بازدید معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از مرز شلمچه

 معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اقدامات انجام شده به منظور زیرساخت های عمرانی اربعین را مطلوب ارزیابی کرد .

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ داریوش امانی گفت: تلاش بر این است تا اقدامات عمرانی و زیرساختها تا پیش از اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین جاده های منتهی به مرزها پایان یابد.

سازمان راهداری کشور امسال و سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات خود را بازسازی پایانه های مرزی و آسفالت جاده های منتهی به پایانه های مرزی اختصاص داده است .

با پیگیری های انجام شده امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد امنیت جاده ای از قبیل خط کشی،روشنایی،نصب علایم و گارد ریل،روکش آسفالت و رسیدگی به پایانه ها اختصاص یافته و تونل های خنک کننده و سایبان ها نیز برای رفاه حال زائران در حال احداث است.

همچنین در اربعین امسال ،شش مرز شامل مرزهای مهران،شلمچه،چذابه،خسروی،برای تردد زائران در نطر گرفته شده و پیش بینی میشود حدود پنج میلیون زائر در ایام اربعین از ایران راهی عتبات عالیات شوند .

بر اساس آخرین آمارها در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴.۵ میلیون زائر راهی کشور عراق شدند . مرز رسمی ایران و پاکستان نیز برای ورود زایران اربعین از کشور پاکستان در نظر گرفته شده است.

خروج از نسخه موبایل