اجتماع

الزام چشم‌پزشکان به دریافت مجوز از اتحادیه عینک‌فروشان

رئیس اتاق اصناف ایران برای اپتومتریست ها و چشم پزشکانی که مایل به فروش عینک هستند برای اخذ مجوز از اتحادیه عینک فروشان یا اتحادیه مرتبط شرایط قانونی صادر کرد.

به گزارش گزارشگر یک، سعید ممبینی به نقل از اتاق اصناف گفت: در نظام صنفی فروش غیرمجاز این واحدها پلمب شد اما وزارت بهداشت مخالفت کرد.

به گفته یک مقام صنفی، فدراسیون اصناف ایران جلسات متعددی را با موضوع در دستور کار برگزار کرد. در این راستا اسناد قانونی از جمله ماده 2 قانون نظام صنفی به کمیته مقررات زدایی ارائه شد و دیوان عدالت اداری با اکثریت آرا مبنی بر اینکه استناد قانونی اتحادیه صنفی ایران کاملتر از وزیر استناد شده است. سلامتی؛ از این رو دیوان عدالت اداری به تشکل های صنفی رضایت داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: این مهم را در هیات مدیره مقررات زدایی و ترویج مجوزهای کسب و کار نیز پیگیری کردیم و در نهایت در جلسه دیروز (۵ آذرماه) هیات فروش چشم پزشکان و اپتومتریست های مورد تایید که مایل به استفاده از عینک هستند.” شما همچنین باید مجوز کسب و کار دریافت کنید. بنابراین فروش عینک فقط با گواهی نامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غیرممکن است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اتاق اصناف ایران از نظر تعداد و تنوع فعالیت بزرگترین دارنده پروانه کسب در کشور است و یکی از 9 عضو اصلی «کمیته صدور مجوز و مقررات زدایی و ترویج مشاغل» است. یکی از مشکلاتی که برای بهبود و هموارسازی فضای کسب و کار در این تابلوی اعلانات گزارش می کنیم، مشکلات و معضلاتی است که اتحادیه ها و اتاق های اصناف سراسر کشور مطرح کرده اند و بر اساس تحلیل کارشناسان ما، وسعت قابل توجهی دارد. بنابراین اتاق ایران از مجاری مختلف قانونی به این موضوعات رسیدگی می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا