تاثیر برخی داروهای کاهنده کلسترول در تسریع زوال عقل

گروهی از دانشمندان پزشکی آمریكا كه نتایج آزمایشات اولیه را مرور كردند ، استدلال كردند كه مصرف برخی از داروهای كاهش دهنده كلسترول ممكن است پیشرفت زوال عقل را در برخی از افراد مسن با ضعف حافظه تسریع كند.

به گزارش گزارشگر یک ، در این مطالعه ، متخصصان 300 سالمند با اختلالات حافظه و تفکر خفیف را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که افراد مسن که از استاتین های لیپوفیلی استفاده می کنند ، در طی یک دوره هشت ساله بیشتر دچار زوال عقل می شوند.

استاتین های لیپوفیل شامل طیف گسترده ای از داروها مانند سیمواستاتین ، آتورواستاتین و لوواستاتین هستند.

این نوع داروها چربی دوست محسوب می شوند زیرا به عنوان چربی جذب می شوند و می توانند وارد بسیاری از بافت های بدن از جمله مغز شوند. این نوع استاتین ها با استاتین های آب دوست یا استاتین های آب دوست از جمله روزوواستاتین و پرواواستاتین که اساساً روی کبد عمل می کنند ، متفاوت هستند. هیچ ارتباطی بین استفاده از استاتین آب دوست و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل در این مطالعه مشاهده نشد.

با این حال ، اگرچه متخصصان ثابت نمی کنند که این یافته ها به طور مستقیم خطر ابتلا به زوال عقل را با استاتین های لیپوفیلیک افزایش می دهد ، اما با شواهد متناقض استفاده از استاتین ها سازگار است ، اما بر اساس به دست آوردن عملکرد مغز هشدار می دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل