برگزیدگان جشنواره ملی «هنر شهرِ»کاشان معرفی شدند

گزارشگر یک/اصفهان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: نخستین جشنواره ملی آموزش شهروندی هنر شهر کاشان با رویکرد آگاهی شهروندان نسبت به حقوق و تکالیف متقابل خود با مدیریت شهری برگزار شد.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با گزارشگر یک اظهار کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های هنر به عنوان تأثیرگذارترین ابزار ارتباطی در شکل‌گیری فرایند آموزش شهروندی در رشته‌های مختلف از جمله هدف‌های این جشنواره بود.

وی افزود: نخستین دوره جشنواره سراسری «هنر شهر» کاشان با دریافت ۹۴۶ اثر در قالب‌های نقاشی دیواری، پوستر و گرافیک، کاریکاتور، عکاسی در دو بخش اصلی و دانش‌آموزی برگزار شد که با توجه به برپایی نمایشگاه و اکران شهری و استقبال شهروندان، خوشبختانه آثار قابل‌ قبولی بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تصریح کرد: اصلی‌ترین معیار داوری آثار، موضوع جشنواره بود که به منظور رشد فرهنگ شهرنشینی در حوزه‌های پسماند و بازیافت، ترافیک و حمل‌ونقل عمومی، محیط زیست و بحران آلودگی هوا، ایمنی و آتش‌نشانی، معماری ایرانی اسلامی و اخلاق شهروندی ارسال کرده بودند.

فرجی گفت: جایزه رشته عکاسی در بخش اصلی به فائق شکیبایی از مهاباد، مهدی جوادی‌شاد از مشهد و فرید آزادی از شیراز تعلق گرفت و جایزه بخش دانش‌آموزی نیز به سینا عباسی، کیمیا زارع‌توتستانی و محمدرضا اسدالله‌زاده رسید.

وی اظهار کرد: تنها برگزیده رشته پوستر و گرافیک در بخش اصلی مرتضی قاسمی از بجنورد بود و در بخش دانش‌آموزی نیز کوثر احمدزاده و فاطمه نشلجی به‌عنوان صاحب اثر برتر معرفی شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، افزود: برگزیدگان جشنواره در بخش اصلی رشته نقاشی، شامل احسان زُکاری، فاطمه دامیار و هادی ابوالقاسمی بود و جایزه بخش دانش‌آموزی به فاطمه‌زهرا باقری، فاطمه‌سادات بنی‌هاشمی، فاطمه سرویه و مهگل نراقی پور رسید.

فرجی تصریح کرد: نخستین دوره جشنواره سراسری «هنر شهر» کاشان در رشته نقاشی در بخش کودک و نوجوان برگزار شد که ونداد مجرد از اردبیل، نیلیاسادات میررضایی از رشت و سحر خَنشان از کاشان صاحب رتبه‌های برتر شدند.

 وی تأکید کرد: نخستین جشنواره ملی آموزش شهروندی کاشان با همکاری اداره آموزش و پرورش، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل