أَللّهُمَ طَهِّرْنی فیه مِنَ الدَّنَسِ وَأَلاْقْذارِ وَ صَبِّرْنِی فیهِ عَلى كَأِنننناتات اَلْقْ عزیزم
و به حقيقت و عشق كساني كه در برابر نور و نور فقرا نامرئي هستند اعتماد كنيد.
“خلوص” و “خلوص”
ماه رمضان گفت: این ماه: “اگر خدا در این ماه ذهن عارفان را از این باران خسته کند ، می توانید غرق شوید تا در آنلاین و موم نشوید ، گاهی اوقات آتش ، گاهی آب ، تشنگی ، گاهی اوقات آب نیز قرار بگیرید. زبان می گوید: “گلو من تشنه نیست.”
در عشق شما گیج و گیج هستیم
و دست یاری ما رشته ای بوده است
مثل سپیده دم ، مثل شمع
سوزاندن ، سوختن و مرگ “[۱]
آنها صورت های خود را با آب و قلبشان را با “توبه” می شستند!
شستن با آب “تمیز” است ، اما خداپرستی و دین “تمیز” هستند.
لازم است بر خلوص داخلی و خارجی از ناخالصی های خارجی و داخلی تأکید شود. بیایید پاکیزگی قسمت بیرونی را به نمادی از خلوص درونی صادق تبدیل کنیم.
به گفته برخی از عرفا ، افراد با بصیرت می دانند که ایمان قلب و ذهن خود را می سازد و سخنان پیامبری که می گوید: “تطهیر نیمی از ایمان است.” ایمان است و نیمی دیگر عمارت درونی و شهرک سازی با کردار و اخلاق خوب است.
چهار سطح “پاکی”:
“کلاس اول”: از بین بردن کثیفی و ظاهر آهک.
“سطح ثانویه”: اندام ، اندام و اندام گناه و تجاوز را پاکسازی می کند.
«مقام سوم»: ذهن شر اخلاقی و صفات زشت را پاک می کند.
«مکان 4»: پاک کردن درونی و راز قلب ، به جز خدای متعال. و این پاکی و حقیقت نبی است.
دستیابی به هر یک از این مراحل بستگی به طی مراحل قبلی انسان دارد. پاکسازی ذهن از بی ایمانی برای شخصی که ذهن او غیراخلاقی است ، دست یا اندام آنها از گناه پاک می شود ، و ظاهر آن نجس است.
صبر ، مقاومت و تقوا
این حادثه به افراد غیرقابل تحمل حمله کرده و صبر را بلعیده است. ادعاها ، قضاوتها و پرونده ها مستلزم تحمل است.
انسان به ذهنی به اندازه دریا ، تحمل قدرت کوهها ، قدرت بزرگ و اراده قوی نیاز دارد تا بتواند در «کیهان عمل» ادامه یابد.
خداوند باید مدارا ، صبر و تحمل را تأمین کند. و او باید با اعتقاد به موفقیت برسد ، خودکفا باشد ، صاحب نفس باشد ، دارای «اراده» در «اقتدار» باشد ، هنگام مواجهه با گناه ، عاری از «خداپرستی» باشد ، بی گناه و شکست ناپذیر باشد. انجام و این تقوا است.
خدادادی گامی در بهبود خود است ، این یک لباس زیبا برای روح انسان است و آن لباس روح و لباس روح است. قلب مقدس ایمنی را از گناه ایجاد می کند به گفته امام علی (ع) در نهج البلاغه ، “تقوی” مسیری پیچیده است که به آرامی سوار را به بهشت هدایت می کند و خطاها و گناهان کلمات عصیان و پیچیده است. او با مغز خود به زمین برخورد و با فشار آن را به جهنم انداخت.[۲]
مصاحبه و دوستی با “ابرار”
دوست داشتن نعمت بزرگی است.
و دوستی با ابرار ، نیکان و صالحان هدیه بزرگتری است.
به گفته امام علی:
“ضعیف ترین افراد قادر به دوستی نیستند و ضعیف ترین افراد گمشده هستند.”[۳]
دوستی با “صالح” مردم را به سمت “خیر” سوق می دهد و در رابطه با قدرت “صالح” مردم را “صالح” می کند. همراهی با “مؤمنان” الهام بخش روح “مقدس” و تقوی است.
شخص با پیروی از خط “خوب” است.
دوستی با بندگان مطیع خدا مردم خدا را یادآوری می کند و آیا نعمت بیشتری از این وجود دارد ؟! این نعمت و لطف بزرگ خداوند است که شما را با دوستی صمیمانه و همنشینی مؤمنان فراهم کند ، تا لحظات زندگی وی به درس تبدیل شود و نگاهش درس و خرد را از سخنان خود بیاموزد.
فرشته خدا می خواهد خداوند او را برکت دهد و به او آرامش دهد.
“خدا دوستانی خوب و شایسته به کسانی که می خواهند کار خوب انجام دهند می دهد. اگر از یاد خدا غافل شود ، او را به یاد خدا می اندازد.” و اگر خدا را به یاد آورد ، از این طریق به او کمک می کند.[۴]
بنابراین برای اجتناب از جذابیت دوستی دنیوی ، از بین بردن دام دوستی مادی و جلوگیری از همراهی بدی که وقت و زندگی را خراب می کند و سرمایه را غارت می کند ، باید از خداوند توفیق کسب کنید.
زندگی برای انسان خوب است ، کلمات مملو از نصیحت است ، نگاه او خوب است ، نگاهش یادآور خداست ، همراهی او کمال انسان است ،
همراه شما باید
“عقل” و “دین” را به شما اضافه کنید.
می توانید با او مهربان باشید و “خوب” بگویید.
خدای متعال ، من این را از شما می خواهم ، و ما از شما کمک می خواهیم.
شما چراغ فقرا و گریه مظلومان هستید.
امید امید و چشم بیدار.
آیا می توانید خدا را بشناسید و دوست داشته باشید؟ و “عشق” بدون “دانش” چقدر مفید است؟
جستجوگرانی مثل شما باید شخصی باشند
آزادی سمی از علت و رنج است
منبع:
[۱] -تفسیر کاشف الاسر ، ص 74.
[۲] -نهج البلاغه ، خطبه 16 ، جز خداپرستی ….
[۳] -معجزات و خرد مردم از قدرت به دست آوردن معجزه قرآن به دلیل از دست دادن پیروزی بر معنی شماره 12 نهج البلاغه.
[۴] -بحار الانوار ، ج 74 ، ص 164.
* گزیده ای از نویسنده “سینا نیاز ؛ توضیحی از نمازهای روزانه ماه مبارک رمضان”