آئین افتتاحیه برنامه‌های یادروز سعدی برگزار شد

گزارشگر یک / پاس آستانه اولین روز اردیبهشت جلالی ، روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی ، در شیراز و در مراسمی به احترام این شاعر مشهور که به مدت یک هفته ادامه دارد ، در شیراز آغاز شد.

مراسم تحلیف شاعر مشهور ایرانی شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی عصر سه شنبه 30 فروردین ماه سال گذشته با حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری فارس و رهبران نماز جمعه ، رئیس جمهور پاس ، رئیس مرکز مطالعات سعدی برگزار شد. ، مدیر دفتر رهبری فرهنگی و اسلامی ، شیراز ، مدیر میراث فرهنگی پارس ، افتتاح شد.

معنای سعدی در راز شعر او ریشه دارد.

در این مراسم نمایندگان سران ارشد استان فارس و امام جمعه شیراز ویژگی های شخصیتی سعدی را یادداشت کردند.

آیت الله لطف الله دژکام با توجه به محبوبیت این شاعر به دلیل ویژگی ها و اسرار نهفته در افکار و آثار خود ، به مانا و شهرت در جهان سعدی اشاره می کند ، وی گفت: اگر این ویژگی ها را خودمان ایجاد کنیم ، اسرار و رازهای جاودانگی برای همیشه باقی می مانند ، همانطور که سعدی و حافظ باقی می مانند و بزرگانی مانند سعدی و حافظ باقی می مانند.

نمایندگان رهبران عالی استان فارس نکونامی را یکی از صفات سعدی توصیف و اضافه کردند. همانطور که سعدی خود در غزل معروف خود گفته است ، “سعدیا ، مرد نکونام هرگز نخواهد مرد … آنچه که نباید نام او می مرد ، مرده است. با تشکر از این نکونامی ،” نکومی “نیز به یاد جهان هرچه بیشتر زنده بماند ، هرچه بیشتر درباره شرایط و تاریخچه سعدی بخواند ، بیشتر اطلاعاتی در مورد نکونامی کسب می کند و آشنایان دفن وی در طول تاریخ به دلیل خوبی ، رحمت و عشق به انسان شناخته می شوند.

آیت الله دژکام عشق سعدی را از مهمترین ویژگیهای وی دانست و گفت: “سعدی در مورد ابراز عشق شما به ریشه جهان ، ابراز عشق شما به خوبی و مهربانی ، و ابراز عشق خود به انسان و انواع مختلف مردم ، انبیا و خانواده ها ، پیامبران و صدقه و فضیلت سر و صدا کرده است. یون گفت: “اگر عاشق و جوانی شوی ، غمگین هستی … عشق محمد کافی است و “خانواده محمد” محور عشق اوست.

نماینده ولی فقیه در ایالت فارس که میراث زیبایی شناسی و زیبایی شناسی شیخ آزال است ، با اشاره به سایر اسرار و اسرار خود از ایران و تاریخ جهان گفت: زیبایی سعدی بیش از 7 قرن تکرار شده است ، و کسی وجود ندارد. وقتی کسی پا به این وادی گذاشت ، با دست پشیمانی برگشت و در اوج معناشناسی و زیبایی شناسی ، آقای سعدی به ما همه مزایای زیباترین و جاودانه ترین کلمات را آموخت. بیش از 1200 آیه قرآن جهانی از دیوان شیخ اجل تضمین شده است.

آیت الله دژکام زندگی پس از مرگ سعدی را چهارمین ویژگی بارز این شاعر فرهیخته عنوان کرد و گفت: سعدی دنیا را به اندازه کافی برای خوردن غم دنیا نمی دید و اگر غمگین بود غم زندگی پس از مرگ بود. شما اوج مشکلات و سختی های گذشته در تاریخ آن زمان را می دانید. سعدی دوباره خوشحال و مست بود زیرا ذهنش به زندگی پس از مرگ بسته شده بود. و جهان بینی او این است که این خانه گذرگاه نیست ، بلکه ذهن او را می بندد ، و او این قصد را برای خود می سازد و می گوید: “دنیا به او حسادت نمی کند … و نه بیهوده وجود و غیبت او را عزادار می کند.

امام جمعه شیراز به احترام استاد سخان سعدی شیرازی گفت: “مردم در آن زمان ، افرادی که دارای این ویژگی های زیبایی و زیبایی ، زندگی پس از مرگ و عشق به طور کلی هستند ، نفس پرستی هستند ، همه چیزهای خوب زبان سعدی برای همه انسانهایی که آرزو می کنیم.

شخصیت سعدی تحمل ، امید و تدبیر است.

دومین سخنران این مراسم ، استاندار فارس ، با بیان اینکه سخنان این استاد املایی بی بدیل فارسی کلمات اعتدال است و شخصیت وی سیاست تحمل ، امید و تدبیر است ، گفت: صدای سعدی صدای آشنایی است و آینه رویاها برای همه سنین و نسل ها است امروز ، در پیامدهای تلخ شیوع تاج ، این صدا از هر زمان دیگری در سراسر جهان ، در مرزها و خارج از مرزها ، به ویژه در ایران معروف ، واضح تر و بلندتر است . استاد ، لازم است سعی کنید فرد را از احساس همدلی و درد عمومی رها کنید.

عنایت الله رحیمی با اشاره به اینکه کار ارزشمند سعدی در اعتقادات ، ارزشها و فرهنگهای متعالی و ممتاز ایران اسلامی ، و تعاملات با یکدیگر پیشگام است ، گفت: “سعدی همه دنیا را یک بدن واحد می داند و به شرح زیر به رنج انسان فکر می کند. این یک رنج مشترک است.” او می داند که اگر دنیا خوب باشد ، ما در وضعیت خوبی خواهیم بود.

رحیمی ادامه داد ، دعوت به همزیستی جامعه بشری را از مهمترین اهداف سعدی دانست. سعدی نه تنها شاعر یا نویسنده است ، بلکه یک مصلح اجتماعی بزرگ است که پایه و اساس یک فرهنگ غنی و روح یک ملت بزرگ را بنا نهاده است. لباس های مجللی که در آینه ادبیات فارسی منعکس شده است ، به جهانیان داده شده است و نام او در نیکی از کتب آسمانی ذهن جاودانه و ماندگار است.

نماینده ارشد دولت محلی با اشاره به سخنوری سعدی گفت: در آسمان ادبیات و فرهنگ گلستان ، یک گوهر درخشان بی بدیل آیینه واقعیت اجتماعی است و “آنچه” است را از چشم بیننده منتقل می کند. او در باغ منحصر به فرد خود ، جام روح کسانی را که در مقیاس “خوبی و ضرورت” علاقه مند به اخلاق و دانش هستند پر می کند. او در جلسات و شعرهای خود ، مشاوره ، تدبیر و امید را القا می کند. او در اشعار غنایی خود ، عشق و نشاط را در ترجمه های مختلف ، گرم و بدیع توصیف کرده و جوانه های چشایی عاشقان را شیرین و شیرین می کند. در یک کلام: “سادی با گفتن خیلی شیرین زنده می شود.

سخنان سعدی همه را به خدمت به مردم دعوت می کند.

کوروش کمالی سروستانی ، رئیس مرکز تحقیقات سعدی ، نیز فلسفه خلقت را مسئله ای چند وجهی دانست که ریشه در علم ، فلسفه ، کلام و عرفان دارد.

مدیر مرکز سعدی گفت: “دیدگاه کورانیک در این مورد نشان می دهد که خلقت هر موجودی در جهان به دلیل اهداف و اهدافی است که از ابتدای آغازین جهان آفرینش به سمت هدف حرکت کرده اند. . “این هدف برای او ایجاد شد که انسان ، آسمان و زمین و هر آنچه در آن است هدف آن است ، و خداوند مفاهیمی مانند خلیفه ، آزمایش را به انسان ارائه داد. رحمت و آمرزش ، عبادت و دانش ، خداپرستی ؛ شکرگذاری ، افکار و استدلال ، هدایت ؛ این نشان دهنده رستگاری و بازگشت است و اینها همه اهداف و مفاهیمی است که در متن صریح قرآن در فلسفه آفرینش ذکر شده است و عبور از همه این توحید است ؛ همجواری و دانش.

وی گفت كه او فلسفه جهان و انسان را دو حقیقت جدا نشدنی می داند كه می توان آنها را در هر دو بخش نظری و عملی فلسفه در نظر گرفت. از این رو؛ شریعت و انبیا از یک سو ، فلاسفه و حکما در قالب شاعران و نویسندگان از سوی دیگر. آنها سعی کردند گونه های انسانی را از اهمیت و ارزشهای جهانی به انسانها ، اهمیت و ارزشهای انسانی را به ارزشهای معنوی و اخلاقی برای تکامل انسان ، که از طبیعت جهان به قوانین طبیعی است ، کاهش دهند. اول یادت باشه

کمالی همچنان نقش شیخ اجل را در توصیف کرامت انسانی و حفظ ارزشهای آن برشمرد و کار وی را به عنوان تعریفی صحیح از زندگی شخصی و اجتماعی انسان ، دین و حاکمیت امنیت ، صلح و عدالت اجتماعی مورد توجه قرار داد. دانش سعدی به شرح زیر است: سیاست و حکومت او این حوزه اجتماعی را پوشش می دهد. یعنی به کار بردن مفهوم عرفان نظری بر عرفان عملی برای نجات جامعه ما. بنابراین ، از دیدگاه وی ، عارف شخصی است که از حقایق آشکار دینی راضی نیست ، بلکه عمیقاً در حقایق دینی فرو می رود ، با مردم ارتباط برقرار می کند و به فکر التیام زخم های جامعه و مردم است.

مدیر مرکز تحقیقات سعدی همچنین گفت: انسانهای کامل در برخورد با عرفان اسلامی ، که سعدی در متن و عینیت جامعه و در عرفان واقعی وجود دارد ، برون گرا هستند ، در حالی که از کمال فکری ، کنش معنوی و تهذیب نفس برخوردار هستند. به عبارت دیگر ، “این بدان معنی است که شما می توانید استدلال درست کنید. دم بی قدم یک تکیه گاه ضعیف است” ، بنابراین او با احترام از همه افراد در هر لباس و موقعیتی برای خدمت به مردم دعوت می کند.

آماده شدن برای بهره برداری از مجتمع فرهنگی سعدی

مصیب امیری مدیر اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اتمام مجموعه فرهنگی سعدی خبر داد و گفت: “خوشبختانه ، این مرکز به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و علمی برای علاقه مندان خدمت خواهد کرد. این همزمان با تبریک این سخنران برجسته است.” زبان فارسی برای استفاده آماده خواهد بود.

امیری با اشاره به سایر قسمت های مجموعه فرهنگی سعدی گفت: “مجموعه 2700 متر مربع در کنار مقبره شیخ اجل واقع شده است و دارای چندین بخش از جمله کتابخانه و مرکز اسناد با 432 متر مربع فضا است. فضای نمایشگاه موقت.” مساحت 324 مترمربع ، 760 مترمربع خدمات. و فضاهای عمومی ، در آنجا یک آمفی تئاتر است که می تواند 270 نفر را در خود جای دهد.

وی افزود: علیرغم این واقعیت که این فضا در کنار مقبره سعدی است ، اما طراحی آن از نظر بصری بر آرامگاه سادی تأثیر نمی گذارد ، در حالی که مجاورت آن با مقبره سادی جای بحث دارد. علاقه مند هستند

امیری با بیان اینکه ساخت این مجتمع توسط بخش خصوصی به اتمام رسید خاطر نشان کرد: مجتمع فرهنگی سعدی با استفاده از چندین سال تأخیر و توانایی های قانونی ماده 27 در پایان سال 1996 به بخش خصوصی منتقل شد که مبلغ آن منتقل شد به بخش خصوصی. مبلغ 40 میلیارد تومان است.

اصلاح طلبان تدبیر را در دلسوزی می دانند

صابر سهرابی ، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با بیان اینکه فرد نمی تواند به عشق اعتماد کند ، عاشقانه زندگی می کند و مصلح الدین را نمی شناسد ، گفت: سعدی مرد خداست و در کار خود معتقد به گفتار است. گنجینه ای هنری از شاعران جهان ، با کلیدی در پشت همه احساسات ، شعرها و کلمات ، و بادهای پاییزی بهشتی را برای پیام بهار ایجاد کرده است.

سهرابی سعدی را عرفانی در سراسر جهان خواند و گفت: شیخ اجل عاشق گلستان و بوستان 18 در زیبا را به بهشت ​​گشود تا همه عاشقان را با عشق عاشقانه به بهشت ​​ادب و دانش دعوت کند. چپ. ، و شخصیت شاه. او اخلاق آنها را در اخلاق آنها می داند و اخلاق آنها را به فضیلت رضایت آراسته است. وی زبان خانه هشتم را مهمترین عبارات و نشانه های حضرت دوست ، اسرار ناگفته و عشق کسانی که با او هستند می داند.

دبیرکل ارشاد فارس با اشاره به کار این شاعر معروف گفت: اصلاح کننده دلسوزی را با دقت در نظر می گیرد ، عشق و مستی جهان را به فروتنی و رضایت از قضاوت خداوند محدود می کند ، رضایت دنیای آموزش را تشخیص می دهد و قند رفاه و قند رفاه را بیشترین می داند این مهم است که او راه پاداش را دنبال خواهد کرد ، زیرا می داند که رازها و نیازهای آن با عشق به نماز با خدا مرتبط است. وقت او با شما تا زمانی که چشم خورشید بدرخشد او می داند داشتن یک زندگی نامیرا خوب است .. بنابراین اعتماد به این پنج روز انسانی نیست.

سهرابی ادامه داد: سعدی عارفی است که به راحتی روح و روان خود را وقف افراد بی انتها می کند و هر کلمه عشق و علاقه ، بهشت ​​توبرت است که هر کدام تا بیرون آمدن پیام به بهشت ​​دیگری باز می شوند. در این روز تلخ برای کل جهان و امروز مردم ما ، این بهترین داروی طراوت برای سخنان و سخنان سعدی خواهد شد و طعم مردم ما با سخنان سپاسگزاری شیرین خواهد بود.

به گزارش گزارشگر یک ، مراسم افتتاحیه با قرائت دعاهای حمد و صنعا توسط محمد معتمدی و شعرهای دلنشین کیوان ساکت به پایان رسید.

جشن یاد سعدی امسال با برنامه ای به نام “هفت شب به اخوان سعدی” که شامل جلسات و سخنرانی های تخصصی کارشناسان ، صاحب نظران و علمای سعدی است ، هفت روز ادامه دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل