اسرائیل ذوب می‌شود – گزارشگر یک

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۴/۰۳/ ۱۴۰۳در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) با تاکید بر اینکه عملیّات طوفان‌الاقصی یک ضربه‌ی تعیین‌کننده به رژیم صهیونیستی بود، خاطر نشان کردند:

«امروز رژیم صهیونیستی در مقابل چشم مردم دنیا دارد بتدریج ذوب میشود، دارد تمام میشود؛ این را مردم دنیا دارند می‌بینند.»

برخی از دلایل ذوب شدن تدریجی اسرائیل را می توان در تحولات زیر جستجو کرد.

۱.از آغاز عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی تاکنون، رژیم صهیونیستی در هیچ یک از معادلات نظامی، سیاسی و منطقه‌ای و بین‌المللی دستاوردی کسب نکرده و به اهداف خود نرسیده است. این رژیم با کشتار بیرحمانه مردم بیدفاع فلسطین که مصداق بارز نسل کشی است،سعی در پنهان کردن شکست خود دارد.در حالی که محور مقاومت تمامی طرح‌های عملیاتی خود را بطور هماهنگ،با تقسم کار منطقه ای و بر اساس برنامه‌ریزی حساب شده، انجام می‌دهد.نکته مهم اینکه اعضای محور مقاومت هنوز تمام توان نظامی خود را به میدان نیاورده‌اند و به صهیونیست‌ها با اطلاع از این واقعیت در میدان نبرد سردرگم شده و تنها به تداوم نسل کشی روی آورده اند.

۲.تداوم نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی که با بمباران جنگنده‌های دریافتی از آمریکا به اردوگاه آوارگان فلسطینی در نصیرات و رفح به اوج خود رسید، مغایر با موازین و مقررات بین المللی و بی توجهی به حکم دیوان دادگستری بین‌المللی مبنی بر توقف جنایت بود باعث انزوای رژیم در سطح جهانی شد.تهاجم وحشیانه به اردوگاه نصیرات و رفح و کشتار غیرنظامیان نشان داد که کابینه این رژیم به ریاست نتانیاهو نه تنها تمایلی برای آزادی اسرای اسرائیلی ندارد بلکه مانع اصلی آزادی آنان است.در این مقطع حتی آمریکا و انگلیس که حامیان اصلی صهیونیستی و شریک نسل‌کشی آن هستند،حداقل برای حفظ ظاهر، با تداوم جنایات این رژیم مخالف هستند و تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه اسرائیل نیز این موضع را تائید می کند. رویکرد تجاوزکارانه اسرائیل قطعا در عضویت این رژیم در سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت و آرای کشورهای حامی به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان عضو ثابت در سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان را بیشتر خواهد کرد.

۳.وضعیت نابسامان رژیم صهیونیستی، دست حماس را در عرصه دیپلماسی برای چانه‌زنی بیشتر جهت تامین منافع مردم فلسطین،پُر کرده و قدرت دیپلماسی مقاومت را در دنیا افزایش داده است.در عین حال حملات رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مانع از ادامه مبارزه گروه‌های فلسطینی و حماس در مقابله با اسرائیل نشده و همان طور که فرماندهان نظامی حماس و دیگر گروه‌های مقاومت اعلام کرده اند مبارزه علیه این رژیم با شدت بیشتری ادامه یافته و به تدریج وضعیت سخت‌تری علیه رژیم صهیونیستی شکل خواهد گرفت.مقامات غربی بخصوص صهیونیست های اراضی اشغالی اذعان کرده اند که رژیم در شمال فلج شده و پایگاه‌های نظامی آن بطور دائم زیر آتش سنگین حزب‌الله قرار داشته است. این رسانه‌ها اذعان کردند که در یک روز حدود ۲۰۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده که یک رکورد از آغاز جنگ تاکنون به شمار می‌رود. نیروهای محور مقاومت به‌ویژه حزب‌الله و انصارالله اعلام کرده اند که عملیات‌های کیفی و استفاده از سلاح‌های جدید را در دستور کار خود قرار داده و محاسبات دشمن را تغییر خواهند داد.

۴.در داخل اراضی اشغالی نیز اختلافات درون کابینه بیشتر شده و نه تنها ادامه زندگی برای شهرک نشینان سرزمین‌های اشغالی را با مشکلات گسترده اقتصادی، اجتماعی، طبقاتی و معیشتی مواجه کرده بلکه زندگی سیاسی نتانیاهو را در معرض فروپاشی قرار داده است. این شرایط سبب شکل‌گیری مهاجرت معکوس یهودیان و برگزاری اعتراضات گسترده شهرک‌نشین‌های صهیونیست بوده و تبلیغات رژیم مبنی بر دفاع از منافع یهودیان را بی اثر ساخته است.

واقعیت های صحنه نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در مسیر زوال قرار گرفته و به گفته رهبر معظم انقلاب به تدریج در حال ذوب شدن است. ایالات متحده آمریکا و همپیمانان رژیم صهیونیستی از شکست راهبردی و منطقه‌ای اسرائیل در برابر محور مقاومت مطلع و با تداوم خطای محاسباتی در حمایت از اسرائیل به ایجاد یک نظم جدید در غرب آسیا که در آن رژیم اشغالگر وجود نخواهد داشت،کمک می کنند.

311311

خروج از نسخه موبایل