امام خمینی(ره) مسیر تحولات سیاسی و دینی دنیا را تغییر داد

گزارشگر یک/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: بدون تردید امام خمینی(ره) شخصیتی تاریخ ساز بود که مسیر تحولات سیاسی و دینی دنیا را تغییر داد.

علی اصغر فاتحی‌فر در گفت‌وگو با گزارشگر یک افزود: اگر ما  مجموعه سخنرانی ها و آثار به جا مانده از حضرت امام(ره)  را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم، خواهیم دید که از کلمات و حقایق مسلم مورد توجه ایشان، که تکیه گاه همه حمایت‌هایشان می‌باشد، مسأله اسلام، اسلام محوری و اسلام خواهی است.

وی، ولایت مداری و قدرت و عزت برای ملت را از دیگر شاخص‌های بارز فرهنگی حضرت امام عنوان کرد و افزود: امام (ره) تنها شخصیت برجسته ای  بود که حقیقت ولایت فقیه و ولایت مداری را از آرمانخواهی و دنیای آرمان به عینیت درآورد و در جامعه اسلامی جاری و ساری کرد.

وی ادامه داد: اگر امروز می بینیم امت اسلامی ما این چنین راست قامت در برابر قدرت ها به پا ایستاده اند، مدیون آن ویژگی بارز امام در قائل بودن قدرت و عزت برای ملت می باشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در ادامه گفتار و کردار امام خمینی(ره) را بهترین الگو برای تمام آزادی خواهان جهان دانست و افزود: گفتار، کردار و اندیشه های امام خمینی(ره) بهترین الگو برای تمام آزادی خواهان جهان است ومسئولان باید اندیشه، رفتار و روش زندگی امام راحل را مورد توجه و مطالعه قرار دهند.

وی همچنین با بیان اینکه با مروری بر اندیشه های امام راحل در می‌یابیم که خانواده از منظر ایشان، نخستین و مهم‌ترین جایگاه تربیتی بشر و محل بروز و ظهور عواطف انسانی و رکن عمده جامعه است، اظهار کرد: امام راحل خواستار حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های علمی و فرهنگی بودند و تاکید داشتند که زنان باید در رشته‌های گوناگون تحصیل بکنند.

وی با بیان اینکه دیگر شاکله اصلی شخصیت امام خمینی (ره) ساده زیستی ایشان بود، یادآور شد: امام راحل همواره تاکید به رعایت اخلاق داشتند و به اذعان شاگردان و همراهان، هدف ایشان داشتن جامعه ای بر محور اخلاق اسلامی بود. 

فاتحی فر گفت:  فرهنگ و مکتب امام خمینی (ره) برگرفته از دین اسلام بوده و  با توجه به اینکه ایشان در همه حوزه ها صاحب نظر بودند باید همیشه از اندیشه های ایشان در تمامی حوزه ها درس گرفته و آن را سرلوحه تمامی امور فردی و اجتماعی قرار دهیم.

وی همچنین بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های امام خمینی(ره) برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: دشمن با تمام قوا در تلاش است به مکتب و راه امام خمینی(ره) صدمه بزند و میان اندیشه و تفکر ایشان و نسل جدید فاصله بیاندازد، اما مکتب امام یک مکتب جهانی است و قطعا دشمن نمی‌تواند به اهداف خود دست یابند.

فاتحی فر یادآور شد: بدون تردید امام خمینی(ره) شخصیت تاریخ ساز بود که مسیر تحولات سیاسی و دینی دنیا را تغییر داد و اگر در زمان حاضر در برخی امور کشور مشکلاتی داریم به علت فاصله گرفتن برخی مسئولان و صاحبنظران از راه و سیره امام(ره) است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل