اجتماع

اسامی پایگاه‌های فعال سنجش بینایی شهر تهران

مدیر بهزیستی استان تهران از پایگاه فعال سنجش بینایی خبر داد و گفت: برنامه غربالگری بینایی تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط توسط دستگاه انجام می شود.

سید سعید آرام در مصاحبه با گزارشگر یک ، وی گفت: تنبلی چشم یا آمبلیوپی شایعترین علت کوری چشم زیر 20 سال و دومین علت اصلی کاهش بینایی در کودکان است. . “

وی افزود: رشد و نمو مرکز بینایی مغز از جنینی تا 10 سالگی اتفاق افتاده است.

آرام گفت: تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم تشخیص به موقع آن است ، بنابراین بهتر است والدین 3 تا 6 ساله هر ساله برای معاینه چشم به یک مرکز معاینه چشم مراجعه کنند.

هنگام توضیح برنامه غربالگری بینایی ، کمیسر رفاه تهران گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سالانه برای کودکان 3 تا 6 سال در مرحله 3 انجام می شود در مرحله اول ، کودک با معاینه چشم غربال می شود و در صورت سلامت ، کارت سلامت دریافت می کند ، اما در صورت شک ، به مرحله دوم ارجاع می شود. یعنی شما یک اپتومتریست هستید که در صورت سلامتی کارت سلامت دریافت می کنید. اگر در معاینه چشم پزشک خود مشکلی دارید ، در مرحله 3 به چشم پزشک ارجاع می شوید.

وی خاطرنشان کرد: برنامه غربالگری بینایی به دو روش انجام می شود: دستگاه و نمودار الکترونیکی. به دلیل شیوع ویروس کرونا ، در حال حاضر برنامه E-chart در تهران انجام نمی شود و آزمایشات فقط با دستگاه ها همراه با پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

آیا شما با خونسردی به این س answerال پاسخ می دهید که آیا طرح غربالگری در مهد کودک خارج از سایت انجام می شود؟ وی گفت: “در گذشته ، این کار در مهد کودک ها ، مهد کودک ها ، شهرداری ها و درمانگاه ها انجام می شد ، اما به دلیل تاج از سال گذشته این پایگاه محدود شد.” امسال پایگاه دائمی به 30 پایگاه رسیده است.

آرام اشاره می کند که در سال 1399 ، 143،471 نفر در تهران آزمایش بینایی انجام داده اند ، در حالی که بهزیستی و 30 نفر توسط چشم پزشک معاینه و درمان شده اند.

به گفته اداره رفاه تهران ، درمان لازم در همه موارد انجام شده است: 2089 نفر با عیوب انکساری ، 319 نفر با کره چشم تنبل ، 66 نفر با استرابیسم و ​​13 نفر با سایر بیماری های چشم تشخیص داده شده است.

وی همچنین به نحوه درمان آمبلیوپی یا تنبلی چشم اشاره کرد. عینک و ورزش چشم بسته و سالم و … سرانجام ، جراحی یکی از گزینه های درمانی است.

آرام درباره هزینه یک معاینه چشم در تهران صحبت کرد. هزینه بازرسی دستگاه 6800 تومان است. افراد فقیر وقتی فقرشان ثابت شود هزینه ای دریافت نمی کنند. علاوه بر این ، افراد فقیر درجه یک الک خرید خدمات دریافت می کنند (به عنوان مثال آنها در پایگاه آزمایشات رایگان انجام می دهند و وزارت بهداشت هزینه معاینه را پرداخت می کند) ، و فقیر درجه دوم به اپتومتریست های خود کمک هزینه عینک می پردازد.

به گزارش گزارشگر یک ، والدین بسته به محل زندگی خود می توانند از طریق مراکز ارزیابی بینایی در تهران اطلاعات کسب کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا