بدن ما چقدر میوه و سبزی نیاز دارد؟

به گزارش شفاف ، بر اساس تجزیه و تحلیل متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد ، در مجموع پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بیشترین مزایای سلامتی را دارد.

مطالعه آنها که به صورت آنلاین در مجله Circulation منتشر شده است ، اطلاعات سلامت و رژیم غذایی حدود 2 میلیون نفر را در سراسر جهان طی یک دوره 30 ساله ردیابی کرده است.

به گفته دویچه وله ، افرادی که پنج مورد از این موارد را مصرف کرده اند در مقایسه با افرادی که فقط دو وعده میوه یا سبزیجات در روز مصرف کرده اند:

– 13٪ خطر مرگ به هر علتی کاهش می یابد.

– 12 risk خطر مرگ در اثر بیماری قلبی یا سکته مغزی کمتر است.

– 10 risk خطر مرگ در اثر سرطان کمتر است.

– کاهش خطر مرگ ناشی از بیماریهای تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه تا 35

به گفته نویسنده و محقق اصلی این مطالعه ، دکتر دانیل وانگ ، میوه ها و سبزیجات منبع اصلی چندین ماده مغذی از جمله پتاسیم ، منیزیم ، فیبر و پلی فنول (ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی) هستند که به ویژه برای سلامت قلب و عروق مفید هستند. رابطه خونی دانشکده پزشکی هاروارد

محققان می گویند اکثر مردم باید دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات در روز بخورند.

بزرگترین مزایای سلامتی ناشی از خوردن سبزیجات سیاه (کلم پیچ ، اسفناج) و میوه ها و سبزیجات (مرکبات ، توت فرنگی و هویج) غنی از ویتامین C و بتاکاروتن است. ویتامین C و بتاکاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است نقش مهمی در پیشگیری از سرطان داشته باشند.

نکته دیگر این است که نتایج این مطالعه نشان می دهد که خوردن بیش از پنج وعده میوه یا سبزی در روز فایده بیشتری در کاهش خطر مرگ ندارد. دکتر وانگ تأکید می کند که اگر به مدت یک روز به میوه و سبزیجات دسترسی ندارید ، می توانید با خوردن کمی بیشتر از حد معمول در روزهای دیگر ، متوسط ​​مصرف هفتگی این مواد را افزایش دهید.

برای این کار نیازی به ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی معمولی خود ندارید. به عنوان مثال ، صبحانه می تواند یک کاسه غلات با زغال اخته یا تخم مرغ آب پز با گوجه فرنگی ، پیاز و اسفناج باشد. ناهار می تواند یک سالاد با میوه ها و سبزیجات مورد علاقه شما (سالاد کلم پیچ و اسفناج با گریپ فروت ، فلفل و برش هویج) ، یک فنجان ماست با توت فرنگی یا یک اسموتی با کلم پیچ و انبه باشد.

برای شام ، سبزیجاتی مانند بروکلی بخارپز یا کدو سبز بخورید. اگر فرصتی برای خوردن مقدار زیادی سبزی در طول روز ندارید ، یک سالاد بزرگ برای شام با سبزیجات رنگارنگ و مقداری پروتئین مانند مرغ کبابی یا ماهی آماده کنید.

خروج از نسخه موبایل