اجتماع

استفاده بی‌رویه از مواد الکلی و گندزا، خطری جدی برای فاضلاب شهری

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکترای علوم محیط زیست ، تأکید کرد: برای ضد عفونی کردن محیط نباید از الکل و ضد عفونی استفاده شود. است.

به گزارش گزارشگر یکدکتر محمدرضا مسعودی نژاد گفت: استفاده بی رویه از مواد ضد عفونی کننده و مواد شوینده برای جلوگیری از تاج می تواند به طور جدی به محیط زیست آسیب برساند. با افزایش استفاده از مواد ضد عفونی کننده در اماکن عمومی یا اماکن ، این مواد در شبکه متناوب وارد می شوند و می توانند در ساختار طبیعی فاضلاب و آب های زیرزمینی اختلال ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب ضد عفونی کننده مواد ضد عفونی کننده می تواند در تصفیه فاضلاب برای مقاصد کشاورزی یا سایر موارد ایجاد مشکل کند. ضد عفونی کننده ها همچنین زندگی میکروارگانیسم های مفید را تغییر می دهند.

مسعودی نژاد فرایندی است که از مکانیسم طبیعی فاضلاب در فرآیند تصفیه فاضلاب استفاده می کند. با استفاده از این عمل ، تصفیه فاضلاب مؤثر است و می تواند در فرآیندهای طبیعی اختلال ایجاد کند.

شهید بهشتی ، استاد دانشکده پزشکی گفت: ناتوانی ناشی از تأثیر ضد عفونی کننده ها یکی از مهمترین پیامدهای استفاده نادرست از این مواد است.

وی تصریح کرد: مردم برای ضد عفونی کردن نباید از الکل و مواد ضد عفونی کننده بیش از حد استفاده کنند. ویروس ممکن است آلوده شود.

“میزان مواد استفاده شده در یک عمل استریلیزاسیون مهم است ، بنابراین باید طبق مقررات ، حد و اندازه قابل قبول مواد ضد عفونی کننده را بدانید و از آنها به طور صحیح استفاده کنید.”

استاد شهید بهشتی دانشکده پزشکی گفت: در حال حاضر افرادی که این عمل جراحی را انجام می دهند نیز در نظر دارند ، اما فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از این مواد می تواند صدمات دیگری ایجاد کند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ضد عفونی کننده ها باعث آلودگی می شوند گفت: قارچ کش ها یا مواد شوینده مواد شیمیایی هستند که آب و خاک را آلوده می کنند و استفاده بی رویه از این مواد تأثیر منفی بر زندگی موجودات زنده دارد.

در بخش دیگری ، مسعودی نژاد برخی از تعطیلی تاسیسات صنعتی و اثرات زیست محیطی پس از همه گیر شدن تاج را توضیح داد. اولین اثر خاموش کردن تأسیسات و کارخانه های صنعتی کاهش آلاینده های هوا است. دستاورد دیگر در کاهش ترافیک این است که تأثیر مستقیمی در کنترل استفاده از سوخت های مختلف و آلاینده های زیست محیطی در دوره تاج دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا