

وضعيت رژيم غذايي امروز مركزي و مقاومت در مقابل را چگونه ارزيابي كنيد؟

به‌راستی می‌توانم رژیم غذایی امروز را در شکنده‌ترین و متزلزل‌ترین شرایط خود بگویم این شکندگی را ساکنان سرزمین اشغالی کاملا احساس کرده‌اند تا آنجا که صدای خرو این شکندگی سرزمین اشغالی کاملاً است. بازی شهادتطلبانه جوانان فلسطینی که به کرانه باختری کشیده شده است و در چند مورد بسیار زیاد دیده می شود که چگونه لرزه بر کیانویها در قلب تلآو انداخت، درگیریهای داخلی و استیصال جبهه داخلی در رژیم کنترل و مرج و تنش، افزایش چند برابری قدرت جریانهای مقاومت. بویژه حزب الله لبنان، جهاد اسلامی و حماس، قدرت گرفتن مقاومت یمن که همیشه نابودی اسرائیل از شعارهای اصلی آنها بوده است، ظهور گروه های جدید مقاومت در عراق و سوریه که باعث بازشدن جبهه های جدید در مقابل رژیم جعلی می شود و … همه و همه نشانه های متقنی هستند. برای آغاز روند اضمحلالهای دانلودهاست و بارقه ها این امید در دل رزمندگان فلسطینی و کاربران منطقه پدید آمده و بیش از گذشته به حمایت از این مردم مظلوم پرداخته اند.

رهبر انقلاب اسلامی حدود ۶ سال پیش صراحتا بر ضرورت تسلیح کرانه باختری تاکید کرانه. به نظر شما این امر تا چه حد محقق شده است و چرا؟

نظر این راهبردی رهبر انقلاب اسلامی پس از شش سال، امروز به خوبی در تحالیل یا. در طول سالها رژیم رژیمی و ایادی رسانهای و امنیتی آنها را به شدت تلاش کرده است که در میان ملتهای فلسطینی در کرانه باختری اردن و نوارزه اختلاف بیندازند و از این اختلاف به نفع خود و در جهت سرکوب مقاومت بهره ببرند که در این کار تا حدودی. موفق شدند و تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز با این توطئه همراهی کرده اند. رهبر اسلامی با نگاه آیندهنگر خود با این پیام داهیانه در واقع این ذهنیت شکاف تصنعی ساخته و انقلابها را به هم زدند حمدالله امروز شاهد ثمرات آن هستیم. جوانان فلسطینی با طراحی عملیات های استشهادی موفق از جمله در مرکز تلآویو بخوبی این پیام را منتقل کرده اند که ملت فلسطینی واحده است و کرانه باختری و غزه هم یکی هستند. بعلاوه بر این موضوع، همه میدانیم که غزه و جریانهای مقاومت در باریکه غزه تحت فشار شدید محاصره ها هستند و معمولا جزئی در جریان فراگیر هستند، امکان تحرک جنگ های ضدها از این منطقه برای ارائه فلسطینیان وجود ندارد اما برای موضوع کرانه باخ کاملا متفاوت است. جوانان فلسطینی در کرانه باختری به خاطر آزادی بیشتر و دسترسی بیشتر به مناطق دیدنی هستند، این امکان برایشان فراهم می شود که دست به عملیات های انفرادی بزنند و در واقعیت رژیمی را در عمق استراتژیک زیر ضربه زدن خود ایجاد کنند که باعث ایجاد هراس و وحشتناک در محافل تصویری می شود. و هم پوشالی بودن ادعاهای نهادهای امنیتی این رژیم را بخوبی کرده است که باعث شده است روحیه روزافزون جوانان فلسطینی برای فلسطینی ها ادامه یابد.

بسیاری از باورها بر این باورند که فروپاشی رژیم غذایی شیرین خورده و این رژیم بسرعت به پایان خود نزدیک می شود و انشاءالله مردم مظلوم فلسطین و مردم جهان خواهند بود که رژیم غذایی اشغالگر خواهند بود و سرزمین مقدس و اولی را که مردم قبل از خود می بینند، می گیرند. لطفا شاخصه های این موضوع را تبیین بفرمایید.

همانطور که پیشتر هم اشاره کرد، حمله شهادتطلبانه جوانان فلسطینی به شکل کامل از کنترل نهادهای دیگر امنیت رژیم خارج شده و لرزه بر کیان نورها انداخته است، درگیری های داخلی و استیصال جبهه داخلی رژیم در کنترل آن که زمینه ایجاد نارضایتی های داخلی را مخدوش می کند. کرده، افزایش چند برابری قدرت های مقاومت بویژه حزب الله لبنان، جهاد اسلامی و حماس با چند سال قبل از قیاس نیست. مشکلات اقتصادی و نیز بحرانهای اخلاقی در جامعه‌ای همه و همه نشانه‌های سریع برداشتن روند نابودی‌ها را که انشاءالله حتی زودتر از موعدی که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، محقق خواهد شد. نکته دیگری که نباید آن را فراموش کند و این پیروزی را نزدیک خواهد کرد، تفاوت نگاه نگاهها به مرگ و شهادتطلبی فلسطینیان است. گزارش ها باتمام ادعاها و قدرت های خود، توخالی هستند و هنگام نبرد در میدان، سستی و میدان، سستی و میدان، سستی و میدان، سستی و میدانی که بر آنها مستولی می شود، بخوبی قابل مشاهده است. در مقابل مردم فلسطینی مبارزه با جان باختگان را جهاد مقدس دانسته و علیرغم تمام محدودیت ها با داشتن ایمان قوی و خوف از مرگ به استقبال شهادت رفته و از دادن و مال در راه خدا دریغ نمی کنند. این خود رمز پیروزی فلسطینیان از ابتدای مبارزه است که با سنگ با دشمن دشمن مبارزه میکردند تا امروز که با شجاعت تمام خواب را از چشمان دارندگان پیشرفته ترین سلاحهای جنگی ربودهند.

برخی با شروع سیاست‌گذاری روابط رژیم‌های عربی رژیم‌های عربی با رژیم رژیمی، این احتمال را می‌دهند که هم در منطقه فلسطین و هم در سطح منطقه تضعیف خواهد شد. اما امروز مشاهده می‌شود مقاومت پس از دو سال از خیانت رژیم‌سایای عربی، شاداباتر و قاوی علت آن را در چه می‌دانید؟

علت اصلی این امر جعلی‌بودن و حکومتی‌بودن و غیرمردمی‌بودن این امر عادی‌سازی‌هاست. به این معنی این عادی سازی ها، مورد تایید ملت های منطقه به شکل خاص و امتداد به شکل عام نیست و تنها این حکام خودکامه منطقهاند که به ظن خود برای تحکیم موقعیت و جایگاه اسلامی شان به ریسمان پوسیده عادی سازی چنگ میزنند. ملت فلسطین نیز بخوبی از این امر آگاه است و نهتنها از این اقدام سرخورده نیست، بلکه با علم به پشتوانه ملتهای منطقه و آزادگان جهان در نیل به اهداف خود راسختر شده است. نکته مهم این روابط ساختگی، تصمیماتی است که از جانب قدرت های بر حاکمانی دیکته جهانی شده است که ادامه حیات خود را متکی به آن قدرت ها میدانند و این حاکمان خود میدانند که دستدادن به رژیم نامشروع رژیمی جز شکست و از دستدادن جایگاه خود در میان مردم سودی ندارد. . بر این اساس است که این ارتباطات تصنیف نهتنها برم و اراده مردم فلسطین تاثیرگذار نخواهد بود، بلکه مردم مردم رالیل مخالفت با تصمیمات فرمایشی حاکمان خود را به سمت حمایت بیشتر از مردم فلسطین هدایت خواهند کرد. در کنار این موضوع، همراهی و پشتیبانی همه به جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت سیاسی و منطقه ای از مقاومت فلسطین و مقابله با روابط طبیعی در محافل منطقه ای و بین المللی در بالابردن روحیه مبارزان و ملت فلسطین تاثیر منفی داشته است. در پایان با اطمینان می توانم گفت بیش از هر زمان دیگری صدای شکستن استخوانهای رژیم پوشیده امروزی به گوش میرسد و این نویدبخش فت قدس در آینده نزدیک است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل