احتمال غرق شدنِ ۶ کلان‌شهر ساحلی در جهان

برخی از کلان شهرهای ساحلی جهان می توانند تا سال 2050 به دلیل بلایای طبیعی مربوط به گرم شدن کره زمین و طغیان دریا و رودخانه ها دچار آبگرفتگی شوند.

به گزارش گزارشگر یک ، این فاجعه می تواند سالانه چندین شهر در مناطق مختلف جهان را تحت تأثیر قرار دهد قبل از اینکه این سیلاب ها یک بار در یک قرن رخ دهد.

دویچه وله گزارش تصویری از برخی از این شهرها را که ممکن است در آینده نزدیک تحت تأثیر این بلایای طبیعی قرار بگیرند ، ارسال کرد:

شانگهای، چین)

طبق مطالعه انجام شده توسط مرکز آب و هوای مستقل ایالات متحده ، در حال حاضر 93 میلیون نفر در منطقه چین زندگی می کنند که ممکن است تا سال 2050 غرق شود. شانگهای به عنوان پرجمعیت ترین شهر چین می تواند به دلیل کمبود تجهیزات محافظت از ساحل به شدت تحت تأثیر قرار گیرد.

شانگهای (چین) – عکس: دویچه وله

هانوی، ویتنام)

به گفته این گروه ، بیش از 31 میلیون نفر ، یعنی حدود یک چهارم جمعیت ویتنام ، در مناطقی زندگی می کنند که حداقل یک بار در سال تا سال 2050 ممکن است تحت تأثیر سیلاب شور قرار بگیرند. تا آن زمان ، انتظار می رود که سیلابهای سالانه به ویژه بزرگ ، دلتای مکونگ و سواحل شمالی هانوی ، پایتخت ویتنام را تحت تأثیر قرار دهد.

هانوی (ویتنام) – عکس: دویچه وله

کلکته (هند)

در هند ، حدود 36 میلیون ساکن ساحلی می توانند سالانه تا سال 2050 در معرض سیلاب قرار بگیرند. بنگال غربی ، آدیشا و شهر شرقی کلکته از مناطق مستعد در برابر سیل در ایالات متحده هستند. اگر شهر فاقد اقدامات لازم باشد ، ممکن است روزی منطقه قفل شود.

کلکته (هند) – عکس: دویچه وله

بانکوک، تایلند)

بیش از 10٪ از شهروندان تایلند در مناطقی زندگی می کنند که تا سال 2050 غرق می شوند. پایتخت تایلند ، بانکوک ، که عکس سیل شهری سال 2011 را در بالا نشان می دهد ، فقط 1.5 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در معرض خطر غرق شدن است. کره زمین هنگ کنگ. سازمان محیط زیست Org تخمین زده است که 94٪ از جمعیت این شهر ممکن است تا سال 2100 مجبور به مهاجرت شوند.

بانکوک (تایلند) – عکس: دویچه وله

بصره (عراق)

طبق مدل سازی Climate Central ، دومین شهر بزرگ عراق ، بصره ، به شدت تحت تأثیر طغیان سواحل قرار گرفته و به احتمال زیاد تا سال 2050 ممکن است تحت آبگرفتگی قرار گیرد. کارشناسان پیش بینی می کنند که اثرات این پدیده می تواند فراتر از مرزهای عراق باشد و مهاجرت ناشی از سیل می تواند منازعات منطقه ای را تشدید کند.

بصره (عراق) – عکس: دویچه وله

اسکندریه، مصر)

سیل میراث فرهنگی جهان را تهدید می کند. شهر اسکندریه بیش از 2000 سال پیش تأسیس شد. بیشتر شهرهای 50 میلیون نفری کمی بالاتر از سطح دریا هستند. طبق برآوردهای میراث اورگن ، بدون اقدامات لازم برای محافظت از شهر در برابر طغیان یا برنامه های جابجایی ، بسیاری از شهر می تواند تا سال 2100 دچار آبگرفتگی شود.

اسکندریه (مصر) – عکس: دویچه وله

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل