۶۴ درصد ایرانیان اهل مطالعه هستند/با تعدی کنندگان به مقدسات برخورد می‌کنیم

گزارشگر یک/فارس به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نزدیک به ۶۴ درصد از ایرانیان اهل مطالعه هستند و این میزان جدایی از مطالعه خوانندگان کتاب‌های ادعیه و کتاب‌های قرآنی است.

دکتر اسماعیلی شامگاه دوشنبه 9 خرداد در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، با بیان این نکته که مردم کشور به شدت فرهنگی و اهل کتاب هستند، گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه اقتصادی و تأثیرگذار. خرید آنها در سبد خرید کالاهای فرهنگی، اما گرایش به اتید حوزه به شدت زیا.

او با توجه به کتاب بر هر چه در حوزه شبکه گسترش کتابخانه‌ها سرمایه گذاری کنیم، با استقبال مردم و گسترش موضوع کتابی در کشور را از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم عنوان کنیم.

وزیر ارشاد کرد: در سفرهای استانی مدیریت شبکه بیش از 4 هزار و 300 تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام فرهنگی و بویژه بخش کتابخانه‌های عمومی و تقویت و گسترش آن اختصاص داده شده است که یک برنامه مهم برای توسعه عدالت فرهنگی خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم در هر نقطه از کشور این حق را دارند که دسترسی آسان به کتاب داشته باشند، گفت: در دوره دولت مردمی، برنامه اصلی ما این را گسترش دهد تا اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

او همچنین با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی کتاب پس از دو سال وقفه به دلیل علائم بیماری، گفت: در آخرین سال نمایشگاه فروش قریب به ۹۰ میلیارد تومان بود و امسال نیز باتوجه به تداوم بیماری در هر دو صورت حضور می‌یابد. و مجازی فروش کتاب انجام شد که در بخش مجازی ایرانیان در هر نقطه از کشور بان ورود مید نوامان به در مجازی فروش که در بخش مجازی ایرازی

وزیر ارشاد گفت: با احتساب فروش در نمایشگاه مجازی بالغ بر 250 میلیارد تومان فروش کتاب داشت که مبلغ 211 میلیارد تومان در بخش مجازی بود و این نشان دهنده این است که مردم به شدت فرهنگی هستند.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه بسیار شاخصی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دست تولید است، امیدواری کرد که نهاد کتابخانه‌های عمومی با استفاده از رسانه ملی این حوزه را بیشتر در خانواده‌ها ترویج می‌کند.

او در مورد دیگران از سخنان خود با بیان اینکه مردم و عموم مردم فرهنگ و هنر با این ذوات مقدس یک رابطه عمیق و عاطفی دارند و بسیاری از خاطرات زیبایی دارند که در روح و جان آنها را حفظ کرده است این ارتباط با ذوات مقدس وجود دارد، گفت. : هیچ ایرانی مسلمانی نیست که روح و جانش کنده از آنلاین و عاطفه نسبت به امام رئوف نباشد. زندگی هر کدام از محبین اهل بیت(ع) در کشور را مورد مطالعه قرار می دهد پیوندهای شمکیم ای عمیق زندگی هر کدام از محبین اهل بیت(ع) در کشور رار مورد مطالعه قرار می گیرد.

وزیر ارشاد اضافه کرد: این پیوند یک چیزی نیست که با برخی از کارهاود کارهاوز نا شایس وزیر ارشاد اضافه کرد: این پیوند چیزی چیزی نیست. خورشید به تابش، گرمابخشی و نورانیت خود ادامه می دهد.

اسماعیلی بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد، مسئول صیانت از مرزهای فرهنگ و هنر هستیم و با کسانی که با این حوزه و مقدسات مردم سیاه جلوه می کنند و نظر می دهند، برخورد می کنند.

او اضافه: با ج یای کهاه زاه زایی از افاف ات ر و فش و ت اعار وان فض ای خ ات ذاس ظیفهاس ظیفهای ظیفهای.
همچنین با کسانی که بخواهند با پاسداران و نگهبان امنیت کشور و با بریانیه های لبی زرد شمچنین بی زرد با پاسداران و نگچنین با

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با طرح این سوال که آیا مردم عزیز آبادان غم خواری جز احاد انقلابی موضوع غای مردم بودند، گفت: این‌ها فلت‌فلتی بودند که در دوره‌ای پیش اتفاق افتاد اما همه پا به پای مردم حضور داشتند و همراهی داشتند و با افتخار بودند. به مردم آبادان خدمت کردند. اما اگر عده‌ای متوهم با تکه‌های کاغذ پاره بخواهند به این مردم توهین کنند، اهالی فرهنگ و هنر اجازه نمی‌دهند این راحت پاک با این بیماری آلوده شوند و ما نیز در وزارت فرهنگ حتماً با قدرت مسیر خود را ادامه می‌دهیم و اجازه می‌دهیم نخواهیم داد تا اعتقادات و اعتقادات. نهادهای مورد اعتماد مردم مورد آزار لفظی و کلامی و نوشته‌های بی ارزش عده‌ای بی ایمان کای.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل