آتش سوزی شبانه بیمارستانی در مرکز تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از آتش سوزی در بیمارستانی در مرکز تهران در آخرین دقایق شب گذشته خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک در این رابطه جلال ملکی گفت: ساعت 11:48 شب گذشته و چند دقیقه زودتر امروز صبح (جمعه ، 5 ژوئن) ، آتش سوزی در بیمارستانی در خیابان 23 یوسف آباد گزارش شد.

وی ادامه داد: “به دلیل حساس بودن به آتش سوزی این مراکز و بیمارستان ها ، چهار واحد آتش نشانی با وسایل نقلیه پشتیبانی شامل خودروهای حامل تجهیزات تنفسی و نردبان های هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.”

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود که این بیمارستان دارای سه سطح زیرزمین در طبقه هفتم است. آتش سوزی در حدود 20 متری آن اتفاق افتاد.

ملکی افزود: “این حادثه باعث دود زیادی از طبقه بالا ، با روشن شدن سیم و وسایل ، برخی وسایل و تجهیزات و دود زیادی از طبقه بالا شد و بسیاری از بیماران را در یک وضعیت ناامن قرار داد.”

به گفته وی ، آتش نشانان به طور همزمان آتش را خاموش و با دستگاه های فنی که در اختیار داشتند دود را تخلیه کردند. با کمک بسیاری از کادر پزشکی ، بیمار نیز منتقل شد. آتش نشانان ده ها بیمار و چند نفر دیگر را روی تخت و ویلچر به ایمنی و خارج از منزل منتقل کردند.

ملکی با اشاره به مرکز پزشکی مجاور بیمارستان گفت: “ما چندین بیمار فوری را که نیاز به ادامه درمان دارند به یک ساختمان مجاور که یک بیمارستان است انتقال داده ایم تا بتوانند بلافاصله تحت درمان قرار گیرند.”

وی گفت که آتش بلافاصله خاموش شد ، دود تخلیه شد و اگرچه این حادثه می توانست نگران کننده باشد ، اما تلفات جانی نداشت. به پزشکان پیراپزشکی و پزشکی کمک شد و بیمارستان بلافاصله افتتاح شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: آتش نشانان در محل کسانی بودند که طی دو روز گذشته در محل آتش سوزی گسترده در یک پالایشگاه تهران بودند اما بلافاصله با همان حالت خسته به بیمارستان اعزام شدند تا ارائه خدمات و امداد.

وی افزود: عملیات ساعت 2:34 بامداد به پایان رسید. از آنجا که بسیاری از ساختمانهای ناامن توسط بخشهای آتش نشانی مورد بازدید قرار گرفته اند ، مانند بسیاری از مراکز دیگر طی چند سال گذشته ، بیش از 400 مرکز که برای اهداف پزشکی استفاده می شوند ، مانند بیمارستانها ، کلینیک ها و غیره ، توجه زیادی به مقررات ایمنی و آتش نشانی نداشته اند. اما با پیگیری و تأکید وزارت بهداشت در گذشته و پس از حوادث دلخراش کلینیک سینا اطهر مجبور به این کار شدند.

وی افزود: “بسیاری از مراكز وارد عمل شده و پیشرفت خوبی داشته و رهنمودهای زیادی برای اطفا حریق دریافت كرده اند.” قول مهم این است که این روند و پاسخگویی مرکز در برابر مشتریان خود محدود به مراکز درمانی نخواهد بود و هر ساختمانی با هر کاربر می داند که ایمنی یکی از آنهاست. الزامات و از همه مهمتر شرایط.

در پایان سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: “خوشبختانه این می توانست یک اتفاق وحشتناک باشد ، اما با حضور آتش نشانان و حضور به موقع عملیات در شرایط خسته به پایان رسید. امیدوارم این کلاس برای تمام مراکز نمونه باشد. با همه کاربران “ساختمان را رعایت کنید و ایمن نگه دارید.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل