حسینی بوشهری: مراجع نگران وضعیت قم هستند/برخورد با مشکلات فرهنگی صرفاً قهرآمیز نباشد

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: من نگرانی هایی در مورد شهر قم دارم. رهبران انقلابی و مراجع عظام تقلید به ویژه نگران وضعیت این شهر هستند.

به گزارش گزارشگر یک ، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: “شما نباید در قضاوت فقط به نقاط ضعف و مخالفت نگاه کنید. متأسفانه جامعه ما همیشه عادت دارد نقاط ضعف را ببیند ، چه منفی و چه منفی.” تأکید بر این امر موجب کاهش مثبت و منفی آن خواهد شد با این حال ، ما موظفیم از خدمات و خدمات آنها در زمینه های مختلف ، به ویژه انتقاد از مقامات دولتی ، قدردانی و قدردانی کنیم.

رئیس دانشکده حوزه علمیه کوم همه مسئولان دولتی و افرادی را که در پیروزی و شکست جامعه مسئول و م effectiveثر هستند در نظر می گیرد و می افزاید: “اگر همه به اندازه وظایف و وظایف خود مسئول باشند ، مشکلات اجتماعی سریعتر حل می شوند.” اما اگر موفقیت های خود را به نام خود ثبت کنیم و همه ناکامی های خود را به دیگران نسبت دهیم ، مسلما مشکلات جامعه دشوارتر و راه حل ها دشوارتر می شوند.

وی ادامه داد ، “مشكل در جامعه ما این است كه هر زمان مشكلی را می بینیم می توانیم بلافاصله آن را به شخص دیگری برگردانیم و حاضر نیستیم سهم خود را از میزان وظیفه خود انجام دهیم و آیا آن را انجام نداده ایم. است.”

امام جمعه قم در مورد تلاش دشمنان برای تأثیرگذاری بر روحیه قم اظهار نظر کرد: من نگران قم هستم. رهبران انقلابی و مراجع عظام تقلید به ویژه از وضعیت این شهر نگران هستند. زیرا دشمنان قصد دارند فضای معنوی و فرهنگی این شهر را تحت تأثیر قرار دهند.

حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه این طرح باید از شرایط و مقتضیات روز آگاه باشد ، گفت: برنامه ریزی فرهنگی باید شرایط و مقتضیات زمان را در نظر بگیرد. امروز شاهد تحولات گوناگونی در جهانی هستیم که با گذشته قابل مقایسه نیست. بنابراین ، با یک مرد جوان 40 سال پیش نمی توان مانند یک جوان رفتار کرد و برای او می توانید نسخه قبلی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، با ظهور ماهواره ، اینترنت و شبکه های مجازی ، همه به ابزاری دسترسی پیدا می کنند که با دنیا ارتباط برقرار می کنند و سبک زندگی و فضای ذهنی افراد تغییر کرده است. بنابراین ، برای مقابله با این پیشرفت ها ، ابتدا باید دنیای جدید را بشناسید و با نشان دادن یک مدل خوب ، از تأثیر منفی این ابزارها به ویژه در نسل جدید جلوگیری کنید.

وزیر ارشد شورای حوزه علمیه این عقب ماندگی را مورد توجه و تأکید قرار داد که تحولات فعلی می تواند صدمات جبران ناپذیری وارد کند. روند توسعه درجه ای است که مردم گاهی احساس می کنند اقدامات ما با آنچه اتفاق می افتد فاصله دارد. در حقیقت اگر از این پیشرفت ها عقب بیفتید ، آسیب ها و خسارات زیادی رخ خواهد داد. بنابراین ، ضمن شناخت توسعه ، باید فاصله را به صفر برسانیم. زیرا دشمنان ما بیکار نمی نشینند و از تمام قدرت و ابزار او برای حمله به جامعه مذهبی ما استفاده نمی كنند.

حسینی بوشهری ادامه داد: رهبری باید برنامه ای برای شناخت آسیب های اجتماعی ، تعیین نسبت هر آسیب به پدیده های مختلف اجتماعی و تعامل با نهادهای فرهنگی و مذهبی مانند حوزه های علمیه و جامعه مدرسین داشته باشد. از موسسه خود برای مقابله با بیماری های فرهنگی استفاده کنید. البته حوزه علمیه باید به تعهدات و مسئولیت های خود در قبال مسائل فرهنگی در جامعه نیز عمل کند ، اما نقش و جایگاه وزارت فرهنگ مهم است و می تواند با تقویت همکاری و همکاری با سایر نهادها و سازمان ها ، در حل مسائل فرهنگی بهتر عمل کند.

وی با تأکید بر اینکه نحوه برخورد با آسیب های فرهنگی و اجتماعی نباید به سادگی قهری باشد ، بلکه باید منتظر تقابل امنیتی و نظامی بود ، گفت: “برای بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی راه حل های فرهنگی وجود دارد.” ما باید ببینیم که در تبلیغات برای مردم چه چیزهایی آماده کرده ایم و انتظار داریم مردم طبق داده های فرهنگی ما رفتار کنند. و در اینجا مردم می توانند در جامعه بازدارنده باشند.

حسینی بوشهری تأکید کرد. مردم ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. به ویژه در شرایط کنونی که به دلیل تحریم های وحشیانه دشمن و مشکلات اقتصادی کشور ، زندگی مردم دشوار است. بنابراین باید سعی کنیم ضمن توجه به اوضاع کشور ، از رنج و رنج مردم بکاهیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل