امیرمسعود عابدین: فورد هرگز نسخه پرفورمنس فستیوا را در دهه ۸۰ تولید نکرد، اما اگر این کار را میکرد، احتمالاً کمی شبیه به این خودروی تقویت شده میشد. مالک یک فورد فستیوا ۱۹۸۸ موتور اصلی این خودرو را با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری اکو بوست از فورد فیستا ST مدرن جایگزین کرده است. مالک آن به همین جا بسنده نکرد و دستی هم به ظاهر آن کشید.
اولین نسل فستیوا تنها با یک گزینه موتور در بازار ایالات متحده عرضه شد؛ یک موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر مزدا، که تنها ۵۸ اسب بخار قدرت داشت. موتور جدید نصب شده نه تنها از همان ابتدا قدرتمندتر است، بلکه اصلاح هم شده است. موتور EcoBoost فستیوا به لطف توربوشارژر S۲۸۰ Turbo Technics و تغییر در ECU و برخی اصلاحات فنی دیگر، اکنون ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. در حالی که ۳۰۰ اسب بخار ممکن است دیگر زیاد به نظر نرسد، اما این خودرو تنها حدود ۶۸۰ کیلوگرم وزن دارد!
چرخهای پهن و چراغهای جلوی LED، از تغییرات ظاهری فورد فستیوا محسوب میشوند. فورد فیستا هرگز جذاب یا هیجان انگیز نبود و خودرویی صرفا اقتصادی، ارزان و کم مصرف بود. با این حال، به لطف قیمت فوقالعاده پایین، وزن بسیار کم و سادگی مکانیکی، میتواند هیجان انگیزتر از قبل ظاهر شود.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در گزارشگر یک مراجعه کنید.