عمومی

افسانه‌های قهوه؛ از کاهش وزن تا افزایش عمر

برخی از افسانه های مربوط به قهوه در این گزارش رمزگشایی شده است.

به گزارش گزارشگر یک ، فرادید تلخ: “قهوه. این اولین نوشیدنی است که برخی افراد بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب می نوشند. این نوشیدنی قابل اعتمادی برای درمان سرگیجه بعد از ظهر و راه حلی برای کسانی است که می خواهند زنده بمانند. اما آیا قهوه واقعاً در طولانی مدت به شما در کاهش وزن کمک می کند؟ درست است که نوشیدن عمر شما را کوتاه می کند؟ آیا قهوه ناسالم است؟ تفت دادن بیشتر دانه های قهوه ، کافئین بیشتری به بدن ما وارد می کند؟

در این گزارش ، ما برخی از افسانه های مربوط به قهوه را رمزگشایی می کنیم.

آیا قهوه به کاهش وزن کمک می کند؟

کاترین زراتسکی ، متخصص تغذیه در کلینیک مایو ، می گوید کافئین محرکی است که متابولیسم بدن را افزایش می دهد. با این حال ، وی گفت ، کافئین به تنهایی نمی تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا عوامل دیگر مانند رژیم غذایی سالم و ورزش باید در نظر گرفته شوند.

“کافئین می تواند نسبت سوخت پایه شما را افزایش دهد ، اما سوخت پایه درصد بسیار کمی از کالری که بدن ما می سوزاند را تشکیل می دهد.” این برای کاهش وزن افراد کافی نیست. “

زراتسکی اضافه می کند که تحقیقات در مورد ارتباط کافئین و وزن مشخص نیست ، اما نظریه های کمی توضیح می دهند که چگونه کافئین می تواند به کاهش وزن کمک کند. یک نظریه این است که کافئین اشتها را سرکوب می کند و گرسنگی را کاهش می دهد.

اشلی شاو ، مشاور تغذیه در ناتو والنس ، می گوید كه مهار اشتهای ناشی از كافئین به میزان قهوه شما در میان غذاهای اصلی بستگی دارد.

“نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از استوک بیشتر از یک لیوان آب احساس سیری می کند.” نوشیدن قهوه قبل از آب باعث می شود مقدار کمی غذا بخورید ، که بر وزن شما تأثیر می گذارد. “

شاو می افزاید که بدن هر فرد واکنش متفاوتی به قهوه نشان می دهد. وی افزود: “قهوه برای برخی افراد به عنوان مهار كننده اشتها عمل می كند ، اما ممكن است برای دیگران این تأثیر را نداشته باشد ، بنابراین به شخص بسیار بستگی دارد.”

بالاخره قهوه سالم است یا ناسالم؟

ادوارد جیووانوچی ، استاد تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گفت: “قهوه با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و دیابت نوع 2 ارتباط دارد.” “این ترکیبات شامل آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است.”

با این حال ، Giovannucci می گوید که فواید بالقوه قهوه همیشه وجود ندارد. “قهوه در زنان باردار با افزایش خطر سقط جنین ارتباط دارد.”

جیووانوچی همچنین می گوید مصرف زیاد قهوه در برخی افراد منجر به فشار خون بالا و اختلالات خواب می شود.

“با این حال ، نوشندگان قهوه ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.” “نگران نباشید مگر اینکه نوشیدن قهوه مشکلات جدی ایجاد کند.”

آیا تفت دادن بیشتر دانه های قهوه ، کافئین بیشتری تولید می کند؟

طبق انجمن ملی قهوه در ایالات متحده ، تفت دادن تنها قهوه باعث تغییر محتوای کافئین دانه های قهوه نمی شود. یک مقام انجمن گفت: “بسیاری از مردم می گویند که طعم قوی و تند دانه های قهوه حاوی کافئین زیادی است ، اما حقیقت این است که دانه های نرم قهوه ممکن است حاوی کافئین بیشتری باشند.

آیا کافئین باعث کوتاهی قد می شود؟

زراتسکی می گوید قهوه یا کافئین به تنهایی نمی تواند بر رشد تأثیر بگذارد. با این حال ، اگر کودکان نوشیدنی های مغذی را با نوشیدنی هایی مانند قهوه و آب گازدار جایگزین کنند ، والدین باید نگران باشند که به دلیل کمبود مواد مغذی در بدن کودک ، ممکن است فرزندشان بلند قد نباشد. ، رسیدن.

زراتسکی می گوید: “ما نمی خواهیم نوشیدنی های کافئین دار جایگزین نوشیدنی های مغذی و غذاهایی شوند که به رشد مناسب کودکان کمک می کنند.” “بنابراین نوشیدن قهوه به کودکان و نوجوانان توصیه نمی شود.”

آیا قهوه طول عمر فرد را کوتاه می کند؟

در مطالعه ای که در سال 2018 در مجله Jama منتشر شد ، محققان داده های 500000 انگلیسی را طی یک دوره 10 ساله تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که کافئین و قهوه بدون کافئین مصرف می شود ، به ویژه در میان کسانی که روزانه هشت فنجان قهوه می نوشند . به طور معکوس با خطر مرگ متناسب بود.

مطالعه دیگری توسط پابمد در سال 2019 ، پس از تجزیه و تحلیل 21 مطالعه بر روی 108 میلیون شرکت کننده ، نشان داد که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز ، از جمله کافئین و قهوه بدون کافئین ، خطر مرگ را 30 and و 30 نوبت برای نوشیدن یک لیوان کاهش می دهد. ٪ کاهش خطر مرگ.

Zratsky گفت: “قهوه می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد که به میزان متوسط ​​مصرف شود. در واقع ، برای بسیاری از افراد ، قهوه منبع غنی از آنتی اکسیدان است.” بنابراین اگر می خواهید پیر سالم باشید ، باید نوشیدنی ها و غذاهایی مصرف کنید که حاوی آنتی اکسیدان است. “

آیا قهوه باعث کم آبی بدن می شود؟

قهوه مایعی دارد که افراد دارای بدن کم آب می توانند به آن اعتماد کنند. شاو می گوید ، قهوه در حد متوسط ​​خوب است ، اما نوشیدن زیاد آن می تواند منجر به تکرر ادرار شود. “تکرر ادرار باعث می شود بدن آب بیشتری از دست بدهد ، بنابراین یک یا دو فنجان قهوه در روز کافی است.”

منبع: USA Today

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا