حوادث و رویداد

توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت از منزل

معاون رئیس پلیس اطلاعات تهران بزرگ توصیه ها و هشدارهایی را برای جلوگیری از سرقت در تعطیلات نوروزی ارائه داد.

سرهنگ در مصاحبه با گزارشگر یک داوود فرد وی در این باره گفت: به طور طبیعی ، به دلیل شیوع تاج کرونا در سال جاری و توصیه هایی برای جلوگیری از سفر ، تعداد شهروندان کمتری در مقایسه با سال قبل و زمان قبل از شیوع برای ترک خانه های خود وجود خواهد داشت. ویروس کرونا همچنان مورد نیاز است ، اما خداوند منازل آنها را از سرقت منع می کند.

وی گفت: “مهمترین توصیه برای شهروندان در شرایط فعلی این است كه تا حد ممكن از سفرهای غیرضروری خودداری كنند.” همچنین می توانید به همسایه مورد اعتماد خود اطلاع دهید ، در را قفل کنید و برای مدتی از خانه خارج شوید.

سرهنگ فرد با بیان اینکه از طبقه اول و آخر ساختمان با دسترسی به بالکن و پنجره ها باید با نصب محافظ محافظت شود ، اظهار داشت: مناسب برای این محافظ ها باید از درب های مناسب ، نگهبانی و قفل های استاندارد استفاده شود.

معاون کمیساری پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد از علائم هشدار دهنده و هشدار دهنده که می توانند به تلفن های همراهشان در خانه متصل شوند استفاده کنند و گفت: “برای پوشش کلیه ورودی ها از جدیدترین دوربین های مداربسته با وضوح بالا” همچنین توصیه می شود ، اما DVR با ظرفیت بالا باید بدون سر و صدا قرار داده شود.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان نباید اشیای قیمتی مانند طلا ، جواهرات ، سکه ، ارز ، پول نقد و … را در خانه نگهداری کنند ، گفت: بهترین مکان برای نگهداری این وسایل در خزانه بانکی است.

وی درباره ساکنان مجتمع های مسکونی و خانه های چند خانوادگی گفت: “لازم است همه ساکنان نسبت به ورود و خروج افراد به خارج از ساختمان حساس باشند و از قفل های برقی و جک های مهار کننده در ورودی های ساختمان استفاده کنند.” بسته را همیشه بسته نگه دارید. ”

معاون پلیس اطلاعات تهران بزرگ گفت: شهروندان هنگام ورود و خروج باید پارکینگ ساختمان را ببندند ، نمایندگان شرکت و غیره سعی می کنند از ورود به خانه جلوگیری کرده و این موضوع را آموزش دهند. همه اعضای خانواده علاوه بر این ، هنگامی که یک افسر پلیس وارد آب ، برق ، گاز و غیره می شود ، باید به درب منزل بروید و کارت شناسایی افسر پلیس را بررسی کنید.

وی با تأکید بر لزوم نصب قفل های امنیتی بر روی درهای ورودی سقف ، گفت: “شهروندان باید در صورت درخواست از طریق یک شرکت معتبر در صورت نیاز به استفاده از سرایدار ، پرستار ، آشپز و … پیگیری کنند.” در برخی موارد ، این بدان دلیل است که افرادی که تحت این پوشش وارد خانه می شوند ، اقدام به سرقت کردند. همچنین ، اگر از خدمه شما استفاده می شود ، نباید اموال و کلیدهای خانه را تهیه کنید.

سرهنگ فد در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از لامپ های تایمر برای شهروندانی که برای مدت طولانی مسافرت زیادی دارند ، گفت: همچنین ، اگر گاوصندوق را در خانه نگهداری می کنید ، باید گاوصندوق را تعمیر کرده و کلیدها را رایگان نگه دارید.

معاون رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین یکبار دیگر به شهروندان توصیه کرد از سیستم هشدار در خانه استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا